ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Metro Cash & Carry

METRO ΑΕΒΕ: Επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ το 2022 και διεύρυνση του δικτύου

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης το κόστος ενέργειας για τον όμιλο το 2022 εκτιμάται ότι θα είναι αυξημένο κατά περίπου 7 εκατ. ευρώ, στα 26,4 εκατ. ευρώ.

Αυξάνει στα 45 εκατ. ευρώ τις επενδυτικές της δαπάνες για τη φετινή χρονιά ο όμιλος METRO AEBE που έχει θέσει και σε εφαρμογή ένα μακροπρόθεσμο πλάνο ενεργειακής εξοικονόμησης  με στόχο την αντιμετώπιση του αυξημένου ενεργειακού κόστους. Ο όμιλος στοχεύει να αυξήσει το αποτύπωμά του στην αγορά με τη δημιουργία νέων καταστημάτων, ωστόσο προβληματίζει το κύμα ανατιμήσεων που έχει πλήξει την καταναλωτική δύναμη.

Όπως ανέφερε εχθές ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντηση με δημοσιογράφους, το σταθερό και συνεπές, από το 2015, πλάνο της εταιρείας, υλοποιείται με επενδύσεις που ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ και έχει ως αποτέλεσμα, μετά από την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων ψύξης, κλιματισμού και φωτισμού σε κάθε κατάστημα, να επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης κατά 48%. 

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Παντελιάδης, το κόστος ενέργειας για τον όμιλο το 2022 εκτιμάται ότι θα είναι αυξημένο κατά περίπου 7 εκατ. ευρώ, στα 26,4 εκατ. ευρώ από 19,3 εκατ. ευρώ το 2021 ενώ η κατανάλωση ρεύματος εφέτος υπολογίζεται στα 121.076 MwH από 121.794 MwH το 2021. Μέχρι το 2023, η METRO στοχεύει να καλύπτει πάνω από το 30% των ενεργειακών της απαιτήσεων από ιδιόκτητες, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μέσω της σημαντικής επένδυσης φωτοβολταϊκών, ύψους 18 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι να καταστεί ενεργειακά ουδέτερη, ανεξάρτητη από ορυκτά καύσιμα (λιγνίτη και φυσικό αέριο) και η ηλεκτροδότησή της να προέρχεται αποκλειστικά από ΑΠΕ.

Επίσης, διατηρεί συνεργασία με την nrg για την εγκατάσταση  δικτύου φορτιστών ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στα My market και τα METRO Cash & Carry. Η συγκεκριμένη επένδυση ανέρχεται στα 2 εκατ. ευρώ και αφορά στην κάλυψη 250 σημείων με  500 φορτιστές. Στόχος της διοίκησης είναι τον Μάρτιο του 2023 να υπάρχει πανελλαδική κάλυψη με 160 σημεία και 320 φορτιστές.

Διεύρυνση του δικτύου και ανάπτυξη του franchise

Σε επίπεδο δικτύου, σύμφωνα με όσα επισημάνθηκαν, το μερίδιο της αλυσίδας My market παρέμεινε σταθερό το 2020, ενώ στο μέσο καλάθι υπήρξε αύξηση μεγαλύτερη του 4%. Κατά τη διάρκεια του 2021, λειτούργησαν πέντε νέα καταστήματα, έγινε επέκταση σε ένα κατάστημα, ενώ άλλα τέσσερα ανακαινίστηκαν ριζικά. Παράλληλα, μικρότερες ανακαινίσεις και πρόσθετες εργασίες υλοποιήθηκαν σε 11 καταστήματα. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 231 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα

Το αποτύπωμα των My market πρόκειται να μεγαλώσει και με το νέο σχήμα franchise που η αλυσίδα ξεκίνησε πιλοτικά κατά τη διάρκεια του 2021 με την επωνυμία «My market Speedy». Πρόκειται για μοντέλο μικρών καταστημάτων μέχρι 200 τ.μ. που διαθέτουν 3.000 ως 4.500 ενεργούς κωδικούς προϊόντων.

Οι πωλήσεις υπολογίζονται μεσοσταθμικά σε 750.000 ευρώ/ετησίως ανά κατάστημα. Το πρώτο κατάστημα λειτούργησε με επιτυχία στην Κυψέλη και επιδιώκεται ανάπτυξη με στόχο τη δημιουργία 86 καταστημάτων σε τρία χρόνια και 290 καταστημάτων σε βάθος δεκαετίας.

Το eshop.mymarket.gr είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα που εμφανίζει κατά 7,38 ευρώ μεγαλύτερο καλάθι έναντι του ανταγωνισμού, ενώ έχει διατηρήσει τον αριθμό των μοναδικών πελατών του από το 2020, παρά την επιστροφή στην κανονικότητα. 

Αναφορικά με την πορεία των METRO Cash & Carry, επισημάνθηκε ότι η απελευθέρωση των μέτρων, το άνοιγμα της εστίασης και η καλή τουριστική περίοδος, επηρέασαν θετικά την αγορά της Ho.Re.Ca. που για αρκετούς μήνες παρέμεινε κλειστή ή υπολειτούργησε, με αποτέλεσμα  να διαγράψουν αξιοσημείωτη θετική πορεία. Παράλληλα, στον κλάδο της μικρής λιανικής, συνεχίστηκε η καλή πορεία της αλυσίδας που είχε εδραιωθεί το διάστημα των lock down. Για τη φετινή χρονιά δεν προβλέπεται η δημιουργία νέου καταστήματος ωστόσο η διοίκηση διερευνά μελλοντικά τη δημιουργία νέων καταστημάτων Cash & Carry σε περιοχές ανά την Ελλάδα που παρουσιάζουν ενδιαφέρον. 

Σημειώνεται ότι οι πελάτες των METRO Cash & Carry, ήδη πραγματοποιούν τις αγορές τους και από το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας, αποκλειστικά για επαγγελματίες Μαζικής εστίασης & Ho.Re.Ca. αλλά και λιανικής πώλησης, το οποίο από την έναρξή του, τον Μάρτιο 2022 έως σήμερα, έχει δεχθεί περισσότερες από 2.000 παραγγελίες ξεπερνώντας το 1 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις. 

Σε ό,τι αφορά την Κύπρο, το αναπτυξιακό πλάνο της «BEST VALUE ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ» προχωρά. Ο δεύτερος χρόνος λειτουργίας του καταστήματος Cash & Carry στην Λεμεσό έκλεισε με αύξηση 69% στις πωλήσεις, παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό, ενώ στο τετράμηνο 2022 η ανάπτυξη αγγίζει το 85%, σε σχέση με το περυσινό αντίστοιχο τετράμηνο. Σημειώνεται ότι αυτό το διάστημα αναζητείται χώρος για τη δημιουργία δεύτερου καταστήματος Cash & Carry στην κυπριακή αγορά.

Σταθερή η κερδοφορία το 2022

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, το 2022 ο κύκλος εργασιών του Ομίλου θα ανέλθει σε 1,45 δισ. ευρώ από 1,356 δισ. ευρώ το 2021, αυξημένος κατά περίπου 6%. Η κερδοφορία προ φόρων το 2021 ανήλθε σε 23,5 εκατ. ευρώ ενώ για εφέτος αναμένεται να κινηθεί στα ίδια επίπεδα. Ώθηση στις πωλήσεις θα λάβει ο Όμιλος από το δίκτυο καταστημάτων χονδρικής Metro Cash & Carry, σε συνδυασμό με την πολύ καλή πορεία του Τουρισμού, αντισταθμίζοντας τις απώλειες στις πωλήσεις στο δίκτυο λιανικής των καταστημάτων My market. Την ίδια στιγμή, οι επενδύσεις για τη φετινή χρονιά θα ανέλθουν στο ποσό των 45 εκατ. ευρώ από 38 εκατ. ευρώ το 2021 και 25 εκατ. ευρώ το 2020. Το πλάνο επενδύσεων προβλέπει, μεταξύ άλλων, την ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας με τον διπλασιασμό του Κέντρου Διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης που θα παραδοθεί τον Ιούνιο του 2022.

Για την πορεία της αγοράς, έντονο προβληματισμό συνεχίζει να προκαλεί η αύξηση του ενεργειακού και μεταφορικού κόστους. Την ίδια στιγμή το κύμα ανατιμήσεων προκαλεί μείωση του όγκου πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ που φτάνει από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα περίπου το 8%. Εστιάζοντας στις ανατιμήσεις, ο κ. Παντελιάδης εκτίμησε ότι δεν αναμένεται αναστροφή των ανατιμητικών τάσεων. Λιανεμπόριο και προμηθευτές συγκράτησαν ως ένα βαθμό τη μετακύλιση τιμών στον τελικό καταναλωτή τους πρώτους μήνες του έτους αλλά πλέον δεν υπάρχουν τα περιθώρια για περαιτέρω συγκράτηση και οι ανατιμήσεις στο μεγαλύτερο μέρος τους θα περάσουν στους καταναλωτές. Πρόσθεσε επίσης, ότι τα σούπερ μάρκετ υπόκεινται, από τον Σεπτέμβριο του 2020 έως και τον Ιούνιο του 2022, σε αγορανομική διάταξη συγκράτησης του περιθωρίου κέρδους και δεν μπορούν να μετακυλίσουν τα δικά τους αυξημένα κόστη λειτουργίας στις τιμές. Εκτίμησε, μάλιστα ότι η συγκεκριμένη αγορανομική διάταξη θα παραταθεί έως τέλος του έτους. 

Αναφορικά με την συγκέντρωση στον κλάδο, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, σημείωσε ότι υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω συγκέντρωσης στην ελληνική αγορά, όπως φάνηκε και στην έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού που έδειξε ότι η συγκέντρωση είναι σχετικά χαμηλή συγκρινόμενη με τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη  η πίεση που ασκεί το ενεργειακό κόστος είναι ακόμα μεγαλύτερη στις μικρομεσαίες αλυσίδες και πιθανό είναι να αποτελέσουν στόχο εξαγορών στον κλάδο μελλοντικά. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Accor
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση εσόδων 12% στα 1,434 εκατ. για την Accor το γ' τρίμηνο του 2024

Οι επιδράσεις από την επιχειρησιακή δραστηριότητα (scope effects) που συνδέονται κυρίως με την εξαγορά της Potel & Chabot (τον Οκτώβριο του 2023) στην κατηγορία Luxury & Lifestyle (Hotel Assets & Other segment), συνέβαλαν με 56 εκατ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες επενδύσεις στις εγκαταστάσεις της Λάρισας για την ALFA WOOD GROUP

Η επένδυση στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Λάρισα, αφορά την κατασκευή κτηριακών εγκαταστάσεων, εγκατάσταση υπερσύγχρονου εξοπλισμού παραγωγής καθώς και αποθηκευτικών χώρων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΒΙΚΟΣ: Αναπτυξιακό άλμα με επενδύσεις - Τα επόμενα βήματα για τον όμιλο

Ολοκληρώθηκε επένδυση ύψους 22 εκατ. ευρώ σε νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι του Πωγωνίου Ιωαννίνων, το οποίο περιλαμβάνει δύο γραμμές παραγωγής (γυαλί και can) της γερμανικής εταιρείας KRONES.