ΓΔ: 1399.45 0.13% Τζίρος: 72.15 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:35:00 DATA
Φωτο: Shutterstock

Αρχίζει να πέφτει ο... πυρετός της κίνησης στα σούπερ μάρκετ

Από την Δευτέρα άρχισε να μειώνεται η κίνηση στα σούπερ μάρκετ, ενώ από χθες δεν παρατηρείται συμφόρηση. Παραμένει υψηλή η ζήτηση προϊόντων οικιακής χρήσης και προσωπικής περιποίησης.

Επιβράδυνση των ρυθμών κατανάλωσης τις επόμενες ημέρες αναμένουν οι αναλυτές της αγοράς καθώς ήδη μετά και το περιορισμό των ατόμων που μπορούν να εισέλθουν σε ένα κατάστημα με βάση τα τετραγωνικά μέτρα, καταγράφεται μια αποκλιμάκωση των έντονων φαινομένων που καταγράφηκαν το Σάββατο και τη Δευτέρα (14 και 16/3). Οι πρώτες εκτιμήσεις, μάλιστα, αναφέρουν ότι από την ερχόμενη εβδομάδα θα υποχωρήσουν αισθητά οι τζίροι στο καλάθι του σούπερ μάρκετ.

Οι εκτιμήσεις των αναλυτών του κλάδου των σούπερ μάρκετ, συγκλίνουν ότι, όσο εντείνονται τα μέτρα που «σπρώχνουν» τους καταναλωτές να μείνουν σπίτι, τόσο θα περιορίζεται και η συμφόρηση στα καταστήματα. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, (σ.σ. αφορούν τα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) την αύξηση της κατανάλωσης κατά 23,9% που σημειώθηκε την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/2-01/3) ακολούθησε μια ηπιότερη άνοδος στους τζίρους. 

Συγκεκριμένα, συγκρίνοντας τις συνολικές πωλήσεις της εβδομάδας της Καθαράς Δευτέρας (02/03/20-08/03/20) με την αντίστοιχη περσινή (11/03/19-17/03/19) οι πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου αναπτύχθηκαν κατά 3,8%. 

Τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, ενισχύθηκαν κατά 1%, ενώ η ευρύτερη κατηγορία τρόφιμα και ποτά εμφάνισε αύξηση τζίρου 1,1%.  Ωστόσο, λόγω του κορονοϊού αρκετές επιμέρους κατηγορίες, που συνδέονται με την τάση του «pantry stocking» παρουσιάζουν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, όπως το ρύζι (19,3%), το αλεύρι (19,2%), τα όσπρια (17,6%), αλλά και τα ζυμαρικά (16,2%). 

Επιπλέον, διψήφια θετική τάση παρουσιάζουν στο σύνολό τους οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο 19,3% και 11,5% αντίστοιχα.

Μεταξύ των κατηγοριών που παρουσίασαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους σε αξία την εν λόγω εβδομάδα, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή είναι τα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών (υγρά και μπάρες) στο 97,9%, τα καθαριστικά μαντηλάκια για το σπίτι στο 211,8%, τα ελαστικά γάντια στο 64,6%, καθώς και οι χλωρίνες στο 41,2%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την εβδομάδα που ακολούθησε (9/3-15/3), υπήρξε εκ νέου ένταση στις επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ, με το διήμερο 13/3 - 14/3 να καταγράφονται νέα ρεκόρ αγορών στα καρότσια της νοικοκυράς. Όμως από τη Δευτέρα και Τρίτη 16/3 - 17/3 η εικόνα σε ο,τι αφορά στην επισκεψιμότητα εμφανίζει μεγαλύτερη ομαλότητα, ενώ από χθες δεν υπάρχει συμφόρηση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπόνους… κορονοϊού από τα σούπερ μάρκετ: Τι μοιράζουν στο προσωπικό

Επιταγές σίτισης εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και ειδικό μέρισμα από τα κέρδη του 2020 είναι οι παροχές μεγάλων αλυσίδων για την υπερπροσπάθεια των εργαζομένων στη διάρκεια της πανδημίας.