ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA

Τα συνθετικά καύσιμα θα αλλάξουν το χάρτη της αυτοκίνησης τα επόμενα χρόνια

Με τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούν τα νέα οχήματα να γίνουν κλιματικά ουδέτερα. Άλλωστε, ο στόχος για την κλιματική ουδετερότητα έχει οριστεί για το 2050.

Μετά την οριστική απόφαση να μπορούν να πωλούνται στην Ευρώπη, μετά το 2035, αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αρκεί να χρησιμοποιούν αποκλειστικά συνθετικά καύσιμα, ανοίγει ο δρόμος για αυτού του είδους τα καύσιμα το επόμενο διάστημα.

Μεγάλη μερίδα των επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών θεωρούν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι η πιο αποτελεσματική λύση για την μείωση των εκπομπών ρύπων, όμως υπάρχει και η άλλη πλευρά που αναφέρει ότι με τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούν τα νέα οχήματα να γίνουν κλιματικά ουδέτερα. Άλλωστε, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο στόχος για την κλιματική ουδετερότητα έχει οριστεί για το 2050.

Ερευνητές αναφέρουν ότι αν τα καύσιμα (βενζίνη- πετρέλαιο) θα μπορούσαν να παραχθούν από ανανεώσιμες πρώτες ύλες όπως το καλαμπόκι, η ελαιοκράμβη, το σιτάρι και το φοινικέλαιο θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Όμως κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα. Στην Ασία και τη Νότια Αμερική, για παράδειγμα, τα δάση θα εξαφανίζονταν και στη θέση τους θα έμπαιναν τέτοιες καλλιέργειες. Από την άλλη, ωστόσο, τα συνθετικά καύσιμα χρησιμοποιούν και υδρογόνο, το οποίο βρίσκεται άφθονο στη φύση.

Για να διασφαλιστεί ότι οι κινητήρες τους δεν θα καταστραφούν, οι ιδιότητες των συνθετικών καυσίμων θα πρέπει να είναι παρόμοιες με αυτές που έχουν σήμερα για τα συμβατικά καύσιμα. Το σίγουρο είναι ότι τα συνθετικά καύσιμα σταδιακά θα καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό σε βάρος των συμβατικών. Αυτό θα επιτρέψει ταυτόχρονα την απρόσκοπτη λειτουργία των σημερινών κινητήρων και τη σταδιακή μείωση των εκπομπών CO₂.

Επίσης, τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να μεταφερθούν χωρίς απώλεια και να διανεμηθούν μέσω του δικτύου πρατηρίων καυσίμων που υπάρχει σήμερα χωρίς επιπλέον κόστος.

Βασικό μειονέκτημα αποτελεί η φτωχότερη απόδοση των συνθετικών καυσίμων. Αυτό οφείλεται σε απώλειες ενέργειας κατά τη μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας σε συνθετικό καύσιμο. Ως εκ τούτου, η ανάγκη για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων είναι μεγαλύτερη από την περίπτωση που η ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιούταν απευθείας για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Επομένως είναι σημαντικό να παράγονται συνθετικά καύσιμα σε περιοχές όπου ο ήλιος και ο άνεμος αποτελούν βασικές διαθέσιμες πηγές ενέργειας το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου.

Μάλιστα συμφωνήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δημιουργηθεί μια νέα κατηγορία οχημάτων που θα μπορεί να λειτουργήσει μόνο με συνθετικά καύσιμα έως το φθινόπωρο του 2024. Μένει τώρα να δούμε αν θα υπάρχει επάρκεια αυτού του νέου είδους καυσίμου, αλλά και την τιμή που θα έχει, καθώς σήμερα είναι ακριβότερο από την τιμή της βενζίνης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Η κοινή χρήση αυτοκινήτου μειώνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση

Η τάση του carsharing εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο και παρατηρείται κυρίως σε περιοχές υψηλής αστικοποίησης, καθώς οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις επιθυμούν να επωφεληθούν από τις λύσεις αστικής μετακίνησης.
ΔΙΕΘΝΗ

Οριστικό λουκέτο από τα τέλη Μαρτίου μπαίνει στην Audi Βρυξελλών

Η κρίση στη μητρική Volkswagen πιέζει τον γερμανικό κολοσσό να περιορίσει τα κόστη. Ξεκινά επομένως το ριζικό πρόγραμμα λιτότητας από το μικρό εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, το οποίο παράγει αποκλειστικά ένα και μόνο μοντέλο: το ηλεκτρικό SUV Q8 e-tron.