Το δρόμο για σειρά από νέες συνεργασίες αλλά και ισχυρές επιχειρηματικές συζεύξεις ανοίγει το mega project των υδατοδρομίων και η λειτουργία υδροπλάνων που προορίζεται να μετατρέψει την Ελλάδα σε Μαλδίβες της Ευρώπης, να δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας, να χαράξει εκ νέου το χάρτη των μεταφορών στην χώρα μας και, στην πλήρη ανάπτυξή του, να δώσει στην ελληνική οικονομία πάνω από 1 δισ. ευρώ.
Εταιρείες από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό αναμένουν την ψήφιση του νομοσχεδίου που εκτιμάται ότι θα γίνει εντός του Ιανουαρίου, ώστε να προχωρήσουν σε κινήσεις για την απόκτηση μεριδίου από τη νέα πίτα που αναμένεται να δημιουργηθεί.
Ήδη, οι σημαντικοί παίκτες που εμπλέκονται στην διαδικασία «ζεσταίνουν μηχανές» και πλέον εκτιμούν ότι η φετινή σεζόν θα είναι η παρθενική για τα ελληνικά υδροπλάνα πάση θυσία, καθώς με την ψήφιση του νομοσχεδίου αναμένεται να λυθεί το μείζον ζήτημα και να ανοίξει ο δρόμος για τις ιδιωτικές επενδύσεις στην ίδρυση και λειτουργία των υδατοδρομίων.
Το νέο νομοσχέδιο αίρει τα εμπόδια εκείνα που καθήλωσαν το project επί μια 6ετία και πλέον υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων σε περίπου 140 σημεία όπως σε νησιά, λιμάνια, λίμνες, αλλά και σε Περιοχές Oλοκληρωμένης Tουριστικής Aνάπτυξης (Π.O.T.A.), σύνθετα τουριστικά καταλύματα και τουριστικούς λιμένες, και επιτρέπει τις πτήσεις από και προς εξωτερικό.
Το επιχειρηματικό οικοσύστημα γύρω από τα υδροπλάνα
Αυτά, σε όρους επιχειρηματικότητας, σημαίνουν στάσεις ανεφοδιασμού καυσίμων, άρα εμπλοκή και ενδιαφέρον από εταιρείες καυσίμων, βάσεις συντηρήσεων, όπου σύμφωνα με πληροφορίες ήδη έχει υπάρξει ενδιαφέρον από μεγάλη διεθνή οίκο για να αναλάβει την συντήρηση αλλά και μηχανική διαχείριση των υδροπλάνων, ενώ στο χορό των διαπραγματεύσεων έχουν ήδη μπει και αεροπορικές εταιρείες.
Η θέση των αεροπορικών εταιρειών είναι διττή καθώς θα δημιουργηθεί Ακαδημία Εκπαίδευσης Πιλότων αλλά και μια διευρυμένη συνεργασία που αφορά στην προσφορά κοινών «πακέτων» εισιτηρίων ή και συμπληρωματική λειτουργία των υδροπλάνων ως προς τα δρομολόγια της αεροπορικής αγοράς, για τη μεταφορά επιβατών από ή προς τα συμβατικά αεροδρόμια από ή προς τα υδατοδρόμια.
Σε αυτό το πλαίσιο υπάρχουν σε εξέλιξη συζητήσεις της Hellenic Seaplanes με αεροπορική εταιρεία για τις απευθείας συνδέσεις με προορισμούς από το εξωτερικό προς ελληνικά νησιά. Αντίστοιχα, συνεργίες παρόμοιες με τις αεροπορικές εκτιμάται ότι θα υπάρξουν και με τον κλάδο της κρουαζιέρας.
Αν δε επεκταθούμε στο κομμάτι του τουρισμού, μεγαλώνει ακόμη περισσότερο ο κύκλος των συνεργασιών που αναμένεται να προχωρήσουν άμεσα, καθώς καθιερωμένα τουριστικά συγκροτήματα, η ένωση τουριστικών πρακτόρων Ελλάδας αλλά και τουριστικοί πράκτορες από το εξωτερικό μπαίνουν στην αρχή της λίστας.
Λίστα η οποία περιλαμβάνει ιδιωτικά νησιά όπως ο Σκορπιός, η βίλα Pότσιλντ στην Kέρκυρα αλλά και μεγάλα ξενοδοχεία στην Κρήτη, την Χαλκιδική, το Πόρτο χέλι, τα οποία θα αποτελέσουν βασικούς προορισμούς για το πτητικό έργο των υδροπλάνων.
Ωστόσο, πέρα από τους επιχειρηματίες που αναμένεται να εμπλακούν στο project των υδατοδρομίων που αποσκοπεί στην δημιουργία ενός εθνικού δικτύου. εκείνοι που πρώτοι έχουν τον λόγο είναι οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή υδατοδρομίων αλλά και τη διαχείριση και λειτουργία αυτών και την λειτουργία των ίδιων των υδροπλάνων.
Οι κινήσεις της Hellenic Seaplanes
Έτσι, όσον αφορά την Hellenic Seaplanes που είναι και η εταιρεία με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα σε αυτό το κομμάτι, σημειώνεται ότι σε λίγες εβδομάδες θα έχει έτοιμο το σύστημα on line κρατήσεων, βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με δήμους και περιφέρειες για την ανάληψη νέων επενδύσεων για την κατασκευή υδατοδρομίων, ενώ με την υπογραφή του νομοσχεδίου είναι έτοιμη να δαπανήσει περί τα 22 εκατ. ευρώ έως τον Μάιο, όπου αναμένεται να ξεκινήσει το πτητικό έργο.
Οι επενδύσεις αφορούν στην κατασκευή των υδατοδρομίων σε Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Λευκάδα και Ιωάννινα, όπου ξεκινούν άμεσα οι εργασίες κατασκευής, ενώ ως το τέλος του μήνα ξεκινούν οι εργασίες σε Τήνο, Αλλόνησο, Σκόπελο (έχει ολοκληρωθεί ήδη κατασκευαστικά η Πάτμος), αλλά και στην αγορά 4 υδροπλάνων εκ των οποίων τα δύο θα είναι νέα και τα άλλα δύο μεταχειρισμένα.
Όσον αφορά στις προβλέψεις για την πρώτη χρονιά λειτουργίας, όπως αναφέρει ο πρόεδρος και CEO της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους, μιλώντας στο Business Daily, αν δεν υπάρξουν εμπλοκές λόγω των εξελίξεων στην γύρω περιοχή και εξελιχθεί σε μια κανονική χρονιά για τον τουρισμό τότε σε επίπεδο εσόδων αναμένονται 10 με 12 εκατ. ευρώ τουλάχιστον με βάση συντηρητικές προβλέψεις.