Ο Σου Σινγκφένγκ αξιωματούχος του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου υποστήριξε χθες τη σταθεροποίηση και τη διεύρυνση των πωλήσεων αυτοκινήτων για το 2023, στο πλαίσιο των ευρύτερων προσπαθειών που καταβάλει το Πεκίνο για την παροχή κινήτρων τόνωσης της κατανάλωσης.
Σύμφωνα με τον ίδιο αξιωματούχο, το Πεκίνο θα υλοποιήσει πολιτικές για τη σταθεροποίηση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, θα υποστηρίξει την απόκτηση οχημάτων νέας τεχνολογίας, αλλά και θα διευρύνει τις πωλήσεις οχημάτων από δεύτερο χέρι.
Παράλληλα, θα ληφθούν μέτρα για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήσης των οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας από τη διαδικασία φόρτισης των οχημάτων μέχρι και την έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας, ενώ θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την οργάνωση μιας πλατφόρμας έρευνας και πληροφοριών για τα αυτοκίνητα από δεύτερο χέρι, που θα καλύπτει το σύνολο της κινεζικής επικράτειας.
Οι αγορές αυτοκινήτων είχαν συνεισφορά σε ποσοστό 10% στη διαμόρφωση του συνόλου των πωλήσεων λιανικής στην Κίνας, ενώ το ποσοστό αυτό αυξάνεται περίπου στο 15% αν συμπεριληφθούν και οι πωλήσεις οχημάτων πετρελαιοκίνησης.
Περίπου 26,86 εκατομμύρια καινούργια αυτοκίνητα πωλήθηκαν στην Κίνα το 2022, με ετήσια αύξηση 2,1%, με δεδομένο ότι η χώρα καταγράφει το μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ οι πωλήσεις οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας περίπου διπλασιάστηκαν.
Η ενίσχυση της κατανάλωσης έχει εξελιχθεί σε μία από τις προτεραιότητες της πολιτικής που εφαρμόζει το Πεκίνο, ενώ η αγορά καταναλωτικών προϊόντων διατήρησε τη θετική αναπτυξιακή δυναμική της, στην αρχή της χρονιάς.
Τα στοιχεία του ίδιου υπουργείου δείχνουν ότι τα μεικτά έσοδα των μεγάλων επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου, αλλά και των επιχειρήσεων τροφοδοσίας κατέγραψαν ετήσια αύξηση 6,8% στη διάρκεια των φετινών εορτασμών για το Φεστιβάλ της Άνοιξης.