ΓΔ: 2015.65 1.03% Τζίρος: 58.36 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:05:02
Shutterstock

Η «μάχη» της πίτσας στην Ελλάδα: Ποια αλυσίδα το 2024 έκανε την ανατροπή

Η αγορά πίτσας στην Ελλάδα παραμένει σε πορεία ισχυρής ανάπτυξης. Η Pizza Fan οδηγεί, η Domino’s ενισχύει το brand της και η L’artigiano καταγράφει εντυπωσιακή αύξηση κερδοφορίας το 2024.

Τα τελευταία χρόνια, το γρήγορο φαγητό έχει καθιερωθεί ως μια από τις πιο δημοφιλείς επιλογές των Ελλήνων καταναλωτών, με την πίτσα να κατέχει σταθερά μια σημαντική θέση. 

Η άνοδος του delivery, η ευκολία των online παραγγελιών και η στροφή των νεότερων γενεών σε γρήγορες, οικονομικές και ποιοτικές λύσεις φαγητού έχουν μεταμορφώσει ριζικά τον κλάδο. 

Η νέα γενιά καταναλωτών επιλέγει την πίτσα όχι μόνο για την ευκολία και τη γεύση της, αλλά και για τη δυνατότητα προσαρμογής στις προσωπικές προτιμήσεις, μέσα από ένα πλήθος επιλογών σε υλικά, σάλτσες και μεγέθη. 

Παράλληλα, οι εταιρείες επενδύουν σημαντικά στην ψηφιακή εμπειρία, στις προσφορές μέσω εφαρμογών και στη γρήγορη εξυπηρέτηση, ανταποκρινόμενες στις αυξανόμενες απαιτήσεις του κοινού.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι τρεις μεγαλύτερες αλυσίδες pizza delivery στην Ελλάδα - Pizza Fan, Domino’s και L’artigiano - συνέχισαν το 2024 να ενισχύουν τη θέση τους στην αγορά, καταγράφοντας αξιοσημείωτα οικονομικά αποτελέσματα και επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του κλάδου. 

Η Pizza Fan, ηγέτιδα δύναμη στον χώρο, σημείωσε αύξηση πωλήσεων άνω του 10%, επεκτείνοντας παράλληλα το δίκτυό της σε νέες περιοχές. 

Η Domino’s, με το διεθνές brand και την τεχνολογική της υπεροχή, διατήρησε σταθερά ανοδική πορεία, εδραιώνοντας τη φήμη της για ποιότητα και αξιοπιστία. 

Τέλος, η L’artigiano ξεχώρισε με θεαματική βελτίωση της κερδοφορίας της.

Pizza Fan

Η Pizza Fan είναι σήμερα η μεγαλύτερη εταιρεία pizza delivery στην Ελλάδα. Η εταιρεία έχει 100 υποκαταστήματα σε όλη τη χώρα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες προβλέπει το άνοιγμα 35 νέων καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα. Ωστόσο παρά το γεγονός ότι το 2024 οι πωλήσεις της ξεπέρασαν τα 50 εκατ. ευρώ, ωστόσο τα καθαρά κέρδη έπεσαν ελαφρά κατά 1,07% στα 1,59 εκατ. έναντι 1,6 εκατ..

Ο κύκλος εργασιών της Pizza Fan το 2024 ανήλθε στο ποσό των 50,9 εκατ. έναντι 46,26 εκατ. της προηγούμενης χρήσης και παρουσίασε αύξηση κατά 10,16%. Τα μικτά κέρδη, ανήλθαν στο ποσό των 19,2 εκατ. έναντι  16,6 εκατ. της προηγούμενης χρήσης, παρουσιάζοντας αύξηση 15,37%. 

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), ανήλθαν στο ποσό των 3,8 εκατ. έναντι του ποσού των 3,7 εκατ. της προηγούμενης χρήσης αυξημένα κατά 3,04%. Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας ανήλθαν σε 2,17 εκατ. έναντι 2,2 εκατ. της προηγούμενης χρήσης μειωμένα κατά -1,52%. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,59 εκατ. έναντι 1,6 εκατ. μειωμένα κατά -1,07%.

Όπως αναφέρει η Διοίκηση στις οικονομικές καταστάσεις, «η εταιρεία, κατά την χρήση 2024, δραστηριοποιήθηκε με προσήλωση στους στρατηγικούς της στόχους, στοχεύοντας στην σταδιακή επέκταση της δραστηριότητας της αποκτώντας μεγαλύτερα μερίδια αγοράς εν σχέση με τον ανταγωνισμό, χάρης τις σωστές αποφάσεις της διοίκησης για την προώθηση των πολύ καλών ποιοτικών προϊόντων της σε πολύ καλές τιμές στον ελληνικό χώρο. 

Όλα αυτά τα χρόνια, έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών της, την οποία πάντα εκτιμά και αγωνίζεται να την διατηρήσει με καλά ποιοτικά προϊόντα και καινοτόμες και πρωτότυπες ιδέες. Έχει πολύ καλές συνεργασίες και με τους προμηθευτές της».

Domino’s

Η Daufood Greece Μονοπρόσωπη A.E. είναι ο master franchisee της Domino’s Pizza στην Ελλάδα. Η ιστορία της Domino’s Pizza στην Ελλάδα ξεκινάει τον Μάιο του 1996 και είναι εξίσου εντυπωσιακή και πρωτοπόρα με τις online παραγγελίες να ξεκινάνε το 2004 και το Domino’s Tracker, την επαναστατική μέθοδο παρακολούθησης της παραγγελίας να λειτουργεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2003 και έπειτα να ακολουθεί η καθιέρωση του στις υπόλοιπες χώρες. 

Η Eταιρεία ιδρύθηκε το 1997 και σήμερα διαθέτει 53 καταστήματα εκ των οποίων τα 22 είναι εταιρικά. Η εταιρεία προμηθεύει με πρώτες ύλες όλα τα καταστήματα της Ελλάδας. Επιπροσθέτως πραγματοποιούνται εξαγωγές πρώτων υλών σε καταστήματα Domino’s γειτονικών χωρών όπως Βουλγαρία, FYROM, Ρουμανία, Κύπρο, Κόσοβο Μάλτα και Ισπανία. 

Εκτιμάται βάσει του επιχειρηματικού σχεδίου της εταιρείας για το έτος 2025 ότι η πορεία της Εταιρείας θα κινηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα συγκριτικά με το 2024.

Ο κύκλος εργασιών το 2024 ανήλθε σε 28,4 εκατ. Έναντι 26,4 εκατ. της αντιστοίχου περσινής χρήσης σημειώνοντας αύξηση κατά 7,6%. Το μικτό κέρδος της εταιρείας ανήλθε στο ποσό 6,98 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 3,33 %. Τα αποτελέσματα προ τόκων και φόρων ανήλθαν  3,2 εκατ. από 3,1 εκατ. το 2023.Τα αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθαν φέτος σε 3,11 εκατ. από 3,09 εκατ. το 2023. Το αποτέλεσμα περιόδου μετά από φόρους ήταν κερδοφόρο ποσού ευρώ 2,36 εκατ. από 2,3 εκατ. το 2023.

L’artigiano

Η L’Artigiano ιδρύθηκε το 1993 από τον Χρήστο Βιτσικάνο, στο Βύρωνα. Σήμερα, επικεφαλής  της εταιρείας είναι η Ιωάννα Στασινοπούλου και ο Νίκος Στασινόπουλος, και σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της L’artigiano, η αλυσίδα διαθέτει 23 καταστήματα (εκ των οποίων 15 είναι εταιρικά και 8 λειτουργούν με σύστημα franchise) στις περιοχές της Αττικής, της Κορίνθου και της Καλαμάτας. 

Κατά τη χρήση του 2024, η εταιρεία σημείωσε ουσιαστική βελτίωση της οικονομικής της πορείας σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 4,1 εκατ., έναντι 3,7 εκατ. το 2023, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 10,1%. Η άνοδος αυτή αποδίδεται στην ενίσχυση των πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και στην σταθερή ανάπτυξη του δικτύου της εταιρείας.

Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 1,59 εκατ., έναντι 1,2 εκατ. το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας αύξηση 28%. Το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 38,7% επί του κύκλου εργασιών, έναντι 33,3% το 2023, γεγονός που αντικατοπτρίζει τη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας και τη μείωση του κόστους παραγωγής και διάθεσης.
Τα αποτελέσματα προ τόκων και φόρων (EBIT) ανήλθαν σε 530.549 ευρώ, έναντι 138.164,95 ευρώ το 2023, σημειώνοντας θεαματική αύξηση της τάξεως του 284%. 

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 514.731,76 ευρώ, αυξημένα κατά 468% σε σχέση με τα 90.619,49 ευρώ του 2023. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 377.871,33 ευρώ, έναντι 82.955,16 ευρώ το 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 355%. Το καθαρό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 9,2% επί του κύκλου εργασιών, έναντι 2,2% το 2023, γεγονός που αποτυπώνει τη σημαντική βελτίωση της καθαρής κερδοφορίας της εταιρείας.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Taco Bell, Jackaroo, Mailo’s: Έντονη κινητικότητα στο γρήγορο φαγητό

Οι Gen Z και οι Millennials ανατρέπουν τα δεδομένα στην εστίαση, αναζητώντας εμπειρίες, αισθητική και προσωποποίηση. Το street food μετατρέπεται σε lifestyle και οι αλυσίδες επανατοποθετούνται στρατηγικά.
Μπενόπουλος
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γ. Μπενόπουλος (CAFETEX): Τι κρύβει η ξέφρενη άνοδος των τιμών του καφέ

Σε συνέντευξη στο BD, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της CAFETEX εξηγεί τους παράγοντες που οδηγούν στα ρεκόρ διεθνών τιμών, μιλά για τη σχέση των Ελλήνων με τον καφέ και αναφέρεται στη συνεχή επέκταση των δραστηριοτήτων του ομίλου.