Τα επίπεδα του 2019 πλησιάζει η επιβατική κίνηση εσωτερικού, τον μήνα Ιούνιο, στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που δημοσίευσε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), καθώς τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού σημείωσε πτώση μόλις 0,6% έναντι των μεγεθών προ τριών ετών.
Ωστόσο η διεθνής επιβατική κίνηση εμφάνισε μονοψήφια μείωση της τάξης του 9,6%, σε σύγκριση με το 2019. Συνολικά, η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας τον Ιούνιο, ανήλθε σε 2,43 εκατ., μειωμένη κατά 6,8% σε σχέση με την κίνηση του Ιουνίου 2019. Κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΑΑ, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου σχεδόν έφτασε τα 9 εκατ. και παρέμεινε μειωμένη κατά 20,3% σε σύγκριση με το 2019.
Οι επιβάτες εσωτερικού παρέμειναν κάτω από τα επίπεδα του 2019 κατά 13,2%, ενώ οι διεθνείς επιβάτες κατά 23,5%.Σχετικά με τον αριθμό των πτήσεων κατά τη διάρκεια των έξι πρώτων μηνών του 2022, ανήλθαν σε 91.368, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 9,5%, σε σχέση με το 2019. Τόσο οι πτήσεις εσωτερικού, όσο και οι διεθνείς πτήσεις παρέμειναν μειωμένες σε σύγκριση με το 2019, κατά 0,9% και 15,8% αντίστοιχα. Ωστόσο τον Ιούνιο, οι πτήσεις εσωτερικού ήταν αυξημένες κατά 3,3%, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019, ενώ οι πτήσεις εξωτερικού ήταν μειωμένες κατά 8,5%.
Όπως είχε αναφέρει το BD χαρακτηριστικά της φετινής σεζόν αναφορικά με το ταξιδιωτικό προφίλ της χώρας μας, είναι το ισχυρότατο momentum που καταγράφει η Αμερική που αποδεικνύεται ο ισχυρότερος καταλύτης για τον ελληνικό τουρισμό, αλλά και η εξαιρετική πορεία του ΔΑΑ που παρά τα τεράστια προβλήματα σε μεγάλα διεθνή αεροδρόμια, εξακολουθεί να έλκει διαρκώς νέες αεροπορικές εταιρείες, επιβεβαιώνοντας ότι το brand Ελλάδα είναι άκρως ελκυστικό διεθνώς.
Προς το παρόν οι επιπτώσεις στο ΔΑΑ και εν γένει στην πορεία του ελληνικού τουρισμού από τις τεράστιες αρρυθμίες λόγω έλλειψης προσωπικού και τις ακυρώσεις πτήσεων σε Χίθροου, Σαρλ Ντε Γκολ κ.α. είναι μικρές και διαχειρίσιμες. Υπάρχει βεβαίως φόβος για επίπτωση στους τουρίστες της τελευταίας στιγμής, καθώς οι πτήσεις που ακυρώνονται είναι χιλιάδες, όμως προς το παρόν η αντανάκλαση δεν είναι ανησυχητική.
Σημειώνεται ότι στο εξωτερικό καταγράφεται ένα πρωτοφανές ντόμινο ακυρώσεων, με μεγάλες ουρές στα γκισέ και χιλιάδες χαμένες αποσκευές, φαινόμενα που δεν είχαν ξαναπαρουσιαστεί στο παρελθόν, ειδικά μετά την επικράτηση των νέων τεχνολογικά αυτοματοποιημένων συστημάτων διαχείρισης. Σύμφωνα με πληροφορίες, μικρά προβλήματα με αποσκευές έχουν παρουσιαστεί και στο ΔΑΑ.
Παρά λοιπόν τις αντιξοότητες, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, το ενεργειακό κόστος και η διαρκής παρουσία της πανδημίας, φέτος στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών προσγειώνονται πάνω από 65 αεροπορικές εταιρείες, φτάνοντας στα επίπεδα του 2019. Συγκριτικά με το 2021, φέτος υπάρχουν επτά νέες αεροπορικές εταιρείες ((Jet2, Condor, Flyr, AirAlbania, Euroflyer, TUS Airways και Ethiopian Airlines), οκτώ νέα δρομολόγια και πολλαπλή πύκνωση σε υφιστάμενες συνδέσεις.