ΓΔ: 1419.51 -0.80% Τζίρος: 146.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 DATA
kastelorizo
Πηγή: Καστελόριζο

Ανοίγει νέα εστιατόρια το Καστελόριζο κόντρα στην κρίση της εστίασης

Δύο νέα καταστήματα στην Κηφισιά από τον όμιλο, ενώ ο κλάδος εξακολουθεί να δοκιμάζεται από τα μέτρα της πανδημίας. Προχωρά σε ανατιμήσεις 10%, για πρώτη φορά από το 2009.

Στο διαρκές crash test που υποβάλλεται εδώ και καιρό ο κλάδος της εστίασης, τόσο μέσω της παλινδρόμησης των lockdown και των νέων μέτρων, όσο –εσχάτως– και από τη ραγδαία αύξηση των τιμών πρώτων υλών και του ενεργειακού κόστους αναφέρθηκε χθες σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο ιδρυτής του ομίλου Καστελόριζο, Αντώνης Σταύρου, με αφορμή την παρουσίαση του νέου εστιατορίου της εταιρείας Δον Μόσκιο στην Κηφισιά. Παράλληλα, γνωστοποίησε πως ετοιμάζεται να κάνει άνοιγμα στην κατηγορία του catering, σχέδιο που είχε εδώ και μια διετία όμως είχε παγώσει λόγω της πανδημίας.

Ο κ. Σταύρου τόνισε πως τα αλλεπάλληλα lock down έχουν εξουθενώσει τον κλάδο, ενώ το τελευταίο διάστημα «έχουμε μεγάλη κάμψη, πάνω από 30%, κυρίως τις καθημερινές», αμέσως μετά την αναγγελία των νέων μέτρων για τους ανεμβολίαστους. Παράλληλα, εκφράζει την ανησυχία του για την πορεία της εστίασης τους χειμερινούς μήνες, ενώ γνωστοποιεί πως λόγω της αύξησης των τιμών πρώτων υλών και ενέργειας, θα προχωρήσει σε ανατιμήσεις περί το 10%.

Σημείωσε πως ο όμιλος δεν είχε προχωρήσει σε αυξήσεις τιμοκαταλόγου από το 2009, ενώ απορρόφησε τις αυξήσεις του ΦΠΑ. Όμως, με τα νέα δεδομένα και ειδικότερα τις ανατιμήσεις κατά περίπου 30% των πρώτων υλών, η αύξηση αυτή στις τελικές τιμές του τιμοκαταλόγου είναι επιβεβλημένη.

Πάντως, παρά τις δύσκολες συνθήκες ο όμιλος Καστελόριζο συνεχίζει το επενδυτικό του πρόγραμμα, λειτουργώντας εδώ και μια εβδομάδα το 14ο κατάστημα με την επωνυμία Δον Μόσκιο. Το εστιατόριο έχει ως επίκεντρο το κρέας, εμπλουτίζοντας την πολύπλευρη γκάμα εστιατορίων του ομίλου. Το νέο εστιατόριο αντλεί την επωνυμία του από τον τόπο καταγωγής του ιδρυτή του ομίλου και την ηπειρωτική διάλεκτο, όπου το μοσχάρι αποκαλείται «μόσκιο».

Πρόκειται για επένδυση 300 χιλ. ευρώ, ενώ τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει την λειτουργία του στην Κηφισιά το 15ο κατάστημα του ομίλου με την επωνυμία K.Grill. Τα δύο νέα αυτά καταστήματα θα απασχολούν περί τους 30 εργαζόμενους, ανεβάζοντας στους 400 το σύνολο των εργαζομένων στον όμιλο Καστελόριζο.

Ο όμιλος Καστελόριζο είναι ξεχωριστός στον κλάδο των εστιατορίων, καθώς υπό την ομπρέλα του διαθέτει διαφορετικού concept καταστήματα, μακριά από τακτικές franchise και... ομογενοποιημένες διαδικασίες. Ο Αντώνης Σταύρου, έχοντας συμπληρώσει 42 συναπτά έτη στο χώρο της εστίασης υψηλών απαιτήσεων, διευθύνει τη δεύτερη σε μέγεθος αλυσίδα εστιατορίων (πλην αλυσίδων ταχυφαγίας και franchise) στην Ελλάδα μετά τον όμιλο Σταθοκωστόπουλου.

Ο όμιλος αποτελείται από το «Καστελόριζο Κηφισιάς», το «Καστελόριζο Βάρκιζας», τους «Ορίζοντες Λυκαβητού», το «Όμικρον» στη Νέα Κηφισιά, το «Ρακί Μεζέ», το «Κ.Grill» στις Τζιτζιφιές, το «Μezze Glyfada», το «Ramino» στη Γλυφάδα, το «K.Grill» στη Βούλα, το «Omnivore» στην πλατεία Αγ. Ειρήνης και το «Ζουμπουρλού» στου Ψυρρή, με το οποίο για πρώτη φορά μπήκε στην κατηγορία γλυκού και καφέ.

Η αλυσίδα απασχολεί 400 εργαζόμενους, συνεργάζεται με 50 Έλληνες προμηθευτές, ενώ έως την έλευση της πανδημίας πραγματοποιούσε τζίρο περί τα 12 εκατ. ευρώ. Η πανδημία έπληξε τα μεγέθη καθώς ο τζίρος από τα 11,7 εκατ. ευρώ το 2019 έπεσε στα 6,7 εκατ. ευρώ το 2020, με τα κέρδη να κατέρχονται σε 200 χιλ. ευρώ από 1 εκατ. ευρώ το 2019. Ωστόσο, πολύ καλύτερη είναι η εικόνα το 2021, όπου στο πρώτο 8μηνο (παρά το αρχικό lockdown), καταγράφεται αύξηση πωλήσεων οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 6,5 εκατ. ευρώ, με ναυαρχίδα το εστιατόριο Καστελόριζο.

Ο Αντώνης Σταύρου έχει μακρά παράδοση και στο χώρο των ιχθυοκαλλιεργειών, καθώς ήταν εκ των ιδρυτών της εταιρείας Σελόντα όπου κατείχε το 49% των μετοχών πριν η εταιρεία εισέλθει στο Χρηματιστήριο, με τον ίδιο να αποχωρεί έκτοτε. Διατηρεί ακόμη δύο ιδιόκτητες ιχθυοκαλλιεργητικές μονάδες στο Σούνιο (νήσο Πάτροκλο) και στη Σητεία, με ετήσια παραγωγή περίπου 500 τόνων (τσιπούρα, λαυράκι, κρανιό). Όμως, βρίσκεται σε αναζήτηση επενδυτή, ώστε να επικεντρωθεί στα εστιατόρια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βενέτης: Το σχέδιο για τα παγωτά Δωδώνη και η περιπέτεια στη Βοιωτία

Με επενδύσεις 15 εκατ. και στόχο την ανάπτυξη δικτύου 12 καταστημάτων, η Βενέτης στοχεύει στην αναγέννηση της ιστορικής βιομηχανίας παγωτού. Έντονη δυσαρέσκεια της διοίκησης για το μπλοκάρισμα μεγάλης επένδυσης στη Βοιωτία.
everest
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλλάζουν εικόνα τα everest, στόχος η ισχυρή ανάπτυξη με franchise

Προσπάθεια για νέο λανσάρισμα της φίρμας, με αλλαγή στην εικόνα των καταστημάτων και νέα προϊόντα. Αναζητούν συνεργάτες για την ανάπτυξη του δικτύου. Προσπάθεια για συγκράτηση των ανατιμήσεων.
Bread Factory, Larisa
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Bread Factory: «Ψήνει» νέες επενδύσεις σε Αττική και περιφέρεια

Η αλυσίδα πολυχώρων εστίασης εγκαινίασε το ένατο κατάστημά της και σχεδιάζει επενδύσεις 4 εκατ. ευρώ σε νέους χώρους στη Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις. Στα 20 εκατ. ο τζίρος, ενώ απασχολεί 1.500 άτομα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Endless EC μπαίνει στα σούπερ μάρκετ με δικό της brand απορρυπαντικού

Σε νέα εποχή δυναμικής ανάπτυξης και εξωστρέφειας έχει μπει πλέον η εταιρεία Endless (πρώην Ευρωχαρτική), με αλλαγές στο μετοχολόγιο, αλλά και λανσάρισμα των δικών της brands στον κλάδο των απορρυπαντικών.