Πολλαπλά είναι τα πλήγματα που έχει προκαλέσει ο κορονοϊός στον ταξιδιωτικό κλάδο, με τα εγχώρια αεροπορικά ταξίδια να έχουν μειωθεί κατά 70% σε όλο τον κόσμο και η ανάκαμψη τους επόμενους έξι μήνες πιθανόν να είναι βραδεία λόγω της ζημιάς που έχει προκαλέσει η πανδημία στο οικονομικό περιβάλλον, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA).
Ενώ οι εγχώριες αγορές θα ανοίξουν συντομότερα από αυτές των ταξίδιων μεγάλων αποστάσεων, η ζημιά που έχει γίνει στην καταναλωτική εμπιστοσύνη θα υπονομεύσει μια γρήγορη ανάκαμψη, δήλωσε ο Μπράιαν Πιρς, επικεφαλής οικονομολόγος της ΙΑΤΑ σε τηλεδιάσκεψη με δημοσιογράφους.
Ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ Τιερί Μπρετόν πρότεινε σήμερα την διοργάνωση τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο μιας ευρωπαϊκής συνόδου κορυφής για τον τουρισμό, έναν τομέα που έχει πληγεί σφόδρα από τις συνέπειες της πανδημίας του νέου κορονοϊού.
Ο τομέας αυτός, η συμβολή του οποίου τοποθετείται μεταξύ του 10 και του 11% του ΑΕΠ της ΕΕ και αντιπροσωπεύει το 12% της απασχόλησης, έχει εξασθενήσει σε μεγάλο βαθμό από τα μέτρα καραντίνας και περιορισμού των μετακινήσεων που έχουν επιβληθεί για την αναχαίτιση της εξάπλωσης της Covid-19.
Την περασμένη Τετάρτη, το ΔΝΤ προειδοποίησε για τους κινδύνους που διατρέχουν οι χώρες του νότου της ευρωζώνης, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ελλάδα, οι οικονομίες των οποίων εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό.
Την περασμένη εβδομάδα, οι εκτιμώμενες οικονομικές απώλειες για τις αεροπορικές εταιρίες από την παγκόσμια εξάπλωση του κορονοϊού έχουν αυξηθεί στα 314 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο υπολογισμός αυτός των απωλειών εσόδων και των ζημιών για τον κλάδο των αεροπορικών εταιριών είναι αυξημένος κατά 25% από την προηγούμενη εκτίμηση, εξαιτίας της σφοδρότητας των οικονομικών επιπτώσεων για τις αεροπορικές εταιρίες, αλλά και εξαιτίας του αργού ρυθμού της αποκατάστασης των διεθνών πτήσεων.
Η τελευταία πρόβλεψη ζημιών της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) ήταν αυξημένη σε σύγκριση με την πρόβλεψη ζημιών 252 δισεκατομμυρίων δολαρίων που έγινε στις 24 Μαρτίου και αντιπροσωπεύει ποσοστό μείωσης 55% στα επιβατικά έσοδα των αεροπορικών εταιριών, σε σύγκριση με το 2019.