ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Προσφυγή στο ΣτΕ για την Αττική Οδό από τη Vinci και τη Mytilineos

Εναλλακτικό σενάριο έχει επεξεργαστεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε περίπτωση σοβαρής καθυστέρησης του διαγωνισμού για την παραχώρηση. Προβλέπει ότι ο οδικός άξονας θα περάσει προσωρινά στο Δημόσιο.

Σε νέες περιπέτειες μπαίνει ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, αφού, σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, η κοινοπραξία Vinci - Μυτιληναίος υπέβαλε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Κόβοντας σχεδόν το νήμα του χρόνου που είχε στη διάθεσή της η κοινοπραξία για να κάνει το επόμενο βήμα, μετά την απορριπτική απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, βάζει εκ νέου ερωτηματικά στη συνέχιση του διαγωνισμού.

Και μπορεί το ΤΑΙΠΕΔ μέχρι την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ να μην είχε σταματήσει να τρέχει τις διαδικασίες που ήταν απαραίτητες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, στην οποία προτιμητέος επενδυτής έχει αναδειχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έναντι τιμήματος 3,27 δισ. ευρώ, όμως η νέα εξέλιξη θολώνει το τοπίο.

Δεδομένου ότι η λήξη της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης στις 6 Οκτωβρίου 2024 δημιουργεί ένα ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει στο τραπέζι plan "B". Εφόσον καταστεί ανεδαφική προσδοκία η ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών για να περάσει  ο οδικός άξονας σε νέο ανάδοχο, τότε ο δρόμος θα περάσει στο Δημόσιο.

Ειδικότερα, μέσω διαγωνισμού, θα αναδειχθεί αυτός που θα λειτουργήσει για το απαιτούμενο χρονικό διάστημα την Αττική Οδό για λογαριασμό του Δημοσίου, με τους χρήστες να καταβάλλουν κανονικά τα τέλη διοδίων. Υποψήφιοι θα μπορούν να είναι και οι υφιστάμενοι παραχωρησιούχοι που διαθέτουν και τη σχετική εμπειρία, ενώ δεν μπορεί να αποκλειστεί και μια συμμετοχή, για παράδειγμα, της Εγνατίας Οδού.

Υπενθυμίζεται ότι στις 23 Νοεμβρίου είχε κοινοποιηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ η απορριπτική απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) για την προσφυγή του σχήματος Vinci - Mytilineos - Mobility Partner για την Αττική Οδό. Η προσφυγή της επιλαχούσας κοινοπραξίας, η οποία προσέφερε 3,106 δισ. ευρώ, εστίαζε κυρίως σε διαδικαστικά ζητήματα της αξιολόγησης των προσφορών και ανακήρυξης προτιμητέου επενδυτή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ναυμαχία» στο λιμάνι της Ραφήνας: Περιφέρεια Αττικής εναντίον ΤΑΙΠΕΔ

Οι αντιδράσεις για το σχέδιο αξιοποίησης συνεχίζονται. Ο οικείος δήμος φοβάται κυκλοφοριακό χάος και περιφερειακό συμβούλιο της Αττικής εξέδωσε ομόφωνα αρνητική γνωμοδότηση για το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνεχίζει να τρελαίνει τα... κοντέρ των επενδυτών η Αττική Οδός

Από το ήδη υψηλό τίμημα των 3,27 δισ., η συμφωνία με τη Μ. Λάτση ανεβάζει 15% περισσότερο την αποτίμηση του οδικού άξονα. Δυνατότητα πώλησης επιπλέον 39% των μετοχών έχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. «Μαγνήτης» και ο ΒΟΑΚ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εισπράξεις - ρεκόρ στην Αττική Οδό: Έσοδα 170 εκατ. πριν περάσει στη ΓΕΚ

Στο σύνολο των εννέα μηνών του 2024 και προτού αλλάξει χέρια, ο πιο επιτυχημένος αστικός αυτοκινητόδρομος της Ευρώπης κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά περίπου 8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. 
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράδοση της Αττικής Οδού στον νέο παραχωρησιούχο στις 6 Οκτωβρίου 2024

Οι αρμόδιες Διευθύνσεις του υφιστάμενου και του νέου παραχωρησιούχου βρίσκονται ήδη, το τελευταίο διάστημα, σε απευθείας συνεργασία για την ομαλή ολοκλήρωση της διαδικασίας, υπό τις κατευθύνσεις Ελληνικού Δημοσίου – ΤΑΙΠΕΔ.