Ένα πολύ θετικό δεύτερο τρίμηνο κατέγραψε ο ισπανικός όμιλος ένδυσης Mango, σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις του στην Ευρώπη, παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας στο λιανεμπόριο. Με τον τζίρο μέσω του ηλεκτρονικού του καταστήματος να ενισχύεται κατά 50% το διάστημα μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου αλλά και θετικότερες του αναμενομένου επιδόσεις σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές αγορές - κλειδιά, η διοίκηση του ισπανικού ομίλου αναμένει τώρα αύξηση πωλήσεων για το 2020, συγκριτικά με το 2019, έναντι πτώσης που αρχικά είχε προβλέψει.
Σημειωνεται ότι στην Ελλάδα ο όμιλος διαθέτει παρουσία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Καλαμάτα, Ρόδο και Λάρισα ενώ τελευταία προσθήκη -πριν το lockdown- αποτέλεσε ένα κατάστημα στην Κόρινθο, στο εμπορικό κέντρο Mare West. Tα καταστήματα λειτουργούν στην χώρα μας απευθείας από την μητρική, με εξαίρεση δύο σημεία σε Γλυφάδα και το εμπορικό κέντρο River West τα οποία λειτουργούν από τον όμιλο Φάις.
Ο όμιλος fast fashion ανακοίνωσε ότι στην διάρκεια του lockdown πέτυχε να προσελκύσει περί τους 900.000 νέους πελάτες στο ηλεκτρονικό του κατάστημα, αυξάνοντας τους ενεργούς πελάτες του σε σχεδόν 6 εκατομμύρια. Περαιτέρω, το διάστημα μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου 2020 κατέγραψε περισσότερες από 140 εκατομμύρια επισκέψεις στις πλατφόρμες e-commerce που λειτουργεί, επιτυγχάνοντας ποσοστιαία αύξηση κατά 20% σε ετήσια βάση.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα της Mango συνεισέφερε πέρσι το 24% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου, συνολικού ύψους 564 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 26,7% συγκριτικά με το 2018. Ωστόσο, για φέτος αναμένεται οι διαδικτυακές πωλήσεις να υπερβούν το 30% του συνολικού τζίρου, ενισχυόμενες και από την πρόσφατη ολοκλήρωση 10 νέων διεθνών κέντρων logistics που επισπεύδουν σημαντικά την διεκπεραίωση των παραγγελιών της ισπανικής φίρμας.
Μάλιστα, σχεδιάζεται η επέκταση των κέντρων που λειτουργούν στα περίχωρα της Βαρκελώνης, με στόχο την περαιτέρω ώθηση των διαδικτυακών πωλήσεων, ενώ εδώ και λίγες ημέρες έχει τεθεί σε λειτουργία και ένα chatbot, ή διαφορετικά “εικονική βοηθός”, με στόχο την βελτίωση της online εμπειρίας του πελάτη σε 15 από τις πιο δυναμικές αγορές για την φίρμα.
Για την θετική προοπτική για την εξέλιξη των μεγεθών της Mango το 2020 προϊδεάζει και η μικρότερη του αναμενόμενου κάμψη πωλήσεων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σημαντικές αγορές της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις του ισπανικού ομίλου υποχώρησαν κατά 4% στο Βέλγιο και κατά 10% στη Γερμανία, την τρίτη σημαντικότερη αγορά του, ενώ η κάμψη του τζίρου περιορίστηκε μεταξύ 10% και 14% σε Ρωσία, Ολλανδία και Ελβετία το φετινό πρώτο τρίμηνο συγκριτικά με πέρσι. Και σε αυτές τις περιπτώσεις, η διοίκηση του ομίλου αποδίδει την θετικότερη του αναμενόμενου εικόνα στην συνειδητή επιλογή να επενδύσει στο κανάλι των διαδικτυακών πωλήσεων ήδη από το 2000, διαθέτοντας ποσά άνω των 150 εκατομμυρίων ευρώ προς αυτή την κατεύθυνση την τελευταία τριετία.