ΓΔ: 1446.17 1.05% Τζίρος: 72.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Πάγωσε» η ανάπτυξη της H&M στην Ελλάδα, τι θα κάνει για τα πρόστιμα

Οι πωλήσεις του σουηδικού ομίλου βελτιώθηκαν μόλις κατά 0,96% το 2023, με τα κέρδη να υποχωρούν. Προς διευθέτηση έχει τεθεί το ζήτημα της μη διαβίβασης αποδείξεων προς την ΑΑΔΕ.

Τις προοπτικές ανάπτυξης για το τρέχον έτος καθώς και τις οικονομικές επιδόσεις της χρήσης του 2023 στην χώρα μας ανακοίνωσε η εταιρεία ένδυσης H&M AE. Ο σουηδικός όμιλος, που αναπτύσσει την ομώνυμη αλυσίδα καταστημάτων διεθνώς, κατέγραψε περιορισμένη ανάπτυξη των εσόδων του και κάμψη των κερδών του τη χρονιά που πέρασε, ενώ και για φέτος εκφράζει συγκρατημένη αισιοδοξία για περαιτέρω βελτίωση, εξαιτίας της διεθνούς γεωπολιτικής αβεβαιότητας.

Η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής αναφέρεται επίσης στον έλεγχο των φορολογικών αρχών που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο σε αρκετά καταστήματα του εγχώριου δικτύου της, με αποτέλεσμα την επιβολή προσωρινών προστίμων συνολικού ύψους 361.433,45 ευρώ. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, εντοπίστηκαν περιπτώσεις μη διαβίβασης αποδείξεων για συγκεκριμένα διαστήματα, που αφορούσαν σε 6 καταστήματα και από συγκεκριμένους φορολογικούς μηχανισμούς ανά κατάστημα.

Η Η&Μ ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται για τυπική παράβαση, που οφείλεται σε τεχνικό θέμα ορισμένων φορολογικών μηχανισμών, καθώς όπως διαπιστώθηκε, όλες οι αποδείξεις είχαν εκδοθεί και τα έσοδα καταγράφηκαν κανονικά στα λογιστικά βιβλία της εταιρείας, η οποία απέδωσε και τον σχετικό ΦΠΑ. Έκτοτε, η εταιρεία λαμβάνει μέτρα επίλυσης των τεχνικών αυτών θεμάτων, προκειμένου να έχει πλήρη συμμόρφωση με την σχετική νομοθεσία περί της διαβίβασης των αποδείξεων.

Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές της επιδόσεις, οι πωλήσεις της Η&Μ ανήλθαν σε 184,64 εκατ ευρώ κατά την δωδεκάμηνη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου του 2023, οριακά ενισχυόμενες κατά 0,96% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση, ενώ κάμψη σε ποσοστό 22,8% κατέγραψε το κόστος πωλήσεων της εταιρείας, διαμορφούμενο σε 75,16 εκατ ευρώ.

Τα κέρδη προ τόκων και φόρων διαμορφώθηκαν σε 6,19 εκατ ευρώ έναντι 7,016 εκατ ευρώ, την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας μείωση κατά 11,66%. Πτωτικά σε ποσοστό 13,5% κινήθηκαν και τα κέρδη προ φόρων της Η&Μ στην χώρα μας, αγγίζοντας τα 5,44 εκατ ευρώ, από 6,29 εκατ ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ μειωμένα κατά 36,3% ήταν επίσης τα κέρδη μετά φόρων, υποχωρώντας σε 2,39 εκατ ευρώ το 2023, έναντι 3,75 εκατ ευρώ την χρήση του 2022. Η αλυσίδα διατήρησε σταθερό των αριθμό των καταστημάτων της σε 35 στην Ελλάδα, ενώ σε λειτουργία βρίσκεται και το ηλεκτρονικό της κατάστημα. 

Η εταιρεία διευκρινίζει ότι η βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους για την τρέχουσα χρήση οφείλεται στην αλλαγή της μεθόδου μερισμού συγκεκριμένων δαπανών από το κόστος πωλήσεων στα οργανικά έξοδα, με αποτέλεσμα και τα οργανικά έξοδα της τρέχουσας χρήσης να είναι αυξημένα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Για φέτος, στόχο αποτελεί η διατήρηση ικανοποιητικής κερδοφορίας, με τον δείκτη εσόδων προ φόρων να διατηρείται στα ίδια επίπεδο με πέρσι, καθώς και αύξηση των πωλήσεων.

Ωστόσο, η εταιρεία επισημαίνει ότι η εξέλιξη του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς και των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή αποτελούν μία πρόσθετη πηγή κινδύνου και κατά το τρέχον έτος, δεδομένου ότι μπορεί να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στη διεθνή οικονομική δραστηριότητα, ιδίως μέσω των τιμών της ενέργειας.

Υπογραμμίζει τέλος ότι υφίσταται σημαντική αβεβαιότητα και ως προς την πιθανότητα περαιτέρω αυξήσεων των επιτοκίων, αλλά και ως προς την ταχύτητα με την οποία η αύξηση του κόστους του χρήματος θα επηρεάσει την οικονομική δραστηριότητα, την καταναλωτική συμπεριφορά των νοικοκυριών και την επενδυτική ζήτηση. Σε κάθε περίπτωση όμως, η διοίκηση της Η&Μ εκτιμά ότι η ισχυρή δυναμική της ελληνικής οικονομίας θα οδηγήσει σε θετικές επιδόσεις φέτος, παρά την διεθνή οικονομική αβεβαιότητα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

katastimata-H&M
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων και επιστροφή σε κερδοφορία για την H&M στην Ελλάδα

Ο σουηδικός όμιλος κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 3,7 εκατ. στην χώρα μας στη χρήση του 2022 πετυχαίνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 49%. Δρομολογεί την επιστροφή του στην ουκρανική αγορά μέσα στο φθινόπωρο.
katastimata-H&M
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέο κατάστημα ανοίγει η Η&Μ στην Κύπρο, ενώ κλείνουν σε πολλές περιοχές

Μετά από ένα πολύ δύσκολο έτος με αυξημένες ζημίες, η σουηδική εταιρεία προσβλέπει σε βελτίωση των επιδόσεών της από το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Δεύτερο κατάστημα στη Λευκωσία ανοίγει στις 2 Μαρτίου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η άνοδος των ηλεκτρονικών πωλήσεων επανέφερε την H&M στην κερδοφορία

Παρά το γεγονός ότι κατά την διάρκεια του εννεαμήνου υπήρξαν περίοδοι όπου 1.800 καταστήματα του ομίλου σε όλο τον κόσμο παρέμειναν κλειστά, οι πωλήσεις της H&M ενισχύθηκαν κατά 13% στις 142,1 δισ. σουηδικές κορώνες. Σε ποιες αγορές στοχεύει η εταιρεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ισχυρά κέρδη για το 2024 αναμένει η Funky Buddha, ενισχύει το δίκτυό της

Η εταιρεία Altex που αναπτύσσει την αλυσίδα ανδρικών ενδυμάτων έκλεισε την χρήση του 2023 με αύξηση πωλήσεων σε ποσοστό 15%, ενώ αναμένει περαιτέρω διεύρυνση του κύκλου εργασιών σε ποσοστό 12% για φέτος.
Pepco
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοίγει συνεχώς καταστήματα η Pepco: 326 νέα σημεία μέσα σε 9 μήνες

Ο πολωνικός όμιλος διατηρεί πλέον δίκτυο 33 καταστημάτων και στην Ελλάδα. Οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 10% το εννεάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου, αγγίζοντας σε αξία τα 4,68 δισ. ευρώ.