ΓΔ: 2059.39 -0.75% Τζίρος: 209.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
λεωφορεία ΟΑΣΘ Θεσσαλονίκης
Φώτο; Shutterstock

Σχέδιο άμεσης σύνδεσης Μετρό και λεωφορείων για πιο εύκολες μετακινήσεις

Το ΙΜΕΤ, ο ΟΣΕΘ και η EMISIA σχεδιάζουν την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών για καλύτερη σύνδεση με το Μετρό Θεσσαλονίκης, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές ρύπων και βελτιώνοντας τις μετακινήσεις.

Το σενάριο της άμεσης σύνδεσης μεταξύ Μετρό Θεσσαλονίκης και λεωφορειακών γραμμών, με στόχο τη διευκόλυνση των αστικών μετακινήσεων, βρίσκεται στο επίκεντρο εργαστηρίου που ξεκίνησε σήμερα στη Θεσσαλονίκη. Η πρωτοβουλία πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου MITHOS, με αφορμή το 12ο διεθνές συνέδριο για την Έρευνα στις Μεταφορές.

Σύμφωνα με τον δρ Ευάγγελο Μητσάκη, ερευνητή στο Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), τα πρώτα αποτελέσματα για τον τρόπο αναδιάρθρωσης των λεωφορειακών γραμμών, ώστε να εξυπηρετούν αποτελεσματικότερα το Μετρό, αναμένονται σε διάστημα έξι μηνών.

Η ομάδα του εργαστηρίου αποτελείται από στελέχη του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και της τεχνοβλαστού εταιρείας του ΑΠΘ, EMISIA. Εκτός από την αναδιάρθρωση των γραμμών, βασική προτεραιότητα αποτελεί και η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις δημόσιες συγκοινωνίες.

Για τον σκοπό αυτό, θα συλλεχθούν δεδομένα για την ατμοσφαιρική ρύπανση από υφιστάμενους σταθμούς μέτρησης του δήμου και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Παράλληλα, θα αξιοποιηθούν εξειδικευμένα μοντέλα της EMISIA, η οποία ειδικεύεται στην ανάλυση και μοντελοποίηση περιβαλλοντικών εκπομπών από τις μεταφορές.

Όπως τόνισε ο δρ Μητσάκης, το τοπίο των δημοσίων συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη μεταβάλλεται σημαντικά με τη λειτουργία της πρώτης γραμμής του Μετρό και την επικείμενη επέκταση της Καλαμαριάς. Τα νέα αυτά δεδομένα καθιστούν αναγκαία την προσαρμογή των λεωφορειακών γραμμών, ώστε να εξυπηρετούν καλύτερα το επιβατικό κοινό.

Ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, ανέφερε ότι από τις περίπου 80 λεωφορειακές γραμμές της Θεσσαλονίκης, οι 39 παραμένουν ανεπηρέαστες από το Μετρό, ενώ οι 38 τροποποιούνται. Ενδεικτικά, στην περιοχή του σταθμού Νέας Ελβετίας διέρχονται 17 γραμμές. Η αναδιάρθρωση, όπως σημείωσε, βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να προχωρήσει σημαντικά έως το 2026, με την ολοκλήρωση και της επέκτασης της Καλαμαριάς. Πρόσφατα εγκρίθηκε πίστωση 43 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ για το συγκοινωνιακό έργο του 2026.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιατρός με στηθοσκόπιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ένας στους 10 ενήλικες έχει διαβήτη, 1 στους 5 αγνοεί την πάθηση

Με δωρεάν μετρήσεις και ενημέρωση στο Μετρό Αγίας Σοφίας, ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός ανέδειξε τη σημασία έγκαιρης διάγνωσης, καθώς πολλοί πάσχοντες από διαβήτη δεν γνωρίζουν την κατάστασή τους.
Ο Άγγελος Αγγελούδης στο μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αγγελούδης: Συντονισμός φορέων για τις επιπτώσεις από το κλείσιμο του μετρό

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, ζήτησε αυξημένα δρομολόγια, κυκλοφοριακά μέτρα και τήρηση χρονοδιαγραμμάτων, ενόψει της διακοπής λειτουργίας του μετρό για τις δοκιμές προς Καλαμαριά.
Λεωφορείο ΟΑΣΘ Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΑΣΘ-Τροχαία Θεσ/νίκης συνεργάζονται ενόψει διακοπής της γραμμής του μετρό

Ο ΟΑΣΘ και η Τροχαία Θεσσαλονίκης ανακοινώνουν μέτρα για τη διακοπή της βασικής γραμμής του μετρό. Δημιουργείται νέα γραμμή Μ1 και ενισχύονται τρεις βασικές λεωφορειακές γραμμές.