Μειωμένες κατά 50% είναι οι πωλήσεις της σουηδικής αλυσίδας ένδυσης Η&Μ κατά το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ πτωτικά κινείται ο τζίρος και κατά τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου, απόρροια της κρίσης του κορονοϊού που άλλαξε τα δεδομένα στο λιανεμπόριο παγκοσμίως και κατέστησε αναγκαίο το κλείσιμο των καταστημάτων.
Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Η&Μ υποχώρησαν σε 28,66 δισ σουηδικές κορώνες το διάστημα από την 1η Μαρτίου έως και τις 31 Μαΐου 2020, έναντι 57,47 δισ κορώνες που ήταν το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Κατ’αναλογία, οι πωλήσεις κατά το διάστημα 1-13 Ιουνίου υποχωρούν κατά 30% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αντανακλώντας την δύσκολη συγκυρία για την βιομηχανία της μόδας εν γενεί και του fast fashion ειδικότερα.
Θετικό πρόσημο είχαν μόνο οι διαδικτυακές πωλήσεις της σουηδικής αλυσίδας, οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 36% σε ετήσια βάση, εξέλιξη που αποδίδεται στην επιβολή του lockdown και την στροφή πολλών καταναλωτών στο κανάλι του Διαδικτύου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν το 80% των ανά τον κόσμο καταστημάτων της Η&Μ παρέμειναν κλειστά το υπό εξέταση διάστημα, ενώ από το τέλος του Απριλίου έχει ξεκινήσει η σταδιακή επανέναρξη της λειτουργίας καταστημάτων σε συγκεκριμένες χώρες, αναλόγως της επιδημιολογικής τους κατάστασης. Ακόμη και σήμερα ωστόσο, περί τα 900 καταστήματα -ή το 18% επί του συνόλου των σημείων λιανικής του ομίλου- παραμένουν ακόμη κλειστά, ενώ οι online αγορές είναι διαθέσιμες σε 48 από τις συνολικά 51 αγορές όπου η Η&Μ διαθέτει παρουσία.
Η εταιρεία βρίσκεται σε επανεξέταση της αποτελεσματικότητας του δικτύου της, προχώρησε ήδη στο κλείσιμο 8 καταστημάτων στην Ιταλία, ενώ δρομολογεί το κλείσιμο κι άλλων στην Ευρώπη, προσανατολιζόμενη στην ενίσχυση του καναλιού των διαδικτυακών πωλήσεων αλλά και τις αναπτυσσόμενες αγορές. Αναμένεται τέλος να ανακοινώσει στις 26 Ιουνίου τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης.