ΓΔ: 1399.26 0.12% Τζίρος: 69.66 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:26:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

Δεν θέλουν ανοικτά σούπερ μάρκετ τις Κυριακές οι καταναλωτές

Οκτώ στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι δεν είναι αναγκαία η επταήμερη λειτουργία των σούπερ μάρκετ και επτά στους δέκα διαφωνούν με την παράταση του καθημερινού ωραρίου.

Αντίθετοι με την επταήμερη λειτουργία στα σούπερ μάρκετ και στο διευρυμένο ωράριο εμφανίζονται 8 στους 10 καταναλωτές, ενώ 7 στους 10 έχουν ήδη στοκάρει αγαθά για τουλάχιστον μία εβδομάδα.

Αναλυτικότερα, πιο ψύχραιμη στάση έχουν αρχίσει να επιδεικνύουν οι εγχώριοι καταναλωτές απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον στις αγορές για βασικά είδη, καθώς εμφανίζουν σαφή μείωση της ανησυχίας για το θέμα των ελλείψεων στην αγορά.

Η εικόνα αυτή συνάδει και με την γενικότερη ομαλοποίηση που καταγράφεται στη λιανική τροφίμων τα τελευταία εικοσιτετράωρα, όπου δεν σημειώνεται συνωστισμός στα σούπερ μάρκετ, με τους καταναλωτές να εκτιμούν ότι δεν υπάρχει ανάγκη για περαιτέρω διεύρυνση του ωραρίου των καταστημάτων.

Σύμφωνα με τη δεύτερη έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου 2020, με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του COVID-19 στην Ελλάδα, προκύπτει ότι οι καταναλωτές πλέον δηλώνουν ότι κάνουν μικρότερες χρονικά επισκέψεις στο σουπερμάρκετ (ποσοστό 68%), αλλά και λιγότερες επισκέψεις στο σουπερμάρκετ, καθώς έχουν μειωθεί σαφώς οι ανάγκες τους σε τρόφιμα, αλλά και υπό τον φόβο της μετάδοσης του ιού.

Παράλληλα ένα ποσοστό της τάξης του 10% δηλώνει ότι έχει προχωρήσει σε αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου, ποσοστό πολύ αυξημένο σε σχέση με το 1 - 2% που αγόραζε on line πριν την κρίση, αλλά και το 6% της προηγούμενης μέτρησης στις 9-12 Μαρτίου.

Η πλειονότητα των ερωτηθέντων καταναλωτών, ήτοι το 80%, δεν θεωρεί αναγκαία την λειτουργία των σούπερ μάρκετ τις Κυριακές, ενώ το 69% διαφωνεί και με την διεύρυνση του ωραρίου. Μόνο 8% των καταναλωτών θεωρούν αναγκαίο το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και μόνο 11% την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.

Σε ό,τι αφορά το στοκάρισμα των νοικοκυριών, με βάση την ίδια έρευνα, κατά μέσο όρο ανά κατηγορία το 70% των καταναλωτών έχουν αποθηκεύσει βασικά είδη για τουλάχιστον 1 εβδομάδα και σε αρκετά βασικά τρόφιμα όπως ζυμαρικά και ρύζι τουλάχιστον το 50% έχουν αποθηκεύσει βασικά τρόφιμα για πάνω από 2-3 εβδομάδες.

Η αποθήκευση των τροφίμων σε συνδυασμό με τις διαβεβαιώσεις της αγοράς για την επάρκεια των ειδών έχουν οδηγήσει σε σαφή μείωση της ανησυχίας του κοινού. Μόνο το 9% του κοινού δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται ότι τα σουπερμάρκετ έχουν επαρκή αποθέματα τροφίμων. Σημειώνεται ότι το ποσοστό αυτό είναι αμετάβλητο ανάμεσα στις δύο μετρήσεις 9-12 Μαρτίου και 18-19 Μαρτίου που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς ηττήθηκε η Ελληνική Πολιτεία στον «πόλεμο» με τις πολυεθνικές

Το σύστημα που ακολουθούν οι πολυεθνικές σε συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ για να κρατούν κλειστή την ελληνική αγορά και να τιμολογούν τα προϊόντα τους όπως θέλουν. Το αίτημα για παρέμβαση της Κομισιόν και η υπόθεση Colgate.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ρυθμούς εορτών η αγορά ενόψει Πάσχα - Αισιοδοξία από τους εμπόρους

Σε ό,τι αφορά στο κόστος του τραπεζιού, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Ανάπτυξης, τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο φετινό «Καλάθι του Πάσχα» έχουν ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023.