ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Υπ. Μεταφορών

Υπογράφηκε η σύμβαση για τη συντήρηση και λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, χαρακτήρισε το έργο από τα πιο σημαντικά που έχουν γίνει στη χώρα και το οποίο θα αλλάξει την εικόνα της πόλης.

Η σύμβαση για τη συντήρηση και λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης υπογράφηκε το μεσημέρι στο σταθμό «Αγίας Σοφίας», παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, των υπουργών Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα και Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, υφυπουργών και στελεχών των υπουργείων, φορέων και παραγόντων της πόλης.

Τη σύμβαση, ύψους 250 εκατ. ευρώ και διάρκειας έντεκα ετών, υπέγραψαν, εκ μέρους της «Ελληνικό Μέτρο AE», ο διευθύνων σύμβουλος της Νίκος Κουρέτας δηλώνοντας πως «η μέρα που θα λειτουργήσει το μετρό πλησιάζει» και εκ μέρους της κοινοπραξίας THEMA Α.Ε, οι Arrigo Giana (ATM), Renaud Beziade (Egis) και Carlo Bianko (Thema Α.Ε.).

«Η Θεσσαλονίκη το 2024 θα αποκτήσει και θα λειτουργεί το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πλέον απαιτητικές επιλογές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για την υπογραφή της σύμβασης που πραγματοποιήθηκε στον ολοκληρωμένο σταθμό «Αγία Σοφία».

Ο κ. Σταϊκούρας χαρακτήρισε το έργο από τα πιο σημαντικά που έχουν γίνει στη χώρα λέγοντας ειδικότερα πως «η εικόνα της πόλης αλλάζει. Η Θεσσαλονίκη γίνεται πιο ελκυστική, πιο σύγχρονη πόλη, πιο φιλική, προβάλλοντας και την πλούσια ιστορία της. Ταυτόχρονα, αποκτά σημαντικό αναπτυξιακό πυλώνα για να φιλοξενήσει περισσότερες δραστηριότητες».

Συμπλήρωσε, δε, ο υπουργός πως «το μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί απτή απόδειξη ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, υπό την καθοδήγηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, εγγυάται πως το κράτος έχει συνέχεια και συνέπεια. Σχεδιάζει, δρομολογεί και παραδίδει στους πολίτες έργα στρατηγικής σημασίας που βελτιώνουν την καθημερινότητα τους και αναβαθμίζουν το επίπεδο των υποδομών».

«Σήμερα εγκαινιάζουμε ένα χειροπιαστό έργο. Δεν είμαστε εδώ για φιέστες και να πουλήσουμε καθρεφτάκια στους ιθαγενείς. Είμαστε εδώ γιατί το μετρό μπαίνει στην τελική ευθεία», τόνισε από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος.

Όπως είπε «η ασφάλεια είναι το κύριο μότο το οποίο διέπει τη λειτουργία ενός μετρό. Είμαστε σίγουροι ότι οι άνθρωποι με τους οποίους θα συνδιαλλαγούμε ξέρουν αυτή τη δουλειά. Έχουμε απαιτήσεις, θα το αποδείξουμε και στην εκπνοή αυτής της σύμβασης θέλουμε να μας παραδώσουν ένα μετρό άρτιο, από τα πιο σύγχρονα της Ευρώπης».

Ο κ.Ταχιάος στάθηκε και στην αναπλασμένη πλατεία Μακεδονομάχων, στη βόρεια είσοδο του σταθμού του μετρό «Αγία Σοφία», ενώ έκανε μία αναφορά και στο fly over λέγοντας πως οι Θεσσαλονικείς θα πρέπει «να αλλάξουμε συνήθειες. Το διπλοπαρκάρισμα πρέπει να τελειώσει, οι λεωφορειολωρίδες να είναι ελεύθερες και τα αυτοκίνητα με περισσότερους επιβάτες. Σ’ ένα μείγμα συμπεριφοράς να βελτιώσουμε τη ζωή μας στην πόλη. Να κρατήσουμε ψηλά την ατομική ευθύνη και την υπευθυνότητα».

«Το μετρό της Θεσσαλονίκης αποδεικνύει ότι η παρουσία αρχαιοτήτων στο πλαίσιο ενός μεγάλου δημοσίου έργου συνιστά συγκριτικό πλεονέκτημα. Η αρχαιολογική έρευνα συνθέτει ιστορίες από τη διαχρονική ζωή της πόλης που συνδυάζονται δημιουργικά με την αναπτυξιακή προοπτική των σύγχρονων πόλεων. Το ιστορικό όφελος από την αρχαιολογική έρευνα σε όλο το έργο και ιδιαίτερα στους σταθμούς «Αγία Σοφία» και «Βενιζέλου» είναι τεράστιο», είπε από την πλευρά της η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη.

«Σε λίγους μήνες θα αποδοθεί ένα έργο που θα αλλάξει την καθημερινή ζωή της πόλης. Με πέντε σταθμούς - μουσεία, έναν αρχαιολογικό χώρο στην «Αγία Σοφία» αλλά και με το μεγαλύτερο διεθνώς αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο σε ένα μείζον τεχνικό έργο, στο σταθμό «Βενιζέλου», στην καθημερινότητα της πόλης και των επιβατών του μετρό», συμπλήρωσε η υπουργός.

Στην εκδήλωση παρέστησαν επίσης η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Κωνσταντίνος Μαγουλάς, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιάννης Ξιφαράς, ο γενικός γραμματέας Πολιτισμού Γιώργος Διδασκάλου, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο πρόεδρος της Περιφερειακής ‘Ενωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, βουλευτές κ.α.

«Οι Θεσσαλονικείς παίρνουμε πίσω την πλατεία Αγίας Σοφίας, έναν χώρο τον οποίο είχαμε στερηθεί για δεκαπέντε χρόνια, καθώς παρέμενε κρυμμένος πίσω από λαμαρίνες. Η αναβαθμισμένη πλατεία Αγίας Σοφίας, όπου η αρχή "και μετρό και αρχαία" γίνεται πράξη, όπου οι προτομές των Μακεδονομάχων καταλαμβάνουν περίοπτη θέση στον φυσικό τους χώρο κι όπου μια σύγχρονη παιδική χαρά λειτουργεί ως τόπος συνάντησης για τη γειτονιά, αντανακλά την αντίληψή μας για τον δημόσιο χώρο. Σήμερα όμως υπογράφεται και η σύμβαση για τη διαχείριση, τη συντήρηση και τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, μια αναμφίβολα θετική εξέλιξη, που επαναφέρει όμως το ερώτημα για το ποια θα είναι η ακριβής ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του μετρό», δήλωσε στο περιθώριο της εκδήλωσης ο δήμαρχος κ. Ζέρβας.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης

«Το άλλο Σάββατο, στις 30/11, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ που θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση περίπου 250.000 συμπατριώτες μας» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Περίπτερο πληροφόρησης για το μετρό στην πλατεία Αριστοτέλους

Μέσα στην εγκατάσταση, που προσομοιώνει στο εσωτερικό ενός βαγονιού, κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης θα έχουν την δυνατότητα να βρουν πληροφοριακό και διαδραστικό υλικό, για τη νέα εποχή που ξεκινά.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ταχιάος: Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης υποδηλώνει το σούπερ μετρό

«Δεν είχα την παραμικρή ψευδαίσθηση ότι το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης θα τύχαινε ομόθυμης αποδοχής» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το καλλιγραφικό «μ» θα είναι η οπτική ταυτότητα του Mετρό Θεσσαλονίκης

Ο λογότυπος του μετρό αντανακλά το ιστορικό βάθος της πόλης, την καινοτομία και τον δυναμισμό του έργου, και το τελικό αποτέλεσμα της οπτικής ταυτότητας ισορροπεί μεταξύ της ιστορικής έμπνευσης και της σύγχρονης αισθητικής.