ΓΔ: 2086.46 0.00% Τζίρος: 218.07 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:09:40
Σωληνωτές εγκαταστάσεις Κορίνθου
Εγκαταστάσεις σωληνώσεων της εταιρείας Cenergy στη Σωληνουργεία Κορίνθου με φόντο ορεινό τοπίο.

Μίτσκοσκι: Μέχρι τέλος έτους ανοίγει ξανά ο αγωγός Θεσσαλονίκης-Σκοπίων

Ο πρωθυπουργός της Βόρειας Μακεδονίας, Χρίστιαν Μίτσκοσκι, ανακοίνωσε ότι ο αγωγός πετρελαίου Θεσσαλονίκης-Σκοπίων θα τεθεί ξανά σε λειτουργία έως το τέλος του έτους, μετά από 12 χρόνια αδράνειας και ολοκληρωμένες δοκιμές.

Την επαναλειτουργία του αγωγού πετρελαίου Θεσσαλονίκης-Σκοπίων έως τα τέλη του έτους ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός της Βόρειας Μακεδονίας, Χρίστιαν Μίτσκοσκι. Ο αγωγός παραμένει ανενεργός για 12 χρόνια, καθώς είχε διακοπεί η λειτουργία του το 2013.

Σύμφωνα με τον κ. Μίτσκοσκι, η κυβέρνηση λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την επαναλειτουργία του αγωγού, ο οποίος είχε υποστεί σημαντικές φθορές και έλλειψη συντήρησης. Όπως ανέφερε, οι τεχνικές δοκιμές βρίσκονται στο τελικό στάδιο, ενώ έχει εγκριθεί και ο σχετικός τιμοκατάλογος για τη χρήση του αγωγού.

Ο αγωγός, συνολικού μήκους περίπου 213 χιλιομέτρων (εκ των οποίων τα 70 χλμ. εντός Ελλάδας), κατασκευάστηκε το 2002 από την εταιρεία VARDAX. Στην εταιρεία αυτή, η HELLENiQ ENERGY κατέχει το 80% και το Δημόσιο της Βόρειας Μακεδονίας το 20%. Ο αρχικός σκοπός ήταν η μεταφορά αργού πετρελαίου από τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης στο διυλιστήριο της ΟΚΤΑ στα Σκόπια, θυγατρική της HELLENiQ ENERGY.

Το 2013, η δραστηριότητα διύλισης στην ΟΚΤΑ κρίθηκε ασύμφορη και αποφασίστηκε η μετατροπή του αγωγού για τη μεταφορά έτοιμων προϊόντων διύλισης, κυρίως πετρελαίου κίνησης, που αποτελεί το καύσιμο με τη μεγαλύτερη ζήτηση στη Βόρεια Μακεδονία. Παρά τις επενδύσεις εκσυγχρονισμού και τις τεχνικές τροποποιήσεις, ο αγωγός παρέμεινε σε αδράνεια λόγω εκκρεμοτήτων σχετικά με αδειοδοτήσεις και τεχνικά ζητήματα.

Η επαναλειτουργία του αγωγού αναμένεται να μειώσει το κόστος εφοδιασμού της Βόρειας Μακεδονίας και να περιορίσει το παράνομο εμπόριο καυσίμων. Παράλληλα, η HELLENiQ ENERGY εκτιμάται ότι θα ενισχύσει τη θέση της στην περιοχή, διερευνώντας ευκαιρίες επέκτασης εξαγωγών προς χώρες όπως η Σερβία και το Κόσοβο.

Σήμερα, η Βόρεια Μακεδονία εισάγει το 86% των πετρελαϊκών προϊόντων της από την Ελλάδα, ενώ η HELLENiQ ENERGY δραστηριοποιείται στη χώρα τόσο μέσω της ΟΚΤΑ όσο και στη λιανική αγορά καυσίμων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σωληνωτές εγκαταστάσεις Κορίνθου
ΔΙΕΘΝΗ

Ξεκινά ξανά η λειτουργία του πετρελαιαγωγού Θεσσαλονίκης-Σκοπίων

Η Βόρεια Μακεδονία αποφάσισε να καταβάλει το αντίτιμο για τη μεταφορά πετρελαϊκών προϊόντων μέσω του αγωγού VARDAX, ανοίγοντας τον δρόμο για την επαναλειτουργία του αγωγού Θεσσαλονίκης-Σκοπίων μετά από 12 χρόνια αδράνειας.
Πρατήριο καυσίμων Jetoil
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αναστολή Jetoil: Περίπου 130 πρατήρια καυσίμων επηρεάζονται πανελλαδικά

Περίπου 130 πρατήρια, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, επηρεάζονται από την αναστολή της Jetoil. Προβλήματα στον ανεφοδιασμό, αυξημένο κόστος και εκκρεμότητες πληρωμών προκαλούν αναταράξεις στην αγορά.
Τρακτέρ με ελληνική σημαία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αγροτικά μπλόκα: Πολύωροι αποκλεισμοί σε σύνορα με Β. Μακεδονία και Βουλγαρία

Σε πολύωρους αποκλεισμούς προχωρούν αγρότες σε τελωνεία Ελλάδας–Β. Μακεδονίας και Βουλγαρίας, εν αναμονή απάντησης της κυβέρνησης στα αιτήματά τους, με προειδοποίηση για περαιτέρω κλιμάκωση κινητοποιήσεων.
Τρακτέρ σε κινητοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συνεχίζονται οι αποκλεισμοί στα αγροτοκτηνοτροφικά μπλόκα σε βόρεια σύνορα

Αγρότες και κτηνοτρόφοι συνεχίζουν τους αποκλεισμούς σε Ευζώνους, Προμαχώνα, Εξοχή και Νίκη, επηρεάζοντας τις μεταφορές και σχεδιάζοντας νέα κλιμάκωση παρά τις εισαγγελικές παρεμβάσεις.