Το κολοσσιαίο σχέδιο των ΗΠΑ για να επιταχύνουν τη μετάβαση προς την πράσινη ενέργεια είναι «πολύ επικίνδυνο για την Ευρώπη», προειδοποίησε σήμερα ο εκτελεστικός πρόεδρος της Airbus και κάλεσε τη Γηραιά Ήπειρο να προχωρήσει πέρα από τα σημερινά «ημίμετρα».
Ο «Νόμος για τη Μείωση του Πληθωρισμού» (Inflation Reduction Act, IRA), το μεγάλο σχέδιο του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν για το κλίμα, προβλέπει επενδύσεις 370 δισ. δολαρίων υπέρ της μάχης κατά της κλιματικής αλλαγής: μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα, ηλιακοί συλλέκτες, αλλά επίσης βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, μη ορυκτής προέλευσης.
«Ο IRA είναι ένα "πακέτο" το οποίο, αν το δει κανείς από τη σκοπιά της αεροπορίας, είναι πολύ θετικό, αλλά αν το δεις από τη σκοπιά της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, είναι πολύ αρνητικό», συνόψισε μιλώντας στο σταθμό France Inter ο Γκιγιόμ Φορί, επικεφαλής της εν λόγω ευρωπαϊκής αεροπορικής βιομηχανίας η οποία διαθέτει εργοστάσια και στις δύο ακτές του Ατλαντικού.
«Είναι πολύ θετικό από την άποψη της αεροπορίας επειδή επιδοτεί πολύ την μετάβαση στα καύσιμα και βλέπουμε την ταχύτητα με την οποία η βιομηχανία προσαρμόζεται σ' αυτό που κάνουν οι Ηνωμένες Πολιτείες και βλέπουμε τεράστιες επενδύσεις εκεί, θα μπορούμε να αγοράζουμε καύσιμα απαλλαγμένα από άνθρακα σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές», σημείωσε ο επικεφαλής της Airbus.
Αντιθέτως όμως «αυτό προσελκύει επενδύσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, συνεπώς δεν είναι ευνοϊκό για την ευρωπαϊκή βιομηχανία», συνέχισε ο Φορί. «Ως Ευρωπαίος, πιστεύω πως ο IRA είναι πολύ επικίνδυνος για την Ευρώπη και η Ευρώπη δυσκολεύεται πολύ να αντιδράσει», πρόσθεσε εκφράζοντας τη λύπη του γι' αυτό.
«Η Ευρώπη επέλεξε μεθόδους που είναι πιο καταναγκαστικές, με φόρους, φραγμούς, για να προσπαθήσει να μεταμορφώσει τη βιομηχανία της και πράγματι είναι πολύ πιο ενδιαφέρον να πάει κανείς εκεί όπου υπάρχουν αρωγές απ' ό,τι εκεί όπου υπάρχουν προβλήματα, φόροι. Και συνεπώς οι Ηνωμένες Πολιτείες αποσταθεροποιούν το παιγνίδι», αναλύει ο επικεφαλής της Airbus.
«Οι Ευρωπαίοι πρέπει να εμπνευσθούν από τα μέτρα των Αμερικανών» ανέφερε και πρόσθεσε ότι «προς το παρόν δεν έχουν τεθεί σε εφαρμογή παρά ημίμετρα και ανησυχώ για την ικανότητα της Ευρώπης, ή την ανικανότητα της Ευρώπης, να προχωρήσει τόσο γρήγορα, τόσο δυνατά».