ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Μπαίνει οριστικά λουκέτο σε 8 καταστήματα H&M στην Ιταλία

Ο σουηδικός κολοσσός του fast fashion H&M κρατούσε κλειστά στο τέλος Μαρτίου 3.778 καταστήματα επί συνόλου 5.065 λόγω της πανδημίας. Πιθανό να κλείσουν οριστικά και άλλα καταστήματα, κυρίως στην Ευρώπη.

Τουλάχιστον οκτώ καταστήματα πρόκειται να κλείσει οριστικά η αλυσίδα ένδυσης Η&Μ στην γειτονική Ιταλία, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη το πλάνο αναδιάρθρωσης του διεθνούς δικτύου της.

Η πανδημία του covid-19 έχει φέρει τεράστια αναστάτωση στην βιομηχανία της μόδας, με τις συνθήκες της καραντίνας να δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας, με τελικό αποδέκτη την αγορά της λιανικής. Η απόφαση του σουηδικού κολοσσού πλήττει άμεσα τουλάχιστον 200 υπαλλήλους των εν λόγω καταστημάτων, τα οποία δεν πρόκειται να επαναλειτουργήσουν μετά την λήξη του ιταλικού lockdown στις 18 Μαΐου. 

Ο σουηδικός κολοσσός του fast fashion έχει ήδη προειδοποιήσει για σημαντικές απώλειες στα έσοδά του κατά το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, σε συνέχεια συρρίκνωσης κατά 46% των πωλήσεών του μόνο τον φετινό Μάρτιο συγκριτικά με πέρσι. Να σημειωθεί ότι μέχρι και το τέλος του Μαρτίου 3.778 καταστήματα επί συνόλου 5.065 παρέμεναν κλειστά. Βρίσκεται δε σε διαρκή αξιολόγηση της αποδοτικότητας των καταστημάτων του και προγραμματίζει το κλείσιμο κι άλλων σημείων χαμηλών επιδόσεων, κυρίως στην ευρωπαϊκή ήπειρο προκειμένου να διαχειριστεί την μειούμενη ζήτηση, καθώς και το πιθανό άνοιγμα καταστημάτων σε αναδυόμενες αγορές. 

Επιπλέον, η διοίκηση της Η&Μ έχει προχωρήσει στην λήψη επιπλέον μέτρων για να μετριάσει τις απώλειες της πανδημίας, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται η ακύρωση της διανομής μερίσματος για φέτος, η μείωση των αποδοχών των ανώτατων στελεχών της κατά 20%, η αναπροσαρμογή των παραγγελιών όπου αυτό είναι δυνατόν αλλά και η έναρξη διαλόγου με τους ιδιοκτήτες των ανά τον κόσμο καταστημάτων της ώστε να βρεθεί μία συμβιβαστική λύση για τα μισθώματα.

Τέλος, η Η&Μ στρέφεται προς το κανάλι των διαδικτυακών πωλήσεων, στοχεύοντας στην ενίσχυση του προσφερόμενου μείγματος συλλογών της, κι εστιάζοντας στην βελτίωση της κερδοφορίας της αλλά και την καλύτερη διαχείριση του αποθεμάτων της, ένα θέμα που εν μέσω πανδημίας απασχολεί την βιομηχανία της μόδας συνολικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι ολοένα και περισσότεροι retailers διαθέτουν τις ανοιξιάτικες συλλογές τους με έκπτωση ενώ αβεβαιότητα επικρατεί διεθνώς για την υποδοχή των καλοκαιρινών συλλογών από τους καταναλωτές, στο πλαίσιο των νέων συνθηκών που επιβάλει η μετά covid εποχή. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

katastimata-H&M
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων και επιστροφή σε κερδοφορία για την H&M στην Ελλάδα

Ο σουηδικός όμιλος κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 3,7 εκατ. στην χώρα μας στη χρήση του 2022 πετυχαίνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 49%. Δρομολογεί την επιστροφή του στην ουκρανική αγορά μέσα στο φθινόπωρο.
katastimata-H&M
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέο κατάστημα ανοίγει η Η&Μ στην Κύπρο, ενώ κλείνουν σε πολλές περιοχές

Μετά από ένα πολύ δύσκολο έτος με αυξημένες ζημίες, η σουηδική εταιρεία προσβλέπει σε βελτίωση των επιδόσεών της από το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Δεύτερο κατάστημα στη Λευκωσία ανοίγει στις 2 Μαρτίου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Υπερδιπλάσια κερδοφορία για την H&M, μεγάλο πρόγραμμα επενδύσεων

Ο σουηδικός όμιλος συνέχισε το πρόγραμμα τερματισμού της λειτουργίας μη αποδοτικών καταστημάτων του. Έκλεισε 321 μέσα στο 201 και άνοιξε 104 νέα, ενώ φέτος προβλέπεται κλείσιμο ακόμη 240 καταστημάτων και η δημιουργία 120 νέων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η άνοδος των ηλεκτρονικών πωλήσεων επανέφερε την H&M στην κερδοφορία

Παρά το γεγονός ότι κατά την διάρκεια του εννεαμήνου υπήρξαν περίοδοι όπου 1.800 καταστήματα του ομίλου σε όλο τον κόσμο παρέμειναν κλειστά, οι πωλήσεις της H&M ενισχύθηκαν κατά 13% στις 142,1 δισ. σουηδικές κορώνες. Σε ποιες αγορές στοχεύει η εταιρεία.