Σταθερή κερδοφορία προ φόρων και μικρή κάμψη των πωλήσεων κατέγραψε ο ισπανικός όμιλος ένδυσης Mango το 2020, επιτυγχάνοντας να διευρύνει σημαντικά την ψηφιακή του παρουσία και απαντώντας δυναμικά στις προκλήσεις της πανδημίας. Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου διεθνώς άγγιξαν τα 1,84 δισ ευρώ το 2020, έναντι 2,3 δισ ευρώ το 2019, ενώ σταθερά παρέμειναν τα κέρδη EBITDA στα 193 εκατ. ευρώ.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η αύξηση κατά 36% των ηλεκτρονικών πωλήσεων της δημοφιλούς αλυσίδας, οι οποίες συνεισέφεραν το 42% του συνολικού τζίρου, ήτοι 766 εκατ ευρώ, αλλά και η μείωση κατά 20% του καθαρού δανεισμού, σε 156 εκατ ευρώ. Η πανδημία πάντως και τα αλλεπάλληλα lockdowns ανά τον κόσμο άφησαν το αποτύπωμά τους στις επιδόσεις των φυσικών καταστημάτων της Mango, οι πωλήσεις των οποίων υποχώρησαν 43% το 2020 συγκριτικά με το 2019, αλλά και στα αποτέλεσμα μετά φόρων που διαμορφώθηκαν σε ζημίες ύψους 110 εκατ ευρώ πέρσι, έναντι κερδών 41 εκατ. ευρώ το 2019.
Στο περιβάλλον αυτό, η ψηφιακή μετάλλαξη του ισπανικού ομίλου αποτελεί προτεραιότητα για το 2021, και για αυτόν τον σκοπό θα δαπανηθούν 27 εκατ. ευρώ, καθώς εκτιμάται ότι ο τζίρος αποκλειστικά και μόνο από το e-shop δύναται να φθάσει το 1 δισ. ευρώ το τρέχον έτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι, εν μέσω της πανδημίας, η διοίκηση της Mango πέτυχε πέρσι να περιορίσει τα αποθέματά της κατά 10% συγκριτικά με το 2019, κινούμενη άμεσα για τον επαναπροσδιορισμό των αρχικών παραγγελιών της ώστε να ανταποκριθεί στην μειούμενη ζήτηση, ενώ παράλληλα μείωσε τα λειτουργικά της έξοδα κατά 230 εκατ ευρώ. Πλέον, η αξιοποίηση της ρομποτικής, της τεχνητής νοημοσύνης αλλά και της τρισδιάστατης τεχνολογίας σχεδιασμού και απεικόνισης ενδυμάτων αποτελούν μερικά μόνο από τα εργαλεία που θα την οδηγήσουν στο μέλλον.
Παράλληλα, η Mango έκανε βήματα ώστε οι συλλογές της να ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις της εποχής, προχωρώντας στην κατάργηση του ξεχωριστού brand μεγάλων μεγεθών Violetta, και στην ενσωμάτωση των εν λόγω συλλογών κάτω από το brand Mango. Επιπλέον, άνοιξε την online πλατφόρμα της και σε τρίτες εταιρείες, εγκαινιάζοντας συνεργασία για την διάθεση των συλλογών εσωρούχων της ιταλικής φίρμας Intimissimi μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος Μango.com, κίνηση που αναμένεται να έχει και συνέχεια, ενώ από το δεύτερο τρίμηνο του έτους θα λανσάρει online και συλλογή ειδών οικιακού εξοπλισμού.
Σε ό,τι αφορά το δίκτυο φυσικών καταστημάτων, ο ισπανικός όμιλος διατηρεί την αφοσίωση του σε αυτό, προχωρώντας στο άνοιγμα συνολικά 150 νέων σημείων μέσα στο 2020, παρά τις δυσκολίες της πανδημίας, κι αριθμώντας στο τέλος του έτους συνολικά 2.221 καταστήματα σε 110 χώρες. Ιδιαίτερης σημασίας κρίνεται η ιταλική αγορά όπου πλέον λειτουργούν συνολικά 73 καταστήματα Mango, αλλά και η ινδική αγορά όπου προστέθηκαν ακόμη 10 σημεία μέσα στην χρονιά που πέρασε, φθάνοντας πλέον τα 29.
Ο όμιλος έκανε βήματα, τέλος, και προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας αλλά και της διαφάνειας, προχωρώντας στη δημοσίευση στην ιστοσελίδα του των σημαντικότερων συνεργατών του κατά μήκος της εφοδιαστικής του αλυσίδας, ενώ προχωράει στην σταδιακή κατάργηση της χρήσης του πλαστικού κι επεκτείνει την συλλογή ρούχων από ανακυκλωμένα υλικά Committed, η οποία αριθμούσε συνολικά 47 εκατ. είδη στο τέλος του 2020, από 19 εκατ το 2019.