Mε συνολική βοήθεια σχεδόν 11 δισεκατομμυρίων ευρώ Γαλλία και Ολλανδία αποφάσισαν να στηρίξουν τον αεροπορικό όμιλο Air France-KLM, στον οποίο μετέχουν με 14,3% η Γαλλία και 14% η Ολλανδία. Για την Air France ο γάλλος υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ ανακοίνωσε χθες ένα πακέτο βοήθειας 7 δισεκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων τα 4 δισεκατομμύρια υπό μορφή δανείων από τις τράπεζες με εγγυητή το δημόσιο για το 90% σε περίπτωση αδυναμίας αποπληρωμής, ενώ τα 3 δισεκατομμύρια προέρχονται απευθείας από τα δημόσια ταμεία.
Η οικονομική στήριξη δεν δίνεται εν λευκώ. Η αεροπορική εταιρεία δεσμεύθηκε να εφαρμόσει μια πιο οικολογική στρατηγική με σκοπό τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και ότι δεν θα καταβληθούν μερίσματα στους μετόχους το 2020.
Σε δύσκολη θέση και η Renault
Η βοήθεια χαρακτηρίστηκε ιστορική από τον πρόεδρο της Air France Μπεν Σμιθ, ο οποίος μείωσε οικειοθελώς τις αποδοχές του κατά 25%. Εξήγησε ότι λόγω της πανδημίας η εταιρεία χάνει 25 εκατομμύρια ευρώ ημερησίως. Ιστορική τη χαρακτήρισε και ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ δηλώνοντας ότι είναι ανάγκη να διασωθεί ο εθνικός αερομεταφορέας και μαζί του οι 350.000 άμεσες ή έμμεσες θέσεις εργασίας. Η στήριξη από την Ολλανδία προβλέπεται μεταξύ 2 και 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα πρέπει όμως πρώτα να επικυρωθεί από το κοινοβούλιο στη Χάγη.
Στο μεταξύ η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault είναι η άλλη μεγάλη εταιρεία που βουλιάζει λόγω της κρίσης καταγράφοντας μειώσεις στο τζίρο πάνω από 20%. Όπως ανακοίνωσε ο Μπρουνό Λεμέρ ετοιμάζει ανάλογο σχέδιο διάσωσης, όπως εκείνο της Air France, με πιστώσεις ύψους 5 δισεκατομμυρίων και εγγυητή το γαλλικό δημόσιο.
Πηγή DW