Με ετήσιες πωλήσεις που υπερβαίνουν τα 3 δισ ευρώ έκλεισε το 2023 η ισπανική εταιρεία ένδυσης Mango, ποσό που συνεπάγεται αύξηση των εσόδων της σε διψήφιο ποσοστό συγκριτικά με το 2022. Τόσο τα φυσικά καταστήματα όσο και το ψηφιακό κανάλι τροφοδότησαν την περαιτέρω ενίσχυση του τζίρου της εταιρείας, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων της με θετικό πρόσημο μέσα στο 2024, έτος κατά το οποίο συμπληρώνει 40 χρόνια από το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος Mango, στην Βαρκελώνη.
Με αφορμή τον εμβληματικό εορτασμό, η εταιρεία πρόκειται να ανακοινώσει μία σειρά από πρωτοβουλίες με βασικό προσανατολισμό την καινοτομία και την βιωσιμότητα στις συλλογές της, δρομολογώντας την παρουσίαση του Στρατηγικού της Σχεδίου για την περίοδο 2024-2026 μέσα στον Μάρτιο.
Σύμφωνα με αυτό, η επέκταση του δικτύου καταστημάτων της αλλά και η ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου τίθενται στο επίκεντρο της στρατηγικής της για την προσεχή διετία, προγραμματίζοντας την προσθήκη 500 νέων σημείων στο διεθνές δίκτυο της κι εστιάζοντας κυρίως σε μεγάλες αγορές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, η Ισπανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Βρετανία και η Ινδία. Ήδη μέσα στο 2023, η Mango άνοιξε περισσότερα από 130 νέα καταστήματα, επεκτείνοντας την παρουσία της σε 115 αγορές και συνολικά 2.700 σημεία πώλησης, ενώ παράλληλα διεύρυνε την διάθεση των συλλογών της μέσω e-shops σε ακόμη 20 χώρες.
Σημειώνεται ότι ο ισπανικός όμιλος είχε ολοκληρώσει την χρήση του 2022 με έσοδα ύψους 2,68 δισ ευρώ, αυξημένα κατά 20% συγκριτικά με το 2021 και κατά 13% συγκριτικά με το 2019, ενώ τα κέρδη προ φόρων του ανήλθαν σε 103,3 εκατ. ευρώ, ενισχυόμενα κατά 26,2%.
Στην Ελλάδα, ο όμιλος λειτουργεί τόσο μέσω της θυγατρικής του Mango Garments Ελλάς, όπως και μέσω της Sportswind ΑΕ, εταιρείας που ανήκει στον όμιλο Φάις. Η πρώτη έκλεισε τη χρήση του 2022 με αύξηση τζίρου κατά 40% συγκριτικά με το 2021, αγγίζοντας τα 8,52 εκατ ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 252.593 ευρώ, ενισχυμένα κατά 4% σε ετήσια βάση. Η εταιρεία λειτουργεί συνολικά πέντε καταστήματα, σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
Σε ό,τι αφορά τη Sportswind, λειτουργεί ως master franchisee συνολικά τέσσερα καταστήματα Mango σε Αθήνα, Πάτρα και Λάρισα, όμως παράλληλα είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της γερμανικής φίρμας Puma, για Ελλάδα και Κυπρο, της αμερικανικής εταιρείας denim Levi’s καθώς επίσης και της φίρμας μοτοσυκλετών Indian Motorcycles.
Ο τζίρος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 15% στο εξάμηνο του 2023, ενώ εκτιμάται ότι στο σύνολο του έτους η θετική μεταβολή θα διαμορφωθεί σε 6% συγκριτικά με το 2022. Σημειώνεται ότι τα έσοδα της Sportswind αυξήθηκαν κατά 36% συγκριτικά με το 2021, αγγίζοντας τα 40 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 2,97 εκατ. ευρώ, από 1,52 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.