ΓΔ: 2035.57 1.15% Τζίρος: 247.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Καρότσι σούπερ μάρκετ
Καρότσι σούπερ μάρκετ σε διάδρομο με τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης.

Διαφάνεια στις τιμές νωπών προϊόντων με νέο μέτρο του Υπουργείου Ανάπτυξης

Το Υπουργείο Ανάπτυξης φέρνει ρύθμιση για πλήρη διαφάνεια στις τιμές των νωπών προϊόντων. Οι επιχειρήσεις θα αναγράφουν την πορεία διαμόρφωσης της τιμής, από τον παραγωγό έως το ράφι.

Νέα μέτρα για τη διαφάνεια στις τιμές των νωπών προϊόντων φέρνει το σχέδιο νόμου για την Ανεξάρτητη Αρχή Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από το υπουργείο Ανάπτυξης έως τις 11 Νοεμβρίου.

Το νομοσχέδιο προβλέπει την υποχρεωτική αναγραφή της πορείας διαμόρφωσης της τελικής τιμής στα σημεία λιανικής πώλησης, όπως σούπερ μάρκετ, μανάβικα και κρεοπωλεία. Έτσι, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου θα πρέπει να παρουσιάζουν, με σαφή και ευανάγνωστο τρόπο, όλα τα στοιχεία που οδηγούν στη διαμόρφωση της τελικής τιμής ενός προϊόντος, από την αρχική τιμή παραγωγού ή εισαγωγέα, έως τη λιανική τιμή στο ράφι.

Στόχος της αναγραφής της πορείας διαμόρφωσης της τιμής είναι να δώσει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να γνωρίζουν σε ποιο στάδιο της αλυσίδας προστίθεται κόστος, από το χωράφι μέχρι το ράφι του καταστήματος.

Με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης θα καθοριστούν οι λεπτομέρειες εφαρμογής του μέτρου, όπως οι κατηγορίες επιχειρήσεων που θα το εφαρμόσουν, τα προϊόντα που θα υπαχθούν, ο τρόπος παρουσίασης των στοιχείων (σε πινακίδες, ηλεκτρονικά συστήματα ή αποδείξεις), καθώς και οι κυρώσεις για όσους δεν συμμορφωθούν.

Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, υπεύθυνη για την εφαρμογή και τους ελέγχους του μέτρου θα είναι η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς.

Σύμφωνα με το άρθρο 47 του νομοσχεδίου, στις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου θα πρέπει να αναγράφονται, κατά τρόπο ευκρινή, τα στοιχεία που αποτυπώνουν την πορεία διαμόρφωσης της τελικής τιμής στα νωπά προϊόντα, με στόχο την προστασία του καταναλωτή και τη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού.

Η Ανεξάρτητη Αρχή Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή ορίζεται ως αρμόδια αρχή για τον έλεγχο της εφαρμογής και την επιβολή κυρώσεων.

Το άρθρο 50 διευκρινίζει ότι, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, θα προσδιορίζονται οι κατηγορίες επιχειρήσεων και προϊόντων που θα υπαχθούν στο μέτρο, ο χρόνος έναρξης ισχύος, η χρονική διάρκεια, οι λεπτομέρειες αναγραφής των τιμών, καθώς και οι κυρώσεις για παραβάσεις. Προβλέπονται επίσης κριτήρια για την επιμέτρηση και την κλιμάκωση των χρηματικών κυρώσεων, καθώς και οι συνέπειες σε περίπτωση υποτροπής.

Μέχρι να ξεκινήσει η λειτουργία της νέας Ανεξάρτητης Αρχής, η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς θα διατηρήσει την ευθύνη για την εφαρμογή και τους ελέγχους σχετικά με την αναγραφή της πορείας διαμόρφωσης της τελικής τιμής στα νωπά προϊόντα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ελληνική αγορά χωράει 4 με 6 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Σε νέο γύρο συγκέντρωσης οδεύει η αγορά των σούπερ μάρκετ, καθώς το περιθώριο κέρδους έχει μειωθεί στο 1,65%, το λειτουργικό κόστος έχει εκτιναχθεί κυρίως λόγω των ενοικίων, ενώ η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή μειώνεται διαρκώς.
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτωπο παραγωγών - καταναλωτών κατά ΥΠΑΝ για την πορεία τιμών νωπών προϊόντων

Φορείς παραγωγών, πωλητών λαϊκών αγορών και ενώσεις καταναλωτών καταγγέλλουν ότι η ρύθμιση για την «πορεία διαμόρφωσης τιμών» στα νωπά προϊόντα είναι αόριστη, ανεφάρμοστη και αυξάνει τη γραφειοκρατία.
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το «καλάθι του νοικοκυριού» τελείωσε, έρχεται η τιμή παραγωγού στα ράφια

Μετά το τέλος του «Καλαθιού», το Υπουργείο Ανάπτυξης φέρνει νέο μέτρο διαφάνειας: αναγραφή της τιμής παραγωγού στα νωπά προϊόντα και μειώσεις 8% σε πάνω από 2.000 κωδικούς σε... δόσεις.
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χωρίς βασικά προϊόντα διατροφής η λίστα με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ

Απογοητευμένοι οι καταναλωτές διαπιστώνουν ότι βασικά αγαθά όπως ελαιόλαδο, φρούτα, λαχανικά και κρέας απουσιάζουν από τη λίστα των 2.000 προϊόντων με μειωμένη τιμή στα σούπερ μάρκετ. Στους 1.356 οι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας.
super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ένωση Σούπερ Μάρκετ: Τι ισχύει με τα 2.000 προϊόντα με μειωμένη τιμή

Οι κωδικοί που συμπεριλαμβάνονται στην πρωτοβουλία και οι οποίοι θα έχουν μειωμένη τιμή, θα εμφανίζονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, ως το τέλος του χρόνου.