ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για ιδιωτικά υδατοδρόμια

Ανοίγει ο δρόμος για τα υδροπλάνα με το νομοσχέδιο που επιτρέπει σε ιδιώτες να ιδρύουν υδατοδρόμια. Η ρύθμιση Σπίρτζη για κρατικά υδατοδρόμια είχε μπλοκάρει, ως τώρα, τη δραστηριότητα.

Λύνεται ο γόρδιος δεσμός για την λειτουργία των υδατοδρομίων στην Ελλάδα, όπως έχει αναφέρει ήδη το BD, καθώς τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, έως τις 27 Δεκεμβρίου, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το νομοσχέδιο «Ίδρυση λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών και άλλες διατάξεις», με στόχο την επαναδραστηριοποίηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα.

Με την προώθηση του παρόντος σχεδίου νόμου για τα υδατοδρόμια ρυθμίζονται, εκ νέου, οι διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης αεροδρομίων επί των υδάτινων επιφανειών, ώστε να διευκολυνθεί η αδειοδότηση αυτών, μέσω της απλοποίησης των σχετικών διαδικασιών και να θεσπιστεί ένα πιο ασφαλές και ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο ευνοεί την ανάπτυξή τους.

Με το σχέδιο νόμου εκτιμάται ότι θα ξεπεραστεί η δυσκολία της λειτουργίας των υδατοδρομίων στην Ελλάδα, με επαναφορά των ιδιωτικών επενδύσεων (κάτι που είχε αποκλειστεί από το νόμο Σπιρτζή), απλούστευση των διαδικασιών αλλά και επιτάχυνση των αδειοδοτήσεων.

Tα βασικά σημεία που εισάγει το προτεινόμενο σχέδιο νόμου σε σχέση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (ν.4568/2018) αφορούν:

α) στη δυνατότητα χορήγησης και ενιαίας «άδειας ίδρυσης και λειτουργίας» υδατοδρομίου διατηρώντας τη δυνατότητα αδειοδότησης σε δύο στάδια του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, ήτοι τη χορήγηση «άδειας ίδρυσης» και τη χορήγηση «αδείας λειτουργίας»,

β) στη δυνατότητα χορήγησης «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου όχι μόνο σε δημόσιο φορέα αλλά και σε ιδιωτικό φορέα,

γ) στην έκδοση «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου χωρίς την απαίτηση επιθεώρησης, ώστε ο ενδιαφερόμενος με την απόκτηση αυτής να προβεί στις προβλεπόμενες από το νόμο ενέργειες για την κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων υποδομών και εγκαταστάσεων του υδατοδρομίου,

δ) στη δυνατότητα χορήγησης άδειας υδατοδρομίου και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.) και σύνθετα τουριστικά καταλύματα.

ε) στη δυνατότητα εκπαίδευσης του προσωπικού λειτουργίας του υδατοδρομίου όχι μόνο από την Υ.Π.Α. αλλά κι από άλλους πιστοποιημένους φορείς του εσωτερικού ή εξωτερικού.

στ) στη συγκρότηση ολιγομελούς Επιτροπής Υδατοδρομίων για επιθεωρήσεις υδατοδρομίων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι μαρίνες περνούν σε ιδιώτες, αρχίζουν μεγάλες επενδύσεις

Υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου και ακολουθούν η μαρίνα Θεσσαλονίκης και οι μαρίνες της Ιτέας και της Ζακύνθου. Αρχίζουν επενδυτικά προγράμματα, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποκρατικοποιήσεις: Λίγες νέες, πολλές παλιές για είσπραξη 2,44 δισ.

Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τις πωλήσεις μετοχών και την αξιοποίηση ακινήτων το 2020. Πώς επιχειρείται η αναβίωση της παραχώρησης του Ιππικού Κέντρου στο Μαρκόπουλο.