ΓΔ: 1404.75 -0.90% Τζίρος: 87.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:19:33 DATA
Φωτο: Shutterstock

Σε αναπτυξιακή ρότα κινείται η ελληνική ναυτιλία

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΕΕ Θ. Βενιάμη, με το νέο νομοθετικό καθεστώς θα αποκατασταθεί η χαμένη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας.

Έτοιμη να προχωρήσει σε εκστρατεία προσέλκυσης των νέων ανέργων Ελλήνων στην ναυτιλιακή βιομηχανία, μόλις ολοκληρωθούν κάποιες τελευταίες εκκρεμότητες σε σχέση με το νέο νομοθετικό καθεστώς είναι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), όπως αποκαλύπτει, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της ΕΕΕ κ. Θ. Βενιάμης στη συνέντευξη που παραχώρησε στη ναυτιλιακή εφημερίδα «Lloyd's List».

«Η ελληνική κυβέρνηση, καθώς και τα περισσότερα πολιτικά κόμματα της αντιπολίτευσης, αναγνωρίζουν πλέον γενικά τη σημασία του κλάδου και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η κυβέρνηση θέσπισε νομοθεσία που επιτρέπει στις ναυτιλιακές εταιρείες να απασχολούν χαμηλόβαθμο πλήρωμα σε διεθνείς συνδικαλιστικές συμβάσεις, αφήνοντας τους ιδιοκτήτες να επιλέξουν είτε τους όρους της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων Μεταφορών είτε τις συμφωνίες του Διεθνούς Φόρουμ διαπραγματεύσεων» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Προσθέτει ότι τα νέα μέτρα έχουν ως στόχο να αποκαταστήσουν την χαμένη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας, η οποία τώρα δεν αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα πέμπτο του ελληνικού στόλου, αλλά και να δώσει στους νέους Έλληνες περισσότερες πιθανότητες να βρουν εργασία στα πλοία.

Σημειώνεται ότι με σχετική νομοθετική διάταξη του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, που ψηφίσθηκε το προηγούμενο καλοκαίρι, επιτρέπεται στα αμιγώς εμπορικά πλοία άνω των 3.000 κοχ, που έχουν νηολογηθεί υπό ελληνική σημαία, η εφαρμογή των διεθνώς αναγνωρισμένων και εκάστοτε ισχυουσών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, κατά την ελεύθερη κρίση του πλοιοκτήτη, εξαιρετικά και μόνο για ναυτολογήσεις ειδικοτήτων του κατώτερου πληρώματος καθώς και των ειδικοτήτων του ανθυποπλοιάρχου και γ' Μηχανικού του εμπορικού ναυτικού.

Στην ίδια συνέντευξη ο πρόεδρος της ΕΕΕ εκτιμά ότι με το νέο καθεστώς η ελληνική σημαία μπορεί να γίνει ανταγωνιστική έναντι των άλλων σημαιών της Ευρώπης και δηλώνει βέβαιος ότι την επόμενη δεκαετία θα δούμε την πλειοψηφία των ελληνικών πλοίων να επιστρέφουν στην ελληνική σημαία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας κυρίαρχο θέμα στα φετινά «Ποσειδώνια»

Στελέχη της αγοράς ανέφεραν ότι το κόστος εναλλακτικών καυσίμων θα εξακολουθεί να είναι πιθανότατα δύο ή τρεις φορές μεγαλύτερο συγκριτικά με τα ποσά που καταβάλλουν σήμερα οι ναυτιλιακές εταιρείες για τα συμβατικά καύσιμα.
businessdaily-Travlou-Melina-Efoplistes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τραυλού: Η ναυτιλία θα πρέπει να αντιμετωπίσει ενωμένη τις προκλήσεις

Η πρόεδρος της Ένωσης των Ελλήνων Εφοπλιστών τόνισε ότι η ναυτιλία είναι ο επιχειρηματικός κλάδος που προάγει τη σύνδεση, την ανάπτυξη, τη βιωσιμότητά του, ενώ ενώνει ταυτόχρονα όλο τον κόσμο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελέγχουν πάνω από το 20% του παγκόσμιου στόλου οι Έλληνες εφοπλιστές

«Η Ναυτιλία των Ελλήνων συνεχίζει να δημιουργεί, να εξελίσσεται, να επενδύει, να ηγείται, με πίστη και τιμή στη ναυτοσύνη μας και τη ναυτιλιακή μας παράδοση», τονίζει η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αν. Λαιμός: Οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το 20% του παγκόσμιου στόλου

Ο κ. Λαιμός σημείωσε ότι υπάρχει ποικιλία εφοπλιστών στο κάδρο, τόσο μικροί, όσο και μεγάλοι ιδιοκτήτες, άλλοι με παραδοσιακούς πόρους χρηματοδότησης, άλλοι που βασίζονται σε ομόλογα, άλλοι εισηγμένοι στο χρηματιστήριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 10,1% των πληρωμάτων στα ελληνικά πλοία την τελευταία διετία

Στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ οι Έλληνες και ξένοι ναυτικοί αυξήθηκαν κατά 27,8%, ενώ υπήρξε και αύξηση 12,7% των Ελλήνων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία και 14,5% που υπηρετούσαν σε ελληνόκτητα πλοία.