Η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών στη διαγωνιστική διαδικασία για τη νέα σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για 25 έτη παρατείνεται έως την 17η Ιουλίου 2023, ώρα 17:00, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ.
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας για την υποβολή προσφορών αποφασίστηκε έπειτα από σχετικό αίτημα της πλειονότητας των προεπιλεγέντων επενδυτών.
Σημειώνεται ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης προβλέπει τη μείωση των διοδίων για διάστημα πέντε ετών στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα και ο νέος παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόσει το αντίτιμο διέλευσης, αλλά μετά την πάροδο της πενταετίας.
Υπενθυμίζουμε πως το ΤΑΙΠΕΔ είχε προτείνει ένα διαφορετικό σύστημα τιμολόγησης της διέλευσης των οχημάτων, με τα διόδια σε ώρες μη κυκλοφοριακής αιχμής θα μειώνονταν και σε ώρες αυξημένης κυκλοφορίας να αυξάνονται, ώστε να περιοριστεί ο κυκλοφοριακός φόρτος του δρόμου. Ωστόσο, ενόψει εκλογών, το υπουργείο Υποδομών ούτε θέλει να ακούσει για αυξήσεις διοδίων, έστω και αν αυτές αφορούν τον νέο παραχωρησιούχο που θα αναλάβει τον δρόμο από τα τέλη του 2024.
Στην τελική φάση του διαγωνισμού για τη νέα σύμβαση παραχώρησης που θα έχει διάρκεια 25 χρόνια (η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024) έχουν φτάσει τα ακόλουθα οκτώ κοινοπρακτικά σχήματα:
- ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
- INC S.p.A. (GRUPPO FININC)
- Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE
- Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
- Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A. – Intrakat
- Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
- Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
- Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
Όπως είχε γράψει το BD, ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό θα προβλέπει χρηματοδότηση με τη μέθοδο του staple financing. Δηλαδή να εξασφαλιστεί τραπεζικός δανεισμός με τους ίδιους όρους για όλες τις κοινοπραξίες που θα διεκδικήσουν την παραχώρηση της Αττικής Οδού. Για παράδειγμα, να υπάρχει πρόσβαση από όλα τα σχήματα σε ένα δανεισμό της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ με τους ίδιους όρους και η διαφορά μέχρι το τελικό τίμημα να γίνει από τα ίδια κεφάλαια που θα καταβάλουν οι κοινοπραξίες.
Σημειώνεται πως, επειδή η Ελλάδα δεν διαθέτει ακόμη επενδυτική βαθμίδα, η χρηματοδότηση θα γίνει από τις ελληνικές τράπεζες. Με τη μέθοδο του staple financing χρηματοδοτήθηκε και το project της Εγνατίας Οδού.