ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
businessdaily-Pizza
Φωτο: Shutterstock

Η «μάχη» της πίτσας: Τζίρος 72 εκατ. από τους δύο μεγάλους της αγοράς

Η ελληνική Pizza Fan έχει πάρει την πρώτη θέση στην αγορά και την ακολουθεί η πολυεθνική Domino's του ομίλου Pepsico. Ανερχόμενη η ελληνική αλυσίδα L' Artigiano. Τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών.

Οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής, καθώς και τα περιορισμένα οικονομικά έχουν σπρώξει πολλούς Έλληνες στην γρήγορη λύση του έτοιμου φαγητού. Μπορεί το «εθνικό» μας junk food να είναι το σουβλάκι, όμως η πίτσα τα τελευταία χρόνια μέσω delivery έχει επιστρέψει δυναμικά.

Στην αγορά έχουν σημειωθεί αρκετές ανακατατάξεις, καθώς έκλεισε το 2020 η άλλοτε κραταιά αλυσίδα, Pizza Hut και πλέον μια ελληνική αλυσίδα, η Pizza Fan έχει με διαφορά την πρώτη θέση και αναπτύσσεται γρήγορα με franchise, ενώ ακολουθεί η πολυεθνική Domino's της Pepsico και ανερχόμενη είναι η αλυσίδα L' Artigiano. Οι δύο μεγάλοι της αγοράς είχαν το 2023 τζίρο που ξεπέρασε τα 72 εκατ. ευρώ.

Οι πληθωριστικές πιέσεις δημιούργησαν στην Ευρώπη ένα ασφυκτικό κλίμα που επηρέασε και τις τιμές στην πίτσα, ωστόσο οι τιμές βρίσκονται σε μια φάση ομαλοποίησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, τον Δεκέμβριο του 2023, η τιμή της πίτσας που αγοραζόταν από τα καταστήματα στην ΕΕ ήταν κατά μέσο όρο 5,9% υψηλότερη από ό,τι τον Δεκέμβριο του 2022. Αν ανατρέξουμε στον Δεκέμβριο του 2022, ο μέσος όρος ήταν 15,9% υψηλότερος από ό,τι τον Δεκέμβριο του 2021. Αυτό υποδηλώνει βραδύτερο ρυθμό πληθωρισμού της τιμής της πίτσας το 2023.

Νικήτρια στη «μάχη» της πίτσας

Η Pizza Fan είναι σήμερα η μεγαλύτερη εταιρεία pizza delivery στην Ελλάδα. Με 90 καταστήματα και στόχο να τα εκατοστήσει, 2 εκατ. ενεργούς πελάτες, 28 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά έχει κερδίσει τη «μάχη» της πίτσας.

Το 2023 ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση 7,77% και ανήλθε σε 46,2 εκατ. ευρώ έναντι 42,9 εκατ. της προηγούμενης χρήσης. Τα κέρδη μετά από φόρους εμφάνισαν αύξηση 11,23%, στα 1,6 εκατ. έναντι 1,4 εκατ. το 2022. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 15,1% και έφτασαν, τα 16,6 εκατ. έναντι 14,4 εκατ. του 2022. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), ανήλθαν σε 3,7 εκατ. έναντι 2,8 εκατ. της προηγούμενης χρήσης. Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας ανήλθαν σε 2,2 εκατ. έναντι 1,8 εκατ. της προηγούμενης χρήσης παρουσιάζοντας αύξηση 18,77%. 

Domino's

Η Daufood Greece Μονοπρόσωπη A.E. είναι ο master franchisee της Domino’s Pizza στην Ελλάδα. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1997 και σήμερα διαθέτει 48 καταστήματα εκ των οποίων τα 21 είναι εταιρικά, ενώ προμηθεύει με πρώτες ύλες όλα τα καταστήματα της Ελλάδας αλλά πραγματοποιεί και εξαγωγές πρώτων υλών σε καταστήματα Domino’s γειτονικών χωρών όπως Βουλγαρία, FYROM, Ρουμανία, Κύπρο, Κόσοβο Μάλτα και Ισπανία

Ο κύκλος εργασιών της το 2023 ανήλθε σε 26,4 εκατ. ευρώ έναντι 22,6 εκατ. ευρώ το 2022 σημειώνοντας αύξηση 16,74%. Το μικτό κέρδος της εταιρείας το 2023 ήταν 6,7 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 31,3%. Τα κέρδη μετά από φόρους ήταν κερδοφόρα στα 2,3 εκατ. σχεδόν διπλάσια από το 2022 που ήταν 1,3 εκατ.. Η Διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι το 2024 η πορεία της εταιρείας θα κινηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα συγκριτικά με το 2023. 

L’Artigiano

Η L’Artigiano ιδρύθηκε το 1993 από τον Χρήστο Βιτσικάνο, στο Βύρωνα. Σήμερα, επικεφαλής  της εταιρείας είναι η Ιωάννα Στασινοπούλου και ο Νίκος Στασινόπουλος, και αριθμεί 24 καταστήματα (18 εταιρικά και 6 franchise) στην Αττική, την Κόρινθο, την Καλαμάτα και τη Χαλκίδα, ενώ απασχολεί συνολικά περισσότερα από 500 άτομα προσωπικό.

Το 2023, η εταιρεία παρουσίασε κύκλο εργασιών 3,7 εκατ. ευρώ, με αύξηση 5% σε σχέση με το 2022. Το 2023 τα EBITDA ανήλθαν σε 435,6 χιλ. ευρώ από 142 χιλ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Όπως σημειώνει η Διοίκηση της εταιρείας, οι προοπτικές εξέλιξης των εργασιών, είναι βέβαιο ότι θα βελτιωθούν σημαντικά κατά την χρήση 2024, παρά τις δυσμενείς εξελίξεις στο επίπεδο των τιμών των α’ υλών και της αύξησης του ενεργειακού κόστους. Η μερική αποκατάσταση του κόστους ενέργειας που επήλθε κατά την διάρκεια του 2023, θα βοηθήσει σημαντικά στην βελτίωση της οργανικής κερδοφορίας στην επόμενη χρήση. Προς την ίδια κατεύθυνση θα συμβάλλει και το άνοιγμα νέων καταστημάτων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ