Έντονα εξακολουθούν να απασχολούν γυναίκες και άνδρες τα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς που η βιομηχανία της μόδας εξακολουθεί να προβάλει, παρά τα βήματα προόδου που έχουν γίνει ως προς την μεγαλύτερη συμπερίληψη διαφορετικών standards. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της πλατφόρμας αγορών μόδας Glami, το 47% των Ελληνίδων και το 37% των Ελλήνων αναφέρουν ότι τα πρότυπα ομορφιάς που έχουν καθιερωθεί και προβάλλονται από τους μεγάλους οίκους μόδας παραμένουν ουτοπικά και μη ρεαλιστικά.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την άνοιξη σε δείγμα 2.301 Ελλήνων χρηστών του glami.gr προκειμένου να διερευνηθεί η πρόοδος που έχει επιτευχθεί στα ζητήματα της εικόνας και των προτύπων ομορφιάς. Το 32% των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφερε ότι τα προωθούμενα πρότυπα ομορφιάς είναι περισσότερο ουτοπικά για τις ίδιες, ενώ το 68% των ανδρών απάντησε ότι η ουτοπική απεικόνιση αφορά όλα τα φύλα, ποσοστό που καταδεικνύει την επιρροή που ασκεί η βιομηχανία της μόδας στους καταναλωτές, ανεξαρτήτως φύλου. Εξάλλου, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων γυναικών, σε ποσοστό 87%, και ένα πολύ σημαντικό κομμάτι των ανδρών, ποσοστό 68%, ανέφεραν ότι απαιτείται να γίνουν πολλά περισσότερα βήματα προόδου προκειμένου η συμπερίληψη να γίνει ο κανόνας και όχι η εξαίρεση στα πρότυπα που προβάλει η βιομηχανία της μόδας.
Ενδιαφέρον έχει πάντως το γεγονός ότι παρά το ότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων αναγνωρίζει την ανάγκη να υπάρξει πρόοδος, και ένα σημαντικό τμήμα των καταναλωτών αναφέρει ότι παρατηρεί ποια brands έχουν εξελιχθεί στο συγκεκριμένο ζήτημα, τελικά το στοιχείο αυτό δεν φαίνεται να καθορίζει τις επιλογές αγορών τους. Ειδικότερα, στην ερώτηση “εάν έχουν επιλέξει ποτέ κάποιο brand με γνώμονα την προβολή του body positivity στα είδη μόδας”, το 57% των ερωτηθέντων απάντησε ότι “δεν διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην απόφαση μου, απλώς αναζητώ προϊόντα που μου ταιριάζουν”. Φαίνεται έτσι ότι οι καταναλωτές στην πλειονότητα τους επηρεάζονται από τις εικόνες που προωθούν οι εταιρείες μόδας και τελικά τις επιλέγουν, ακόμη κι αν δεν ταυτίζονται απόλυτα με αυτές…
Διερευνώντας τέλος την άποψη των χρηστών του glami.gr σχετικά με την δημογραφική ομάδα που δεν εκπροσωπείται επαρκώς από την βιομηχανία της μόδας, η πλειονότητα των ερωτηθέντων συμφώνησε ότι αυτή αφορά τα μοντέλα μεγαλύτερης ή μέσης ηλικίας. Το στοιχείο αυτό παρουσιάζει ενδιαφέρον δεδομένου ότι αρκετές εταιρείες έχουν αξιοποιήσει τα τελευταία χρόνια μοντέλα που διανύουν την έκτη, έβδομη ή ακόμη και όγδοη δεκαετία της ζωής τους, συμπεριλαμβανομένων και μεγάλων ομίλων fast fashion. Φαίνεται όμως ότι η σχετική πρωτοβουλία δεν είναι ιδιαίτερα ορατή στο κοινό προς το παρόν τουλάχιστον.