ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Η ΕΕ μπορεί να τερματίσει να εξαρτάται από τις μπαταρίες λιθίου της Κίνας

Τα 2/3 της ζήτησης της Ευρώπης για πρώτες ύλες μπορούν να παραχθούν στην Ευρώπη έως το 2027, σύμφωνα με Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να τερματίσει να εξαρτάται από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που παράγονται στην Κίνα έως το 2027. Η Ευρώπη δουλεύει σκληρά προς αυτή την κατεύθυνση προκειμένου να ανταποκριθεί με τον καλύτερο τρόπο στην πρόκληση της ηλεκτροκίνησης, ενώ παράλληλα στοχεύει να καλύψει πλήρως την εγχώρια ζήτηση μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα και αποθήκευση ενέργειας.

Τα 2/3 της ζήτησης της Ευρώπης για πρώτες ύλες μπορούν να παραχθούν στην Ευρώπη έως το 2027, σύμφωνα με Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος. Ήδη υπάρχουν μεγάλες εταιρείες που ασχολούνται με θέματα μπαταριών (Umicore στην Πολωνία, Northvolt στη Σουηδία και BASF στη Γερμανία), ενώ σύντομα θα δημιουργηθούν και άλλες για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η εξάρτηση από την Κίνα για την επεξεργασία των μετάλλων των μπαταριών θα μπορούσε επίσης να μειωθεί σημαντικά. Ποσοστό πάνω από το 50% της ζήτησης λιθίου στην Ευρώπη μπορεί να προέλθει από ευρωπαϊκές εταιρείες έως το 2030, σύμφωνα με τις προβλέψεις της T&E (Rock Tech Lithium and Vulcan Energy Resources στη Γερμανία και την Imerys στη Γαλλία). Τα υλικά θα προέρχονται από ορυχεία στο εξωτερικό ή απευθείας από ευρωπαϊκά ορυχεία τα οποία όμως θα πληρούν υψηλά περιβαλλοντικά πρότυπα.

«Η σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ το 2035 έχει ανοίξει το δρόμο για πολλές επενδύσεις. Σήμερα οι μισές από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται στην ΕΕ κατασκευάζονται στην Κίνα. Αλλά ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού και η Ευρώπη πρέπει να επενδύσει μεγαλύτερα ποσά για να μπορέσει να ανταποκριθεί στην πρόκληση», δηλώνει η διευθύντρια οχημάτων και ηλεκτροκίνησης στην T&E, Julia Poliscanova.

Σημαντικό κομμάτι στον τομέα των μπαταριών αποτελεί και η ανακύκλωση. Από αυτήν, μεγάλο ποσοστό πρώτων υλών μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί και να συμβάλει αποφασιστικά στην κατασκευή νέων μπαταριών. Σήμερα τα εργοστάσια στην Ευρώπη είναι ελάχιστα, αλλά πολύ σύντομα θα υπάρξουν κινήσεις για τη δημιουργία εταιρειών που θα έχουν ως κύριο στόχο την ανακύκλωση των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ήδη στην Ευρώπη κυκλοφορούν πολλά παλιά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής και οι μπαταρίες θα πρέπει να ανακυκλωθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν ως μικρές πηγές ενέργειας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ επιβάλλει δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτροκίνητα οχήματα

Οι προσωρινοί δασμοί της Κομισιόν από 17,4% ως 37,6% χωρίς αναδρομική ισχύ είναι σχεδιασμένοι για να εμποδίσουν, όπως έχει δηλώσει η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, να κατακλυσθεί η ΕΕ με φτηνά ηλεκτροκίνητα οχήματα.
ΔΙΕΘΝΗ

Το Πεκίνο προειδοποιεί την ΕΕ με την πιθανότητα ενός εμπορικού πολέμου

Ο εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου ανέφερε πως το Πεκίνο έχει τη διάθεση να «συναντήσει κάπου στη μέση» την ΕΕ ώστε να αποφευχθούν τριβές που μπορεί να βγουν εκτός ελέγχου.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.