ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Τελειώνει η κρίση στην Κίνα: Τα καράβια γυρίζουν στα λιμάνια

Μειώνονται οι ακυρώσεις δρομολογίων από πλοία μεταφοράς και οι ναυτιλιακές εταιρείες βλέπουν ανάκαμψη της ζήτησης, την ώρα που οι βιομηχανικές μονάδες επανέρχονται σε κανονική λειτουργία.

Καθώς επιβάλλονται νέα περιοριστικά μέτρα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ κατά της εξάπλωσης του κοροναϊού, στην Κίνα τα λιμάνια της χώρας φαίνεται να επιστρέφουν σε κανονικούς ρυθμούς για την εποχή.

Οι ακυρώσεις δρομολογίων από πλοία μεταφοράς (blank sailings) στην ασιατική χώρα έχουν μειωθεί, δείχνοντας ότι οι επιπτώσεις από τον κορονοϊό γρήγορα μειώνονται, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας Sea Intelligence.

Η μεγάλη πλειονότητα των ακυρώσεων ανακοινώθηκαν τις πρώτες δέκα εβδομάδες του 2020, ταράζοντας το διεθνές εμπόριο, ενώ ο αριθμός των νέων ακυρώσεων επιστρέφει σε κανονικά επίπεδα, τονίζει η έκθεση.

«Αυτό σημαίνει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες με πλοία μεταφοράς βλέπουν, επίσης, μια ανάκαμψη της ζήτησης και για τις επόμενες εβδομάδες», προσθέτει η Sea Intelligence.

Τα χειρότερα για την Κίνα ανήκουν στο παρελθόν, λένε οι τοπικές αρχές της χώρας, που χαλαρώνουν τους περιορισμούς στις μετακινήσεις των πολιτών, ενώ  αυξάνονται σταδιακά και οι μονάδες παραγωγής που επανέρχονται σε κανονική λειτουργία.

Με τις νέες συνθήκες στην ασιατική χώρα, οι ναυτιλιακές εταιρείες ετοιμάζονται να κλείσουν το κενό που δημιουργήθηκε στην παγκόσμια αλυσίδα προσφοράς. Σύμφωνα με ειδικούς του χώρου, εταιρείες - κολοσσοί, όπως η Maersk και η Mediterranean Shipping Co, θα «βγάλουν» στις θάλασσες τα μεγαλύτερα τους πλοία σε χωρητικότητα, ώστε να αντεπεξέλθουν στην αύξηση των εξαγωγών της Κίνας.

Ωστόσο, η απειλή για το διεθνές εμπόριο, έρχεται, πλέον, από την ζήτηση και λιγότερο από την προσφορά, καθώς μια παγκόσμια ύφεση θεωρείται όλο και πιο πιθανή από πολλούς οικονομολόγους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Το 43,5% των πλοίων παγκοσμίως ναυπηγούνται σε κινεζικά ναυπηγεία

Οι νέες παραγγελίες, που αποτελούν έναν άλλο σημαντικό δείκτη για την ανάπτυξη του τομέα της ναυπήγησης πλοίων, κατέγραψαν ετήσια αύξηση 53% στους 15,18 εκατομμύρια τόνους dwt, αντιστοιχώντας σε ποσοστό 62,9% της παγκόσμιας αγοράς.
Sri Lanka, Flag, Simaia
ΔΙΕΘΝΗ

Η Σρι Λάνκα επιτρέπει ελλιμενισμό κινέζικου πλοίου παρά τις ανησυχίες της Ινδίας

Η ινδική κυβέρνηση εξέφρασε έντονη ανησυχία, καθώς θεωρεί πως το πλοίο είναι κατασκοπευτικό και σκοπό έχει να συγκεντρώσει δεδομένα για τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις της Ινδίας, σε μικρή απόσταση από τη Σρι Λάνκα.
Πλοιο, κοντεινερ
ΔΙΕΘΝΗ

Η εκρηκτική πορεία των ναύλων θέτει σε κίνδυνο την παγκόσμια ανάπτυξη

Το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ από την Ασία στην Ευρώπη είναι 20 φορές ακριβότερο απ' ότι τον Μάιο του 2020, ενώ οι τιμές για μεταφορά μεταξύ Σαγκάης και Λ. Άντζελες έχει εξαπλασιαστεί.
ΔΙΕΘΝΗ

Μπάιντεν: Ο ανταγωνισμός ΗΠΑ και Κίνας να μην εξελιχθεί σε σύγκρουση

Ο Αμερικανός πρόεδρος έκανε δηλώσεις στη Λίμα, όπου ολοκληρώθηκε η σύνοδος του οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού (APEC) σε μια από τις τελευταίες περιοδείες του στο εξωτερικό.