ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Odiki-Voitheia
Φωτο: Shutterstock

Το 58% για οδική βοήθεια αφορά παλιά αυτοκίνητα 16 - 25 ετών

H πιο συνηθισμένη αιτία ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου είναι η μπαταρία, καθώς έρευνα της ADAC το 2022 έδειξε ότι το 43,2% των αυτοκινήτων αντιμετώπισε πρόβλημα με την μπαταρία.

Στις τηλεφωνικές κλήσεις που δέχεται η οδική βοήθεια για την μεταφορά αυτοκινήτων στα συνεργεία, το 27% αφορούν οχήματα μέχρι 5 ετών και έχουν να κάνουν με μηχανική βλάβη, ενώ το 58% των αυτοκινήτων που ακινητοποιήθηκαν ήταν ηλικίας 16-25 ετών. Το ποσοστό αυτό παραμένει υψηλό για τα αυτοκίνητα που είναι κοντά στα 30 έτη.

Αυτά τα στοιχεία ανήκουν σε δεδομένα που διαχειρίστηκε η ασφαλιστική Hellas Direct για το διάστημα Ιουλίου-Δεκεμβρίου 2022. Η ακινητοποίηση ενός αυτοκινήτου έχει ως συνέπεια αυξημένο κόστος συντήρησης για τον ιδιοκτήτη, μεγάλη αναστάτωση στο καθημερινό του πρόγραμμα, αλλά και κάποιες μέρες χωρίς ιδιωτικό μεταφορικό μέσο. Παράλληλα, ένα ακινητοποιημένο όχημα την ώρα που εξελίσσεται το συμβάν, δημιουργεί καθυστερήσεις και ταλαιπωρία στους υπόλοιπους οδηγούς και ως ένα βαθμό δημιουργεί μποτιλιάρισμα και πολλές χαμένες εργατοώρες για όλους όσους βρίσκονται στην συγκεκριμένη περιοχή.

H πιο συνηθισμένη αιτία ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου είναι η μπαταρία, καθώς έρευνα της ADAC το 2022 έδειξε ότι το 43,2% των αυτοκινήτων αντιμετώπισε πρόβλημα με την μπαταρία. Σε αυτή την περίπτωση όσο πιο καινούριο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο λιγότερες απώλειες ηλεκτρικής ενέργειας έχει σε σχέση με ένα παλιότερο, όπου η φθορά είναι μεγαλύτερη, άρα και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας μικρότερη.

Η δεύτερη πιο συνηθισμένη αιτία ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου είναι η βλάβη στον κινητήρα (23,8%) και έχει να κάνει κυρίως με προβλήματα στην τροφοδοσία καυσίμου, (ψεκασμός, ανάφλεξη κ.ά.). Αυτό οφείλεται κυρίως στην ηλικία του οχήματος, με το ποσοστό να αυξάνεται όσο αυξάνεται η παλαιότητα του οχήματος. Τρίτος σημαντικός λόγος, σύμφωνα με τη έρευνα, είναι το πρόβλημα με την μίζα, που στα παλιότερα αυτοκίνητα είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο, λόγω μεγαλύτερης φθοράς.

Επίσης, με δεδομένο ότι ο ελληνικός στόλος είναι από τους πιο γερασμένους στην Ευρώπη, θα πρέπει τα επόμενα χρόνια να ανανεωθεί. Για να υπάρξει σύγκλιση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι κοντά στα 12 έτη και να κλείσει η ψαλίδα, από τα 5,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, θα πρέπει 2,3 εκατομμύρια να αντικατασταθούν με οχήματα ηλικίας έως 5 ετών, είτε καινούρια είτε ελαφρώς μεταχειρισμένα. Και όλα αυτά σε μια περίοδο όπου η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση και είναι μια από τις πρώτες επιλογές για μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

astinomia, astynomia, ELAS
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απαγορευτικό της ΕΛΑΣ σε δύο συγκεντρώσεις το Σάββατο στο Π. Φάληρο

Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση: «Η ανωτέρω απαγόρευση επιβάλλεται, καθώς από τη ταυτόχρονη διεξαγωγή των ανωτέρω συναθροίσεων από ομάδες αντίπαλων θέσεων εγκυμονείται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια».
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ιδιαίτερα αυξημένη η κίνηση στην Αττική οδό λόγω της εξόδου των εκδρομέων

Υπενθυμίζεται ότι έως τις 22:00 σήμερα και αύριο (22/6), από 08:00 έως τις 13:00 ισχύει για το ρεύμα εξόδου απαγόρευση κίνησης των φορτηγών αυτοκινήτων μεγίστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων.
astinomia, astynomia, ELAS
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην έξοδο της λεωφόρου Κηφισού προς Πειραιά

Θα πραγματοποιηθεί πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην έξοδο της λεωφόρου Κηφισού, ρεύμα κυκλοφορίας προς Πειραιά, στις 19 και 20-06-2024 κατά τις ώρες 23:00΄ έως 05:00΄ της επομένης.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξεκίνησε η επιστροφή πινακίδων σε οδηγούς εν όψει των ευρωεκλογών

Δεν θα επιστραφούν οι πινακίδες και οι άδειες οδήγησης που έχουν αφαιρεθεί για παραβάσεις αντικοινωνικής στάθμευσης καθώς και σε περιπτώσεις για τις οποίες έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις από δικαστικές Αρχές.