Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να φορολογήσει σταδιακά την κηροζίνη για τις πτήσεις στο εσωτερικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι "αντιπαραγωγική", αντέδρασε σήμερα η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA). «Η αεροπορία βρίσκεται στην πορεία της "απανθρακοποίησης" και δεν χρειάζεται "τιμωρητικά μέτρα όπως οι φόροι" για να αλλάξει», αναφέρει η ΙΑΤΑ σε ανακοίνωσή της.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να ληφθεί υπόψιν και η έγκριση που έδωσε νωρίτερα σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση για το σχέδιο αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής που στοχεύει κυρίως στη μείωση των ρύπων κατά 55%. Συγκεκριμένα, τα καύσιμα της αεροπορίας και της ναυτιλίας προκαλούν σημαντική ρύπανση και απαιτούνται και γι' αυτά ειδικές δράσεις, συμπληρωματικές στην εμπορία εκπομπών. Σύμφωνα με τον κανονισμό για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, τα αεροσκάφη και τα πλοία πρέπει να έχουν πρόσβαση σε παροχή καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας σε μεγάλους λιμένες και αερολιμένες. Η πρωτοβουλία ReFuelEU Aviation θα υποχρεώσει τους προμηθευτές καυσίμων να αναμειγνύουν αυξανόμενα επίπεδα βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας στα καύσιμα αεριωθουμένων με τα οποία τροφοδοτούνται τα αεροσκάφη στους αερολιμένες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των συνθετικών καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών, που είναι γνωστά ως ηλεκτρονικά καύσιμα.