ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
autokinita, autos, cars
Φωτο: Shutterstock

Γερμανία: Κατά 10% μειώθηκαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων το 2021

Η πτώση στην κυκλοφορία νέων οχημάτων αποδίδεται από τους ειδικούς κυρίως στις δυσκολίες προμήθειας υλικών και εξαρτημάτων από την αυτοκινητοβιομηχανία.

Κατά τουλάχιστον 10% περιορίστηκαν οι αγορές καινούργιων αυτοκινήτων το προηγούμενο έτος, στο χαμηλότερο επίπεδο από την επανένωση της Γερμανίας. Ήδη το 2020, λόγω της πανδημίας, η μείωση στις νέες κυκλοφορίες είχε αγγίξει το 20%. Θετικά ωστόσο είναι τα στοιχεία σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες νέας τεχνολογίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ομοσπονδιακή Αρχή Οχημάτων Μεταφορών (KBA), το 13,6% των νέων αυτοκινήτων ήταν αμιγώς ηλεκτροκίνητα, κατά 85% περισσότερα από ό,τι το 2020. Επιπλέον, το 28,8% των νέων ταξινομήσεων αφορούσε αυτοκίνητα με υβριδικούς κινητήρες.

Σημαντική πτώση καταγράφηκε στη ζήτηση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, τα οποία στο τέλος του 2021 αποτελούσαν το 37,7%, σε σύγκριση με το 46,7% το 2020. Σε ό,τι αφορά τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, ο αριθμός νέων κυκλοφοριών μειώθηκε κατά 28,6%, ενώ στα πετρελαιοκίνητα η μείωση ήταν πολύ πιο έντονη, ύψους 36%.

Η πτώση στην κυκλοφορία νέων οχημάτων αποδίδεται από τους ειδικούς κυρίως στις δυσκολίες προμήθειας υλικών και εξαρτημάτων από την αυτοκινητοβιομηχανία. Για το νέο έτος, τον περασμένο Δεκέμβριο η Ένωση Διεθνών Κατασκευαστών Αυτοκινούμενων Οχημάτων (VDIK) ανέμενε ανάκαμψη της αγοράς, με αύξηση των πωλήσεων κατά 15%.

Δυσμενή θεωρεί την κατάσταση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών Ifo του Μονάχου, του οποίου ο δείκτης για τον κλάδο υποχώρησε στο -1 τον Δεκέμβριο, μετά το +7,9 τον Νοέμβριο. «Αυτή η περαιτέρω επιδείνωση οφείλεται στους κατασκευαστές και όχι στους προμηθευτές», σημειώνει ο Όλιβερ Φαλκ, επικεφαλής του Κέντρου Βιομηχανικής Οργάνωσης και Νέων Τεχνολογιών του Ifo. Επιπλέον, ο δείκτης που αφορά την προσδοκία εξαγωγών υποχώρησε στις 28,1 μονάδες, από 51,1 τον Νοέμβριο. «Οι προσδοκίες των κατασκευαστών δεν είναι πλέον τόσο αισιόδοξες», αναφέρει ο κ. Φαλκ.

Ενδεικτικά της κατάστασης είναι και τα προβλήματα σχετικά με την ανάκληση περισσότερων από 800.000 αυτοκινήτων παγκοσμίως από την Mercedes - Benz, λόγω τεχνικού προβλήματος που μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε ανάφλεξη. Σύμφωνα με την BILD, η επισκευή των οχημάτων αναμένεται να καθυστερήσει, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων πρέπει ως τότε να αποφεύγουν να τα χρησιμοποιούν ή να τα οδηγούν ιδιαίτερα προσεκτικά. Οι πρώτες επισκευές εκτιμάται ότι θα γίνουν στα μέσα-τέλη Ιανουαρίου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών ο δείκτης κερδοφορίας της BMW

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της BMW, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 30% τους τρεις τελευταίους μήνες έως τον Σεπτέμβριο, καθώς οι καταναλωτές μείωσαν τις δαπάνες των προϊόντων πολυτελείας.
ΔΙΕΘΝΗ

Audi: Στοχεύει στη βιώσιμη παραγωγή όλων των μοντέλων αυτοκινήτων

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ξεκινήσει την προσπάθεια για να πετύχει τον μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αντίκτυπο των μοντέλων της και να ενισχύσει τη βιώσιμη χρήση των κατάλληλων πόρων.
ΔΙΕΘΝΗ

Οι Γερμανοί εξετάζουν όριο ταχύτητας 130 χλμ στους εθνικούς δρόμους

Σύμφωνα με μελέτη που έγινε για λογαριασμό του Eυρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, το όφελος από την εισαγωγή του ορίου ταχύτητας θα ήταν περίπου 950 εκατ. ευρώ ετησίως στη γερμανική οικονομία.
ΔΙΕΘΝΗ

Συμφωνία Ευρώπης - Γερμανίας για εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και e-fuels

Το Βερολίνο εξέπληξε τους εταίρους του, στις αρχές Μαρτίου, μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.
ΔΙΕΘΝΗ

Μπλόκο απέναντι στο τέλος των συμβατικών αυτοκίνητων στήνει η Γερμανία

Το Βερολίνο δημιουργεί συμμαχία με ακόμη 6 ευρωπαϊκά κράτη ώστε να παραταθεί η κατάργηση των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης που προγραμματίζεται για το 2035, σημειώνοντας πως χρειάζονται αλλαγές στην ευρωπαϊκή νομοθεσία.