Σε τρεις υφιστάμενες θυγατρικές εταιρείες θα εισφερθούν οι κλάδοι Εξυπηρέτησης Πελατών (Customer Service), Καταστημάτων (Shops) και Τεχνικών Υπηρεσιών Πεδίου (Technical Field Operations) του ΟΤΕ στο πλαίσιο του προγράμματος αναδιάρθρωσης που ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα.
Ο κλάδος Εξυπηρέτησης Πελατών, δηλαδή όλα τα τηλεφωνικά κέντρα, τα κέντρα υποστήριξης, κ.α., που είναι σήμερα διασπασμένα σε διάφορες θυγατρικές, όπως η Cosmote, θα εισφερθούν στην E-Value. Τα διάφορα δίκτυα καταστημάτων (OTE Shop, Cosmote, Γερμανός) θα εισφερθούν στην θυγατρική Γερμανός. Σε μια άλλη θυγατρική, που επίσης ελέγχεται κατά 100% από τον ΟΤΕ, θα εισφερθεί ο κλάδος των Τεχνικών Υπηρεσιών Πεδίου.
Στόχος της διοίκησης είναι να σταματήσει ο σημερινός κατακερματισμός δραστηριοτήτων μεταξύ διαφόρων θυγατρικών, διευθύνσεων και υποδιευθύνσεων του ομίλου ΟΤΕ και η ενοποίησή τους υπό κοινή στέγη ώστε να απλοποιηθεί το οργανόγραμμα. Κυρίως, όμως, όπως τόνισε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Μιχάλης Τσαμάζ στην πρόσφατη επιστολή προς το προσωπικό να δημιουργηθούν σχήματα που «θα έχουν την αυτονομία και την ευελιξία που χρειάζονται για να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά τους, να βελτιώνουν συνεχώς την εμπειρία του πελάτη, αλλά και να αναπτυχθούν και να αναζητήσουν νέες πηγές εσόδων».
Στελέχη του ομίλου αναφέρουν το παράδειγμα των τηλεφωνικών κέντρων που άλλα βρίσκονται στην E-Value, άλλα στην μητρική και άλλα στην θυγατρική Cosmote. Όπως λένε, η E-Value που είχε αυτονομία τα τελευταία χρόνια κατάφερε να έχει σημαντικά έσοδα από τρίτους και αντίστοιχο μοντέλο επιδιώκεται να εφαρμοστεί και στις άλλες θυγατρικές που θα δημιουργηθούν με τις αποσχίσεις. Περίπου ένα στα πέντε ευρώ εσόδων της E-Value προέρχεται σήμερα από υπηρεσίες προς τρίτους ποσοστό που μπορεί να αυξηθεί σημαντικά με την ενοποίηση όλων των αντίστοιχων δραστηριοτήτων του ομίλου ΟΤΕ.
Η ίδια κατάσταση εντοπίζεται και στον τομέα των τεχνικών πεδίου, δηλαδή του προσωπικού του ΟΤΕ που επισκευάζει τις βλάβες ή εγκαθιστά εξοπλισμό για τους πελάτες του ομίλου. Αυτό το προσωπικό θα μεταφερθεί στη νέα θυγατρική και όχι οι εργαζόμενοι που παρακολουθούν, αναβαθμίζουν ή επισκευάζουν το δίκτυο κορμού, την τεχνολογική υποδομή, κ.α. Ο Μιχάλης Τσαμάζ είχε δηλώσει πέρυσι πως η συγκεκριμένη θυγατρική μπορεί να παρέχει υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης και προς τρίτους, ώστε να ενισχυθούν τα έσοδά της.
Στην επιστολή προς το προσωπικό επαναλαμβάνει πως «έχουμε ένα ξεκάθαρο όραμα για την επόμενη δεκαετία, να μετατρέψουμε τον Όμιλο ΟΤΕ στον ευέλικτο τεχνολογικό πάροχο του μέλλοντος, που μπορεί να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε ανατροπή, προς όφελος των πελατών, των εργαζομένων, των μετόχων και της κοινωνίας. Έναν Όμιλο πιο λιτό στο διοικητικό του κομμάτι και πολύ πιο ισχυρό και ευέλικτο στην πρώτη γραμμή, που ουσιαστικά διαμορφώνει την εμπειρία του πελάτη. Ένα νέο μοντέλο λειτουργίας που μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες, αξιοποιώντας την τεχνολογία».
Η διαδικασία της απόσχισης των τριών κλάδων θα γίνει με ημερομηνία μετασχηματισμού την 30η Ιουνίου και προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του χρόνου. Οι συμβάσεις απόσχισης αναμένεται να εγκριθούν εκ νέου από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΤΕ και στη συνέχεια από τη γενική συνέλευση προκειμένου στη συνέχεια να ληφθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις και από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.