Τις προοπτικές ανάπτυξης για το τρέχον έτος καθώς και τις οικονομικές επιδόσεις της χρήσης του 2023 στην χώρα μας ανακοίνωσε η εταιρεία ένδυσης H&M AE. Ο σουηδικός όμιλος, που αναπτύσσει την ομώνυμη αλυσίδα καταστημάτων διεθνώς, κατέγραψε περιορισμένη ανάπτυξη των εσόδων του και κάμψη των κερδών του τη χρονιά που πέρασε, ενώ και για φέτος εκφράζει συγκρατημένη αισιοδοξία για περαιτέρω βελτίωση, εξαιτίας της διεθνούς γεωπολιτικής αβεβαιότητας.
Η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής αναφέρεται επίσης στον έλεγχο των φορολογικών αρχών που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο σε αρκετά καταστήματα του εγχώριου δικτύου της, με αποτέλεσμα την επιβολή προσωρινών προστίμων συνολικού ύψους 361.433,45 ευρώ. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, εντοπίστηκαν περιπτώσεις μη διαβίβασης αποδείξεων για συγκεκριμένα διαστήματα, που αφορούσαν σε 6 καταστήματα και από συγκεκριμένους φορολογικούς μηχανισμούς ανά κατάστημα.
Η Η&Μ ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται για τυπική παράβαση, που οφείλεται σε τεχνικό θέμα ορισμένων φορολογικών μηχανισμών, καθώς όπως διαπιστώθηκε, όλες οι αποδείξεις είχαν εκδοθεί και τα έσοδα καταγράφηκαν κανονικά στα λογιστικά βιβλία της εταιρείας, η οποία απέδωσε και τον σχετικό ΦΠΑ. Έκτοτε, η εταιρεία λαμβάνει μέτρα επίλυσης των τεχνικών αυτών θεμάτων, προκειμένου να έχει πλήρη συμμόρφωση με την σχετική νομοθεσία περί της διαβίβασης των αποδείξεων.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές της επιδόσεις, οι πωλήσεις της Η&Μ ανήλθαν σε 184,64 εκατ ευρώ κατά την δωδεκάμηνη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου του 2023, οριακά ενισχυόμενες κατά 0,96% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση, ενώ κάμψη σε ποσοστό 22,8% κατέγραψε το κόστος πωλήσεων της εταιρείας, διαμορφούμενο σε 75,16 εκατ ευρώ.
Τα κέρδη προ τόκων και φόρων διαμορφώθηκαν σε 6,19 εκατ ευρώ έναντι 7,016 εκατ ευρώ, την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας μείωση κατά 11,66%. Πτωτικά σε ποσοστό 13,5% κινήθηκαν και τα κέρδη προ φόρων της Η&Μ στην χώρα μας, αγγίζοντας τα 5,44 εκατ ευρώ, από 6,29 εκατ ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ μειωμένα κατά 36,3% ήταν επίσης τα κέρδη μετά φόρων, υποχωρώντας σε 2,39 εκατ ευρώ το 2023, έναντι 3,75 εκατ ευρώ την χρήση του 2022. Η αλυσίδα διατήρησε σταθερό των αριθμό των καταστημάτων της σε 35 στην Ελλάδα, ενώ σε λειτουργία βρίσκεται και το ηλεκτρονικό της κατάστημα.
Η εταιρεία διευκρινίζει ότι η βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους για την τρέχουσα χρήση οφείλεται στην αλλαγή της μεθόδου μερισμού συγκεκριμένων δαπανών από το κόστος πωλήσεων στα οργανικά έξοδα, με αποτέλεσμα και τα οργανικά έξοδα της τρέχουσας χρήσης να είναι αυξημένα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Για φέτος, στόχο αποτελεί η διατήρηση ικανοποιητικής κερδοφορίας, με τον δείκτη εσόδων προ φόρων να διατηρείται στα ίδια επίπεδο με πέρσι, καθώς και αύξηση των πωλήσεων.
Ωστόσο, η εταιρεία επισημαίνει ότι η εξέλιξη του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς και των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή αποτελούν μία πρόσθετη πηγή κινδύνου και κατά το τρέχον έτος, δεδομένου ότι μπορεί να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στη διεθνή οικονομική δραστηριότητα, ιδίως μέσω των τιμών της ενέργειας.
Υπογραμμίζει τέλος ότι υφίσταται σημαντική αβεβαιότητα και ως προς την πιθανότητα περαιτέρω αυξήσεων των επιτοκίων, αλλά και ως προς την ταχύτητα με την οποία η αύξηση του κόστους του χρήματος θα επηρεάσει την οικονομική δραστηριότητα, την καταναλωτική συμπεριφορά των νοικοκυριών και την επενδυτική ζήτηση. Σε κάθε περίπτωση όμως, η διοίκηση της Η&Μ εκτιμά ότι η ισχυρή δυναμική της ελληνικής οικονομίας θα οδηγήσει σε θετικές επιδόσεις φέτος, παρά την διεθνή οικονομική αβεβαιότητα.