ΓΔ: 1391.33 -0.45% Τζίρος: 21.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:52:30 DATA
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Φωτο: Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Συζητήθηκε στο ΣτΕ η προσφυγή του Δήμου Χαϊδαρίου

Ο Δήμαρχος Χαϊδαρίου εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στην κρίση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, τονίζοντας ότι συμφωνεί με την πραγματοποίηση της ιδιωτικής επένδυσης και τη συνέχιση της λειτουργίας του Ναυπηγείων.

Εκδικάστηκαν σήμερα στην ολομέλεια του ΣτΕ οι αιτήσεις ακυρώσεως του Δήμου Χαϊδαρίου κατά των δυο διαγωνισμών για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και για την παραχώρηση της Προβλήτας 4 στον αγοραστή των Ναυπηγείων, Γιώργο Προκοπίου.

Σε ανάρτησή του ο Δήμαρχος Χαϊδαρίου Βαγγέλης Ντηνιακός εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στην κρίση του Ανωτάτου Δικαστηρίου τονίζοντας ότι ο Δήμος Χαϊδαρίου συμφωνεί με την πραγματοποίηση της ιδιωτικής επένδυσης και τη συνέχιση της λειτουργίας του Ναυπηγείων. «Γνωρίζουμε καλά τη σημασία τους για την ανάπτυξη, την ελληνική αμυντική βιομηχανία και την απασχόληση. Επισημαίνουμε όμως ότι η Προβλήτα 4 δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ για χρήση των Ναυπηγείων και δεν είναι αναγκαία για τη λειτουργία τους. Αντίθετα, είναι απαραίτητη για την αποκατάσταση και την αναβάθμιση της φυσικής πρόσβασης του Χαϊδαρίου στη θάλασσα, της Ακτής Σκαραμαγκά» σημειώνει ο Δήμαρχος.  Επισημαίνει, δε, ότι σύμφωνα με δημοσιεύματα υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία εγκατάστασης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Προβλήτα 4 με προφανείς κινδύνους για το περιβάλλον και την ασφάλεια των κατοίκων του κοντινού οικισμού αλλά και όλης της περιοχής.

«Τη δικαιολογημένη αυτή αγωνία μας για το μέλλον του Δήμου μας και όλων των Δήμων της Δυτικής Αθήνας πιστεύω ότι θα λάβει σοβαρά υπόψη του το Ανώτατο Δικαστήριο. Όπως αναμένουμε να τη λάβει υπόψη της και η κεντρική εξουσία, από την οποία έχουμε ζητήσει να δείξει έμπρακτα την πολιτική βούληση, ώστε να ξεκινήσει επιτέλους η απαραίτητη άμβλυνση των ανισοτήτων ανάμεσα στη Δυτική Αθήνα και σε άλλες, περισσότερο ευνοημένες, περιοχές της Αττικής» καταλήγει η ανάρτηση.

Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση του ΣτΕ να εκδώσει προσωρινή διαταγή μέχρις ότου ληφθεί οριστική απόφαση που απαγορεύει την υπογραφή σύμβασης για τη μεταβίβαση του ακινήτου της ΕΤΑΔ στην εταιρεία ιδιοκτησίας του εφοπλιστή έχει δημιουργήσει σοβαρή εμπλοκή στην ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.  

Όπως έγραφε το Βusiness Dailly, υπό αμφισβήτηση θέτει ο Δήμος Χαϊδαρίου που πέρασαν στην κυριότητα του εφοπλιστή Γ. Προκοπίου, που έδωσε 25 εκατ. στον διαγωνισμό του διαχειριστή για το στρατιωτικό κομμάτι του ναυπηγείου και 37 στο διαγωνισμό της ΕΤΑΔ για το εμπορικό κομμάτι, υπερβαίνοντας με αυτόν τον τρόπο τις αντίστοιχες προσφορές της Pyletech του Θ. Πριόβολου για να αγοράσει τα ναυπηγεία. 

Ωστόσο, o Δήμος Χαϊδαρίου είχε εκφράσει ανοιχτά με ψήφισμα διαμαρτυρίας την αντίθεσή του στην πώληση από την ΕΤΑΔ έκτασης στην οποία συμπεριλαμβάνεται η Προβλήτα 4 στην Ακτή Σκαραμαγκά.

Ειδικά για την Προβλήτα 4, σε εξώδικο που είχε αποστείλει ο Δήμος επισημαίνεται ότι η πώλησή της από την ΕΤΑΔ δεν είναι νόμιμη καθώς χαρακτηρίστηκε ως δημόσιο κτήμα, όχι υπαγόμενο στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου αλλά με την ιδιότητα του κοινοχρήστου:

  • «Η Προβλήτα 4 αποτελεί ζώνη παραλίας και αιγιαλού και πρέπει να διασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση ο κοινόχρηστος χαρακτήρας της και η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτήν. (Η κυριότητα και νομή όλων των ακίνητων περιουσιακών στοιχείων τα οποία ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο και τον ΕΟΤ και τα διαχειρίζεται η ΕΤΑΔ σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, μεταβιβάζονται αυτομάτως στην ΕΤΑΔ χωρίς αντάλλαγμα, με τις κατωτέρω εξαιρέσεις:

α. Αιγιαλοί, παραλίες και παρόχθιες εκτάσεις, υδρότοποι,

β. περιοχές Ramsar,

γ. περιοχές Natura,

δ. αρχαιολογικοί χώροι,

ε. αμιγώς δασικές εκτάσεις, και λοιπά πράγματα εκτός συναλλαγής.

Σε περίπτωση που μέρος ακινήτου εμπίπτει σε μία από τις ανωτέρω εξαιρέσεις, η κυριότητα του μέρους του ακινήτου που δεν εμπίπτει σε μία από τις ανωτέρω εξαιρέσεις μεταβιβάζεται στην ΕΤΑΔ σύμφωνα με τα ανωτέρω.

Επειδή εξ όλων όσων αναφέρουμε είναι προφανές ότι η εν λόγω έκταση ανήκει στις καλούμενες «εξαιρέσεις» του άρθρου 196 παρ. 4 του ν. 4389/2016» σημειώνεται στο εξώδικο ενώ σε άλλο σημείο τονίζεται ότι η Προβλήτα 4 δεν είναι κατά κανένα τρόπο απαραίτητη για την λειτουργία των Ναυπηγείων», αναφέρει ο Δήμος.

Υπό αμφισβήτηση το ιδιοκτησιακό καθεστώς

Επιπρόσθετα, ο Δήμος εντοπίζει προβλήματα με το ιδιοκτησιακό καθεστώς και στον διαγωνισμό που αφορούσε το υπόλοιπο κομμάτι της έκτασης των Ναυπηγείων. Σε εξώδικο προς τον Ειδικό Διαχειριστή έγραφε ότι στο προς πώληση ακίνητο των ΕΝΑΕ ανήκουν και Κωδικοί Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) που ανήκουν στον Δήμο Χαϊδαρίου. Παρόλα αυτά, καμιά εξήγηση -ούτε καν προφορική- δεν δόθηκε, σύμφωνα με τον Δήμο Χαϊδαρίου, από τον Ειδικό Διαχειριστή των ΕΝΑΕ και η νέα προκήρυξη περιλαμβάνει ξανά τα ΚΑΕΚ του Δήμου Χαϊδαρίου.

Επίσης, έθετε ζήτημα ληξιπρόθεσμων τελών καθαριότητας και φωτισμού και Τ.Α.Π, ύψος 1,6 εκατ. ευρώ και διεκδικούσε επίσης «την έστω μερική αποκατάσταση, με την ελευθέρωση και την παραχώρηση στον Δήμο της όλης έκτασης εμβαδού 220τ.μ η οποία ουδέποτε αποτέλεσε τμήμα των εγκαταστάσεων των Ναυπηγείων. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι σήμερα έχει δοθεί για άσχετη χρήση από τον σκοπό για τον οποίο έγινε η απαλλοτρίωση ήτοι αυτήν του κέντρου φιλοξενίας Μεταναστών που λειτουργεί στο συγκεκριμένο χώρο. Έτσι θα υπάρξει πρόσβαση στη θάλασσα και θα αντισταθμιστεί σε κάποιο ποσοστό  το βαρύτατο πλήγμα εις βάρος του Δήμου μας και της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Αθήνας».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

STE, Symvoulio Epikrateias
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο ΣτΕ προσέφυγε o Σύνδεσμος Εταιριών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων Stama

Ο πρόεδρος του Stama κος Νάσος Γαβαλάς δήλωσε σχετικά με το θέμα της προσφυγής «ότι υποχρέωση του Stama μέσα από το θεσμικό του ρόλο είναι να προασπίζεται τα συμφέροντα των μελών του και εν γένει της αγοράς μας».
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έτοιμη η ΚΥΑ για την στήριξη των πρώην εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Έκτακτη οικονομική ενίσχυση ύψους 2.700 ευρώ σε κάθε έναν από τους ανέργους, πρώην εργαζόμενους της εταιρείας Ελληνικά Ναυπηγεία και ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης προβλέπει η ΚΥΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣτΕ: Συζήτηση για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια

Συγκεκριμένα, συζητήθηκε η αίτηση της κοινοπραξίας VINCI Highways - VINCI Concessions - Μυτιληναίος Α.Ε. - Mobility Partner η οποία έχει καταθέσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά στον επίμαχο διαγωνισμό - κατά της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) και του ΤΑΙΠΕΔ.