Επιστροφή σε προ πανδημίας επίπεδα πωλήσεων κατέγραψε ο ισπανικός όμιλος fast fashion Mango, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ και τα λειτουργικά του κέρδη είναι σημαντικά αυξημένα, επιτρέποντας στην διεθνή αλυσίδα να κατευθύνει αυξημένα επενδυτικά κεφάλαια σε δίκτυο, υποδομές και logistics.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις της Mango διεθνώς αυξήθηκαν κατά 24,8% το πρώτο εξάμηνο φέτος συγκριτικά με πέρσι, αγγίζοντας σε αξία τα 1,21 δισ ευρώ, από 973 δισ ευρώ πέρσι. Το ποσό είναι επίσης αυξημένο συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, αναδεικνύοντας την επαναφορά του ισπανικού ομίλου σε προ πανδημίας αναπτυξιακή τροχιά. Μικρή κάμψη της τάξεως του 3,9% σημείωσαν μόνο οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της ισπανικής αλυσίδας, σηματοδοτώντας την επαναφορά της ζήτησης στα φυσικά καταστήματα τους πρώτους μήνες του 2022, συνέπεια της χαλάρωσης των περιορισμών της πανδημίας διεθνώς.
Να σημειωθεί ότι, έχοντας προχωρήσει στην παύση της απευθείας λειτουργίας του στην ρωσική αγορά μετά την εισβολή στην Ουκρανία, ο όμιλος έχει ήδη καταγράψει απώλειες εσόδων ύψους 20 εκατ. ευρώ το υπό εξέταση διάστημα. Ωστόσο, πρόσφατα γνωστοποίησε ότι θα προχωρήσει στην παραχώρηση δικαιωμάτων franchising σε τοπικούς του συνεργάτες, προκειμένου να διασωθούν οι 800 περίπου θέσεις εργασίας. Η ρωσική αγορά ήταν μέχρι πρότινος η πέμπτη σημαντικότερη για τον ισπανικό όμιλο fast fashion, συνεισφέροντας το 8% των κερδών προ φόρων. Ήδη λειτουργούν 53 σημεία franchise στην Ρωσία, ενώ περί τα 22 εταιρικά καταστήματα, από το σύνολο των 55 που είχε προ του πολέμου, προβλέπεται να παραχωρηθούν στους τοπικούς franchisees το επόμενο διάστημα. Παράλληλα, η Mango δρομολόγησε την επαναλειτουργία εννέα σημείων στην Ουκρανία, εκ των οποίων 4 εταιρικά και 5 franchise.
Η διοίκηση του ισπανικού ομίλου ανέφερε ότι προβλέπει σημαντικά αυξημένα έσοδα μέχρι το τέλος του έτους, εκτιμώντας ότι θα διατηρηθεί το θετικό momentum σε Ευρώπη, Ηνωμένες Πολιτείες και Ινδία. Να σημειωθεί ότι η Mango έκλεισε την χρήση του 2021 με πωλήσεις ύψους 2,23 δισ ευρώ, αυξημένες κατά 21,3% συγκριτικά με το 2020 και πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019, οπότε ο τζίρος είχε διαμορφωθεί σε 2,37 δισ ευρώ. Επίσης, κατέγραψε κέρδη-ρεκόρ, ύψους 67 εκατ ευρώ στο τέλος του 2021, από 21 εκατ ευρώ το 2019.
Στην χώρα μας, η Sportswind ΑΕ, εταιρεία του ομίλου Φάις η οποία αναπτύσσει μέσω δικαιόχρησης την ισπανική αλυσίδα, είχε αύξηση πωλήσεων κατά 2,3 εκατ ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021, ελέγχοντας συνολικά 4 σημεία. Είχε προηγηθεί η μείωση του τζίρου της ωστόσο σε 21,2 εκατ ευρώ το 2020, από 23,9 εκατ ευρώ το 2019, ενώ και η θυγατρική του ισπανικού ομίλου Mango Garments Ελλάς έκλεισε την χρήση του 2020 με κάμψη πωλήσεων κατά 56%, στα 4,60 εκατ ευρώ. Η τελευταία λειτουργεί δίκτυο 6 καταστημάτων σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
Για την τρέχουσα χρήση, η Mango σχεδιάζει να δαπανήσει κεφάλαια άνω των 120 εκατ ευρώ, τριπλάσιο ποσό σε σχέση με τις επενδύσεις του 2021, με τις υποδομές τεχνολογίας και το δίκτυο καταστημάτων να έχουν τον πρώτο λόγο. Ήδη, ο όμιλος ολοκλήρωσε μέρος των εργασιών επέκτασης του κέντρου logistics που διαθέτει έξω από την Βαρκελώνη, σε μια επένδυση που στην αποπεράτωσή της το 2023 θα αγγίξει τα 88 εκατ ευρώ. Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει και στο δίκτυο φυσικών καταστημάτων, σχεδιάζοντας να προσθέσει περισσότερα από 100 σημεία μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, κλείνοντας την χρονιά με περισσότερα από 2.600 καταστήματα παγκοσμίως.
Επιπλέον, η Mango έχει σημαντικά σχέδια επέκτασης και πέραν της τρέχουσας χρήσης, σχεδιάζοντας το άνοιγμα 70 ακόμη καταστημάτων στη Γαλλία μέχρι το 2025, αγγίζοντας τα 300 σημεία, αλλά και την λειτουργία συνολικά 40 σημείων στην αμερικανική αγορά μέχρι το 2024, μετά το ντεμπούτο της την άνοιξη, με το άνοιγμα ενός flagship σημείου στην Fifth Avenue της Νέας Υόρκης. Έξι καταστήματα της ισπανικής αλυσίδας προβλέπεται να λειτουργήσουν επίσης στο Τορόντο μέχρι το τέλος του 2023, με στόχο την λειτουργία τουλάχιστον 20 σημείων στον Καναδά μέσα στην επόμενη δεκαετία. Τέλος, σε εξέλιξη βρίσκεται η συνεργασία της με τον όμιλο Myntra, έχοντας θέσει σε λειτουργία 50 σημεία στην αγορά της Ινδίας, και σχεδιάζει την προσθήκη ακόμη 15 έως 20 καταστημάτων μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.