ΓΔ: 2033.39 0.70% Τζίρος: 162.53 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:53:32
Κωνσταντίνος Κυρανάκης
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης μιλά σε συνέντευξη Τύπου, με φόντο δημοσιογράφους και μικρόφωνα.

Συνάντηση Κυρανάκη με την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης για τα τρένα

Σε θετικό κλίμα η συνάντηση του Κ. Κυρανάκη με την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, με επίκεντρο την ασφάλεια, την εκπαίδευση και τις υποδομές του σιδηροδρόμου.

Σε θετικό και παραγωγικό κλίμα πραγματοποιήθηκε την Τρίτη η συνάντηση του σωματείου των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ) με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη. Στο επίκεντρο βρέθηκε η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, τέθηκαν όλα τα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία και την ασφάλεια του σιδηροδρόμου

Η ΠΕΠΕ παρουσίασε στοιχεία για τη διαθεσιμότητα του τροχαίου υλικού, ζητώντας από το υπουργείο να ελέγξει τη λειτουργικότητα των συρμών που έχει υπενοικιάσει η Hellenic Train από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.

Όπως τονίστηκε, «είναι αδιανόητο με τη σημερινή μείωση των δρομολογίων να μην υπάρχουν επαρκείς εφεδρικές μηχανές»

Παράλληλα, συζητήθηκαν τα πρόσφατα περιστατικά εκτροχιασμών στη Θεσσαλονίκη και στο Ρέντη, αλλά και τα προβλήματα στις εγκαταστάσεις συντήρησης, όπως η πτώση σοβάδων στο μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης.

Η ΠΕΠΕ επανέλαβε τη θέση της για την ανάγκη επενδύσεων από την Hellenic Train, τόσο στην αγορά νέου τροχαίου υλικού όσο και στη βελτίωση των υποδομών συντήρησης. 

Ειδική αναφορά έγινε στον Προαστιακό της Αθήνας, με το σωματείο να επισημαίνει την ανάγκη ανασχεδιασμού του δρομολογιακού πλέγματος, λόγω των καθημερινών καθυστερήσεων και ακυρώσεων, οι οποίες αποδίδονται και στην έλλειψη τροχαίου υλικού.

Το ζήτημα της εκπαίδευσης των μηχανοδηγών τέθηκε επίσης, με την ΠΕΠΕ να ζητά ουσιαστική επανεκπαίδευση και όχι διαδικτυακά σεμινάρια εκτός ωραρίου. Επίσης, υπογραμμίστηκε η «καθυστέρηση» στην εκπαίδευση για το σύστημα ETCS, με τον κ. Κυρανάκη να προτείνει τη δημιουργία εκπαιδευτικού κέντρου στη Θεσσαλονίκη, πρόταση που η Ένωση χαρακτήρισε θετική εξέλιξη.

Συζητήθηκαν ακόμα τα ζητήματα του Οδοντωτού στο Διακοπτό και του Προαστιακού Πάτρας, με την ΠΕΠΕ να εκφράζει ανησυχία για ενδεχόμενη μείωση δρομολογίων λόγω συντήρησης των Railbus, «τη στιγμή που η Hellenic Train διαφήμιζε πρόσφατα την ανακαίνισή τους».

Στο τραπέζι βρέθηκε και η επανεκκίνηση περιφερειακών δρομολογίων σε γραμμές όπως Φλώρινα-Στυλίδα, με τον υπουργό να αναφέρει ότι αναμένεται απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.

 Το σωματείο πρότεινε την επέκταση και ενίσχυση των δρομολογίων στον Έβρο.

Η ΠΕΠΕ κατήγγειλε τις «απαράδεκτες απολογίες» για υπερβάσεις ταχύτητας σε μηχανοδηγούς, επισημαίνοντας τεκμηριωμένες βλάβες σε ταχύμετρα και το κλίμα πίεσης που επικρατεί στους χώρους εργασίας.

Τέλος, συζητήθηκε το θέμα των ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ), με το υπουργείο να ζητά αναλυτική ενημέρωση για τα σημεία όπου απαιτούνται παρεμβάσεις, ενώ η ΠΕΠΕ τόνισε την ανάγκη σεβασμού του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας από τους οδηγούς, καθώς πολλά περιστατικά προκαλούνται από παραβιάσεις των διαβάσεων.

Αναφορικά με τις κάμερες στους θαλάμους μηχανοδήγησης, το σωματείο επανέλαβε ότι δεν πρέπει να καταγράφουν τα πρόσωπα των εργαζομένων, αλλά μόνο στοιχεία της υποδομής. 

Ο κ. Κυρανάκης ξεκαθάρισε πως προτεραιότητα αποτελεί η λειτουργία του συστήματος ETCS, θέση που βρίσκει σύμφωνη την ΠΕΠΕ.

Η Ένωση έθεσε επιπλέον το ζήτημα των απολύσεων και της «άρνησης διαλόγου από τη διοίκηση της Hellenic Train». Το σωματείο των μηχανοδηγών δηλώνει ότι θα συνεχίσει τις επαφές με όλους τους αρμόδιους φορείς και θα ενημερώνει τακτικά για τις πρωτοβουλίες του.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ