ΓΔ: 1399.37 0.12% Τζίρος: 70.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:28:30 DATA
Aeroplano, Airplane
Φωτο: Shutterstock

«Πυρά» των αεροπορικών προς κυβερνήσεις για τη διαχείριση της πανδημίας

Ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) δήλωσε πως οι συγκεχυμένες κυβερνητικές πολιτικές επιδείνωσαν τα προβλήματα που παρατηρούνται κυρίως στην Ευρώπη καθώς ξεκίνησαν και πάλι τα αεροπορικά ταξίδια

Αεροπορικές εταιρίες από όλο τον κόσμο άσκησαν σήμερα δριμεία κριτική κατά των κυβερνήσεων για τη «χαώδη», όπως τη χαρακτήρισε κορυφαίος εκπρόσωπος του κλάδου, διαχείριση της κρίσης του κορονοϊού και κάλεσαν τις χώρες να σκίσουν το εγχειρίδιο που προβλέπει εκτεταμένο κλείσιμο συνόρων στην περίπτωση μελλοντικών πανδημιών.

«Το κόστος της κυβερνητικής κακοδιαχείρισης ήταν ουσιαστικό. Ρήμαξε οικονομίες, διατάραξε εφοδιαστικές αλυσίδες και κατέστρεψε θέσεις εργασίας», δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) σε συνέλευση του κλάδου.

Οι αεροπορικές εταιρίες έχουν δεχθεί πυρά από κυβερνήσεις και καταναλωτικές οργανώσεις για προβλήματα καθώς η ζήτηση για ταξίδια ανακάμπτει ταχύτερα από το αναμενόμενο αλλά η αεροπορική βιομηχανία βλέπει ένα κοινό στοιχείο στις μη συντονισμένες αποκρίσεις κυβερνήσεων στην κρίση.

«Υπήρχε ένας ιός, αλλά η κάθε κυβέρνηση εφηύρε τη δική της μεθοδολογία», δήλωσε ο Γουόλς στην ετήσια συνέλευση του κλάδου. «Πώς μπορεί να έχει κάποιος εμπιστοσύνη σε μια τέτοια χαώδη, ασυντόνιστη και αντανακλαστική απόκριση των κυβερνήσεων;».

Μιλώντας σε πάνω 100 επικεφαλής αεροπορικών εταιριών που έχουν συγκεντρωθεί στο Κατάρ, ο Γουόλς επικαλέστηκε έρευνες που δείχνουν ότι το κλείσιμο των συνόρων μετά βίας ανέκοψε την εξάπλωση της πανδημίας ενώ στην πραγματικότητα «πάγωσε» τα διεθνή ταξίδια και γονάτισε τις οικονομίες.

«Το κλείσιμο των συνόρων δεν είναι η σωστή απάντηση σε μια πανδημία», δήλωσε ο Γουόλς. Κυβερνήσεις σε όλο κόσμο δάνεισαν πάνω από 200 δισ. δολάρια ως στήριξη προς τις αεροπορικές εταιρίες για να αποφύγουν χρεοκοπίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με τη βρετανική εταιρία συμβούλων αεροπορικών εταιριών Ishka.

Οι αεροπορικές εταιρίες αναμένουν να περιορίσουν τις ζημίες το 2022 και ίσως να έχουν κέρδη την επόμενη χρονιά καθώς ανακάμπτουν τα αεροπορικά ταξίδια, σύμφωνα με την IATA.

Ο Γουόλς δήλωσε ότι οι συγκεχυμένες κυβερνητικές πολιτικές επιδείνωσαν τα προβλήματα που παρατηρούνται κυρίως στην Ευρώπη καθώς ξεκίνησαν και πάλι τα αεροπορικά ταξίδια.

Οι πρόσφατες καθυστερήσεις θεωρούνται από πολλούς ότι οφείλονται στις ελλείψεις προσωπικού καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός εργαζομένων εγκαταλείπει τη χαμηλόμισθη εργασία στα αεροδρόμια για ευέλικτες εργασιακές πρακτικές που άνθισαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ο επικεφαλής της Qatar Airways διατύπωσε αμφιβολίες για την αλλαγή στις εργασιακές τάσεις. «Ο κόσμος απέκτησε την κακή συνήθεια της τηλεργασίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Άκμπαρ Αλ Μπάκερ σε συνέντευξη Τύπου, προσθέτοντας ότι οι ελλείψεις προσωπικού στα αεροδρόμια μπορεί να περιορίσουν τη μετά την κρίση ανάπτυξη των αεροπορικών εταιριών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Star Alliance: Κορυφαία αεροπορική συμμαχία στα World Travel Awards 2023

Όπως τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας: «Η επιτυχία μας γίνεται εφικτή, όχι μόνο από τη σκληρή δουλειά των εργαζομένων μας σε όλο το δίκτυο, αλλά και από την ακλόνητη εμπιστοσύνη και υποστήριξη που μας δείχνουν οι επιβάτες μας».
ΔΙΕΘΝΗ

Ταλαιπωρία για χιλιάδες επιβάτες από νέες απεργίες στα γερμανικά αεροδρόμια

Η Ver.di διεκδικεί αυξήσεις 500 ευρώ/μήνα για τους εργαζόμενους και κλαδικές συμβάσεις διάρκειας ενός έτους, ενώ η πλευρά των εργοδοτών προωθεί συμβάσεις σημαντικά μεγαλύτερης διάρκειας. Απειλές για νέες απεργίες στις 8 Φεβρουαρίου.
ΔΙΕΘΝΗ

Πλησίασε στα προ πανδημίας επίπεδα η αεροπορική κίνηση στην Ευρώπη

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας εκτιμά πως το 2025 θα υπάρξει πλήρης επαναφορά στα προ πανδημίας επίπεδα εξαιτίας της επιβράδυνσης της οικονομικής ανάκαμψης και του πολέμου στην Ουκρανία.
ΔΙΕΘΝΗ

«Έμφραγμα» στα αεροδρόμια προκαλεί η απεργία των εργαζομένων της SAS

Η SAS αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ πρέπει να μειώσει τα λειτουργικά της έξοδα αλλά και να προσελκύσει το ενδιαφέρον νέων επενδυτών προκειμένου να επιβιώσει.