ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
O Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Metro, κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης

Συνεχείς κινήσεις επέκτασης από τη Μέτρο ΑΒΕΕ, επενδυτικό σχέδιο 280 εκατ.

Έως και 120 νέα καταστήματα θα δημιουργηθούν μέχρι και το 2026, σημαντικές επενδύσεις στα κέντρα διανομής. Ήλθε η ώρα να αρθούν τα παρεμβατικά μέτρα στην αγορά, τονίζει ο Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Στα 280 εκατ. ευρώ θα ανέλθει το ύψος των επενδύσεων της Μετρό ΑΕΒΕ στην τετραετία 2023 – 2026. Σ΄ αυτό το διάστημα πρόκειται να δημιουργηθούν από 100 ως 120 νέα καταστήματα, ένα κέντρο διανομής στον Ασπρόπυργο εμβαδού 40.000 τ.μ. και ένα κέντρο διανομής 10.500 τ.μ. για τη χονδρική πώληση στην Αθήνα. Παράλληλα φέτος πρόκειται να προστεθούν ακόμη 25 καταστήματα franchising.

Ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλός της Μετρό ΑΕΒΕ παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 και τους στόχους για τη φετινή χρονιά, ανέφερε μεταξύ των άλλων ότι οι πωλήσεις της εταιρείας πέρυσι ανήλθαν στα 1,590 δισ. ευρώ, έναντι 1,501 δισ. ευρώ του 2022, το EBITDA ανήλθε στα 77,5 εκατ. ευρώ έναντι 61,3 εκατ. ευρώ το 2023 και τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα 31 εκατ. ευρώ έναντι 28,3 εκατ. ευρώ το 2022.

Σύμφωνα με τους στόχους που έχει θέσει η διοίκηση της εταιρείας, φέτος οι πωλήσεις της εταιρείας αναμένεται να διαμορφωθούν στα 1,650 δισ. ευρώ και αντίστοιχη άνοδο πρόκειται να παρουσιάσει και η κερδοφορία της εταιρείας. Ενώ οι επενδύσεις της θα υπερβούν τα 60 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το δίκτυο της εταιρείας αποτελείται από 227 σούπερ μάρκετ, 22 μικρά καταστήματα που λειτουργούν με την μέθοδο του franchise, 49 cash & carry (στην εν λόγω αγορά κατέχουν μερίδιο ύψους περί 50% και φέτος πρόκειται να ανοίξει ένα ακόμη κατάστημα στη Δράμα), ένα χονδρεμπορικό κατάστημα στην Κύπρο και δίκτυο 14 πρατηρίων υγρών καυσίμων. Φέτος στο πρώτο τετράμηνο του έτους ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων ανέρχεται περίπου στο 2,5% και όπως επεσήμανε ο κ. Παντελιάδης δεδομένης της μείωσης των τιμών, η αύξηση των πωλήσεων δεν είναι πληθωριστική, αλλά βασίζεται στην αύξηση του όγκου κατανάλωσης.

Ο ίδιος μάλιστα σημείωσε πως δεν τον ενδιαφέρει ο αριθμός των καταστημάτων αλλά η λειτουργία υγιών καταστημάτων, προσθέτοντας ότι στο διάστημα 2022 – 2024 η εταιρεία έκλεισε 6 καταστήματα τα οποία ήταν ζημιογόνα, κατά 1,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Πρόσθεσε ακόμη ότι επανήλθε η μεγάλη κινητικότητα των εργαζομένων στον κλάδο και η Μετρό ΑΕΒΕ είναι ελλειμματική κατά 400 εργαζομένους φέτος, ενώ το χειρότερο σημείο της ήταν πέρυσι, που το έλλειμμα της έφτασε τους 1.000 εργαζόμενους.

Στη διάρκεια του 2023 το εργατικό κόστος της εταιρείας ανήλθε στα 208 εκατ. ευρώ με 11.000 εργαζομένους και φέτος πρόκειται να αυξηθεί κατά 17 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία πάντως καταβάλει εισαγωγικό μισθό μεγαλύτερο από τον επίσημο κατώτατο. Ο μέσος μισθός στα καταστήματα ανέρχεται στα 1.188 ευρώ και στα γραφεία στα 1.610 ευρώ τον μήνα. Αναφορικά με την εξέλιξη του e – shop, ο κ. Παντελιάδης είπε πως ο τζίρος του ανέρχεται στο 3,5% τους συνολικού τζίρου της εταιρείας και το 1% προέρχεται από τις πλατφόρμες.

Είπε ακόμη ότι τα παρεμβατικά μέτρα της κυβέρνησης πρέπει να αρθούν και τόνισε πως αν γίνει μείωση του ΦΠΑ την επόμενη μέρα θα περάσει στις τιμές των προϊόντων. Σημείωσε ότι στα σούπερ μάρκετ το τελευταίο δίμηνο υπάρχει αρνητικός πληθωρισμός, που αγγίζει το 1% και πως οι μετρήσεις της ΕΛΣΤΑΤ δεν αποδίδουν την πραγματικότητα που επικρατεί στο επίπεδο των τιμών, πρώτον γιατί δεν μετρά τις προσφορές των προϊόντων και, δεύτερον, επειδή διατηρεί το ίδιο ειδικό βάρος σε προϊόντα των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί υπέρμετρα – όπως στην περίπτωση του ελαιολάδου – και η κατανάλωση τους έχει μειωθεί σημαντικά.   

 

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Panteliadis-Aristotelis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Α. Παντελιάδης στο BD: Μεγάλη επιβάρυνση από την ενέργεια στα σούπερ μάρκετ

Βελτίωση πωλήσεων παρά τη συρρίκνωση της αγοράς για τη Metro ΑΕΒΕ αναμένει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ενώ υπογραμμίζει ότι το κόστος ενέργειας θα είναι περίπου τριπλάσιο σε σχέση με το 2020.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θυσιάζει περιθώρια κέρδους η Μασούτης για να κερδίσει νέα μερίδια αγοράς

Με όπλο τις χαμηλές τιμές, η πέμπτη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ επιδιώκει την αύξηση των πωλήσεων με ταχύτερους ρυθμούς από τον μέσο όρο της αγοράς, ενώ ανοίγει νέα καταστήματα στη νότια Ελλάδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Eπίθεση» της Μασούτης στη νότια Ελλάδα, «πονοκέφαλος» τα logistics

Με προσφορά για δωρεάν ψώνια σε τυχερούς καταναλωτές, η βορειοελλαδική αλυσίδα δίνει ώθηση στα νέα καταστήματα Γλυφάδας και Πάτρας. Υψηλό κόστος από τη μεταφορά των εμπορευμάτων από Θεσσαλονίκη.