ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

«Αερομαχία» για την κεντρική βάση των υδροπλάνων

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Προτείνεται η εγκατάστασή της στην Ελευσίνα, κάτι που θα... έκοβε τα φτερά του νέου μέσου, ενώ στην Περιφέρεια έχουν κατατεθεί και προτάσεις για σημεία στην παραλιακή ζώνη.

Μια ιδιότυπη... αερομαχία για το μέλλον της λειτουργίας των υδατοδρομίων στην Ελλάδα και της επιτυχίας του όλου εγχειρήματος βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα, με επίκεντρο την δημιουργία του μητροπολιτικού πάρκου υδατοδρομίων και ειδικότερα την τοποθεσία που θα λειτουργήσει αυτό.

Οι προτάσεις που έχουν φθάσει προς τους αρμόδιους φορείς είναι σε τρία διαφορετικά επίπεδα και αφορούν τόσο σε σημεία εντός της Αττικής και ειδικότερα της παραλιακής ζώνης όσο και εκτός των αυστηρών ορίων.

Ειδικότερα, η μια πρόταση η οποία έχει φθάσει στο ΤΑΙΠΕΔ αφορά την δημιουργία του μητροπολιτικού πάρκου στην Ελευσίνα. Επιλογή η οποία με βάση τους σχεδιασμούς όσων εμπλέκονται με την συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν είναι η πλέον αποδοτική, καθώς είναι αρκετά μακριά από τον κεντρικό αστικό ιστό και άρα η μετάβαση ως εκεί για την μεταφορά στα νησιά που θα έχουν υποδομές χρειάζεται και άλλα σημεία υποστήριξης.

Οι επόμενες προτάσεις είναι αυτές οι οποίες έχουν φθάσει στην Περιφέρεια και αφορούν τις Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις του Beach Volley, εναλλακτικά σημείο στην περιοχή του ΣΕΦ ή ανάμεσα στις δύο τοποθεσίες.

Αν το πάρκο τελικά λειτουργήσει σε κάποια από τα τρία αυτά σημεία, τότε εκτιμάται ότι ο αριθμός των πτήσεων που θα πραγματοποιούνται μπορεί να συγκριθεί με την λειτουργία ενός αεροδρομίου σαν αυτό της Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το αντίστοιχο  πάρκο στις Μαλδίβες έχει μέγεθος περίπου σαν το αεροδρόμιο της Κω και εξυπηρετεί 1,5 εκατ. τουρίστες το χρόνο.

Από την άλλη, αν επιλεγεί η Ελευσίνα, κάτι που θα καθοριστεί από την κεντρική διοίκηση, τότε θα πρέπει να λειτουργήσουν και άλλα μικρότερα υδατοδρόμια υποστηρικτικά, κάτι που αποδυναμώνει τον ίδιο τον θεσμό και την επένδυση, όπως αναφέρουν πηγές με γνώση του θέματος.

Σε αυτή την περίπτωση από την Ελευσίνα θα φεύγουν πτήσεις προς Πάτρα, Αργοσαρωνικό και Ιόνιο, ενώ οι πλέον δημοφιλείς προορισμοί του Αιγαίου θα πρέπει να εξυπηρετηθούν από υδατοδρόμια που θα λειτουργήσουν στο Λαύριο και τον Άλιμο ή το Παλαιό Φάληρο, για παράδειγμα.

Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο

Την ίδια ώρα που οι διαβουλεύσεις για την επιλογή τοποθεσίας βρίσκονται σε εξέλιξη, σε θεσμικό επίπεδο, ήδη είναι γεγονός η κατάθεση προς διαβούλευση του νομοσχεδίου που λύνει το γόρδιο δεσμό της λειτουργίας των υδατοδρομίων στην Ελλάδα, προωθώντας την επαναφορά των ιδιωτικών επενδύσεων (κάτι που είχε αποκλειστεί από το νόμο Σπιρτζή), την απλούστευση των διαδικασιών αλλά και την επιτάχυνση των αδειοδοτήσεων. Η ψήφιση του εκτιμάται ότι θα γίνει, τον Ιανουάριο της νέας χρονιάς.

Σημειώνεται ότι πέραν των σημαντικών επενδύσεων που θα «ξεκλειδώσουν» από την ψήφιση του νομοσχεδίου και ξεπερνούν σε βάθος 5ετίας τα 300 εκατ. ευρώ, τα υδροπλάνα θα δημιουργήσουν νέα τουριστικά προϊόντα, παράλληλες δραστηριότητες καθώς και νέο ενδιαφέρον για real estate σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές που θα έχουν πλέον σύνδεση αεροπορική και σύντομη προσέγγιση από αστικά κέντρα και αεροδρόμια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι μαρίνες περνούν σε ιδιώτες, αρχίζουν μεγάλες επενδύσεις

Υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου και ακολουθούν η μαρίνα Θεσσαλονίκης και οι μαρίνες της Ιτέας και της Ζακύνθου. Αρχίζουν επενδυτικά προγράμματα, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποκρατικοποιήσεις: Λίγες νέες, πολλές παλιές για είσπραξη 2,44 δισ.

Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τις πωλήσεις μετοχών και την αξιοποίηση ακινήτων το 2020. Πώς επιχειρείται η αναβίωση της παραχώρησης του Ιππικού Κέντρου στο Μαρκόπουλο.