Τουλάχιστον οκτώ καταστήματα πρόκειται να κλείσει οριστικά η αλυσίδα ένδυσης Η&Μ στην γειτονική Ιταλία, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη το πλάνο αναδιάρθρωσης του διεθνούς δικτύου της.
Η πανδημία του covid-19 έχει φέρει τεράστια αναστάτωση στην βιομηχανία της μόδας, με τις συνθήκες της καραντίνας να δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας, με τελικό αποδέκτη την αγορά της λιανικής. Η απόφαση του σουηδικού κολοσσού πλήττει άμεσα τουλάχιστον 200 υπαλλήλους των εν λόγω καταστημάτων, τα οποία δεν πρόκειται να επαναλειτουργήσουν μετά την λήξη του ιταλικού lockdown στις 18 Μαΐου.
Ο σουηδικός κολοσσός του fast fashion έχει ήδη προειδοποιήσει για σημαντικές απώλειες στα έσοδά του κατά το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, σε συνέχεια συρρίκνωσης κατά 46% των πωλήσεών του μόνο τον φετινό Μάρτιο συγκριτικά με πέρσι. Να σημειωθεί ότι μέχρι και το τέλος του Μαρτίου 3.778 καταστήματα επί συνόλου 5.065 παρέμεναν κλειστά. Βρίσκεται δε σε διαρκή αξιολόγηση της αποδοτικότητας των καταστημάτων του και προγραμματίζει το κλείσιμο κι άλλων σημείων χαμηλών επιδόσεων, κυρίως στην ευρωπαϊκή ήπειρο προκειμένου να διαχειριστεί την μειούμενη ζήτηση, καθώς και το πιθανό άνοιγμα καταστημάτων σε αναδυόμενες αγορές.
Επιπλέον, η διοίκηση της Η&Μ έχει προχωρήσει στην λήψη επιπλέον μέτρων για να μετριάσει τις απώλειες της πανδημίας, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται η ακύρωση της διανομής μερίσματος για φέτος, η μείωση των αποδοχών των ανώτατων στελεχών της κατά 20%, η αναπροσαρμογή των παραγγελιών όπου αυτό είναι δυνατόν αλλά και η έναρξη διαλόγου με τους ιδιοκτήτες των ανά τον κόσμο καταστημάτων της ώστε να βρεθεί μία συμβιβαστική λύση για τα μισθώματα.
Τέλος, η Η&Μ στρέφεται προς το κανάλι των διαδικτυακών πωλήσεων, στοχεύοντας στην ενίσχυση του προσφερόμενου μείγματος συλλογών της, κι εστιάζοντας στην βελτίωση της κερδοφορίας της αλλά και την καλύτερη διαχείριση του αποθεμάτων της, ένα θέμα που εν μέσω πανδημίας απασχολεί την βιομηχανία της μόδας συνολικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι ολοένα και περισσότεροι retailers διαθέτουν τις ανοιξιάτικες συλλογές τους με έκπτωση ενώ αβεβαιότητα επικρατεί διεθνώς για την υποδοχή των καλοκαιρινών συλλογών από τους καταναλωτές, στο πλαίσιο των νέων συνθηκών που επιβάλει η μετά covid εποχή.