ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
katastimata-H&M
Πηγή: Shutterstock

Σε εποχή λιτότητας ο όμιλος H&M για να βελτιώσει την κερδοφορία

Ο νέος CEO πέτυχε ήδη βελτίωση του περιθωρίου κέρδους στο 51,5% το α' τρίμηνο της νέας χρήσης με περικοπές στα έξοδα. Η κερδοφορία υπερδιπλασιάστηκε, παρά τη μείωση των πωλήσεων.

Βελτίωση στα περιθώρια κερδοφορίας αλλά μειωμένες πωλήσεις παρουσίασε ο σουηδικός όμιλος Η&Μ κατά το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης (από την 1η Δεκεμβρίου μέχρι και τις 29 Φεβρουαρίου 2024), με τη νέα διοίκηση να εστιάζει ιδιαίτερα στη μείωση του κόστους. Ειδικότερα, ο τζίρος του ομίλου υποχώρησε σε 53,6 δισ. σουηδικές κορώνες φέτος, από 54,87 δισ κορώνες το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ το περιθώριο μεικτού κέρδους αυξήθηκε σε 51,5% από 47,2% πέρσι.

Τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 2,07 δισ. κορώνες, έναντι 725 εκατ. κορώνες το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, ενώ τα κέρδη μετά φόρων διπλασιάστηκαν σε 1,2 δισ. κορώνες φέτος, από 540 εκατ. την περσινή περίοδο. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις της Η&Μ ενισχύονται κατά 2% την περίοδο από την 1η έως και τις 25 Μαρτίου συγκριτικά με πέρσι, με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο, Daniel Erver, να σημειώνει ότι προτεραιότητες αποτελούν η βελτίωση της εικόνας των καταστημάτων της αλυσίδας, η ισχυροποίηση της εφοδιαστικής της αλυσίδας, αλλά και η καλύτερη διαχείριση των αποθεμάτων, τα οποία κατέγραψαν μείωση κατά 7% το υπό εξέταση διάστημα. Όπως σημείωσε ο κ. Erver, ο όμιλος υλοποιεί την ανακαίνιση 250 καταστημάτων του μέσα στο τρέχον έτος, σε σημαντικές πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Βερολίνο και η Στοκχόλμη, ενώ διατηρεί τον στόχο για περιθώριο λειτουργικού κέρδους 10% μέσα στο 2024.

Με στόχο επιπλέον να καταστεί πιο ευέλικτος, ο όμιλος συνάπτει συμφωνίες συνεργασίας με κοντινότερους προμηθευτές, ενώ επιταχύνει την τεχνολογική του αναβάθμιση, με την βοήθεια και της τεχνητής νοημοσύνης, ευελπιστώντας να βρεθεί πιο κοντά στις ανάγκες των πελατών του, απαντώντας στις επιθυμίες τους ταχύτερα. Η Η&Μ παρουσίασε επίσης την ετήσια έκθεση βιωσιμότητας του ομίλου, υπογραμμίζοντας την δέσμευση του για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 56% μέχρι το 2030. Στο επίκεντρο της προσπάθειας βρίσκεται μεταξύ άλλων η αξιοποίηση ανακυκλώσιμων υλικών σε μεγαλύτερο εύρος συλλογών αλλά και η επένδυση στην Syre, μία υπηρεσία ανακύκλωσης πολυεστερικών υλικών γρήγορα και οικολογικά, ενισχύοντας έτσι το κυκλικό μοντέλο λειτουργίας στον όμιλο, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

katastimata-H&M
ΔΙΕΘΝΗ

Πλήγμα από τον πόλεμο τον Ιούνιο στις πωλήσεις του ομίλου H&M

Η Η&Μ ανακοίνωσε μειωμένες πωλήσεις κατά 6% τον Ιούνιο, μετά την αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων σε Ρωσία, Λευκορωσία και Ουκρανία. Επικρίσεις για την παραπλανητική σήμανση ειδών ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
mango stores-emporio
ΔΙΕΘΝΗ

Έσοδα-ρεκόρ για τη Mango το πρώτο εξάμηνο με ώθηση από τα ανδρικά ρούχα

Ο ισπανικός όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του στα 1,6 δισ. ευρώ, ερχόμενος πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου του για ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. το 2026. Στην Ελλάδα λειτουργεί συνολικά 9 σημεία πώλησης.
ΔΙΕΘΝΗ

Πώς οι περιβαλλοντικοί στόχοι «έκαψαν» την επικεφαλής του ομίλου H&M

Η Helena Helmersson παραιτήθηκε αιφνιδίως, αφού αποδείχτηκε εξαιρετικά δύσκολη η αύξηση των πωλήσεων, σε συνδυασμό με τον μεγάλο περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του σουηδικού ομίλου fast fashion.
ΔΙΕΘΝΗ

Έσπασε το 2023 η φούσκα στην παγκόσμια αγορά πολυτελών αγαθών

Οι ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς πολυτελών αγαθών «προσγειώθηκαν» σε μονοψήφιο ποσοστό, μετά από τριετές ράλι ετήσιας αύξησης περί το 20%. Ακόμη χαμηλότερα εκτιμάται το ποσοστό ανάπτυξης για φέτος.