ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

ΣτΕ: Συζήτηση για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια

Συγκεκριμένα, συζητήθηκε η αίτηση της κοινοπραξίας VINCI Highways - VINCI Concessions - Μυτιληναίος Α.Ε. - Mobility Partner η οποία έχει καταθέσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά στον επίμαχο διαγωνισμό - κατά της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) και του ΤΑΙΠΕΔ.

Στο Δ΄ τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) συζητήθηκε σήμερα η αίτηση της κοινοπραξίας (ένωση εταιρειών) VINCI Highways - VINCI Concessions - Μυτιληναίος Α.Ε. - Mobility Partner, κατά της διαγωνιστικής διαδικασίας για την εκ νέου παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια, που διεξάγει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Συγκεκριμένα, συζητήθηκε (πρόεδρος η αντιπρόεδρος Σπυριδούλα Χρυσικοπούλου και εισηγήτρια η πάρεδρος Κωνσταντίνα Σκούρα) η αίτηση της εν λόγω κοινοπραξίας - η οποία έχει καταθέσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά στον επίμαχο διαγωνισμό - κατά της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) και του ΤΑΙΠΕΔ. Κατά τον διαγωνισμό ανακηρύχθηκε πλειοδότης η εταιρεία ΓΕΚ Τέρνα, με προσφορά 3,27 δις ευρώ.

Αντικείμενο του διαγωνισμού ήταν η παραχώρηση υπηρεσιών με αντικείμενο τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια, περιλαμβανομένης της εκτέλεσης τυχόν έργων που μπορεί να απαιτηθούν για την εύρυθμη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου. Στον διαγωνισμό αυτό συμμετείχαν 6 επενδυτικά σχήματα (εταιρείες, κ.λπ.).

Κατά την ακροαματική διαδικασία στο ΣτΕ, η εν λόγω κοινοπραξία επικαλέστηκε τους ίδιους ισχυρισμούς, τους οποίους αρχικά είχε παραθέσει στην προδικαστική προσφυγή της (όπως λέγεται) κατά της διαγωνιστικής διαδικασίας και η οποία απορρίφθηκε. Τότε, η κοινοπραξία είχε επικαλεστεί διαδικαστικά κυρίως θέματα ως προς τον τρόπο που δομείται η χρηματοοικονομική επάρκεια της προσφοράς της ΓΕΚ Τέρνα. Επίσης, μεταξύ των άλλων, η κοινοπραξία υποστήριξε ότι η προδικαστική προσφυγή της απορρίφθηκε με μη νόμιμη, μη επαρκή και αντιφατική αιτιολογία.

Η εισηγήτρια της υπόθεσης, κυρία Σκούρα, επισήμανε ότι «ανακύπτει ζήτημα σχετικά με τον προσδιορισμό της εκτιμώμενης αξίας της υπό ανάθεση σύμβασης, προκειμένου να προσδιοριστεί, αφενός το ύψος του οφειλόμενου παραβόλου (σημειώνεται πάντως ότι έχει καταβληθεί το ήμισυ του ανώτατου προβλεπόμενου παραβόλου), αφετέρου η εφαρμογή των διατάξεων του νόμου 4413 του 2016, στην περίπτωση που αυτή (η εφαρμογή) συναρτάται προς την εκτιμώμενη αξία της σύμβασης». Παρέμβαση υπέρ του κύρους των προσβαλλόμενων πράξεων έχει καταθέσει η ΓΕΚ Τέρνα.

Το Δ΄ Τμήμα του ΣτΕ επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έγκριση από την Επ. Ανταγωνισμού της απόκτησης Αττικής Οδού από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σύμφωνα με την Επιτροπή η απόκτηση «δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές στις οποίες αφορά».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράδοση της Αττικής Οδού στον νέο παραχωρησιούχο στις 6 Οκτωβρίου 2024

Οι αρμόδιες Διευθύνσεις του υφιστάμενου και του νέου παραχωρησιούχου βρίσκονται ήδη, το τελευταίο διάστημα, σε απευθείας συνεργασία για την ομαλή ολοκλήρωση της διαδικασίας, υπό τις κατευθύνσεις Ελληνικού Δημοσίου – ΤΑΙΠΕΔ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αττική οδός: Έπεσαν οι υπογραφές για την παραχώρηση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σύμβαση σε αξία που υπογράφει το ΤΑΙΠΕΔ. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει την λειτουργία, διαχείριση, συντήρηση κι εκμετάλλευση του οδικού άξονα για τα επόμενα 25 χρόνια.