ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Σε συναγερμό οι μεγάλοι της μόδας για την επιδημία στην Κίνα

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Δωρεές από οίκους για την καταπολέμηση του ιού, την ώρα που οι εκτιμήσεις των αναλυτών κάνουν λόγο για σοβαρές παρενέργειες από μια «βουτιά» της κατανάλωσης στην Κίνα.

Ενεργό ρόλο στην καταπολέμηση της εξάπλωσης του κορονοϊού αναλαμβάνουν οι μεγάλοι όμιλοι της μόδας, καθώς η ραγδαία εξάπλωση του σταδιακά αναδεικνύεται σε αστάθμητο παράγοντα με σαφείς οικονομικές επιπτώσεις -πέρα από τους ορατούς κινδύνους για την παγκόσμια δημόσια υγεία. 

Ο γαλλικός κολοσσός πολυτελών ειδών LVMH δώρισε 2,3 εκατομμύρια δολάρια, ενώ στο 1 εκατομμύριο δολάρια ανέρχεται η συνεισφορά του ομίλου Kering Group. Aντίστοιχες πρωτοβουλίες ανακοινώθηκαν από την L’Oreal (720.000 δολάρια), την Swarovski (430.000 δολάρια), καθώς και τις εταιρείες καλλυντικών Estee Lauder και Shiseido που διέθεσαν από 290.000 δολάρια έκαστη στην καταπολέμηση του ιού. Τα ποσά αυτά βεβαίως ωχριούν μπροστά στις συνεισφορές των κινεζικών κολοσσών Alibaba και Tencent που διέθεσαν 144 εκατομμύρια ο πρώτος και 43,2 εκατομμύρια δολάρια ο δεύτερος με στόχο την ενίσχυση της έρευνας για την καταπολέμηση του ιού. 

Στο ξεκίνημα της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης, όπου οι Ασιάτες fashion influencers συνήθως καταναλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις μπροστά στην πασαρέλα, η βιομηχανία φαίνεται να πλέει σε αχαρτογράφητα νερά σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις του ιού (και) στην κατανάλωση πολυτελών ειδών, με δεδομένο ότι η Κίνα συνεισφέρει το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων. Το στοιχείο αυτό αποτελεί την ειδοποιό διαφορά σε σχέση με το ξέσπασμα του SARS το 2002, επιδημία που επηρέασε μόλις 8.000 ανθρώπους μέσα σε ένα εννεάμηνο, προκαλώντας 774 θανάτους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της UBS, oι Κινέζοι συνεισέφεραν τότε μόλις το 8% των πωλήσεων πολυτελών αγαθών, έναντι άνω του 30% σήμερα, ενώ πραγματοποιούσαν ετησίως μόλις 20 εκατομμύρια ταξίδια στο εξωτερικό, έναντι 150 εκατομμυρίων το 2018. 

Οι επιπτώσεις του ιού αγγίζουν και την εφοδιαστική αλυσίδα στο σύνολο της βιομηχανίας εφόσον εργοστάσια παραμένουν κλειστά για εβδομάδες και κανείς δεν δύναται να προβλέψει την εξέλιξη της κατάστασης. Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα παραμένει ο μεγαλύτερος παραγωγός κι εξαγωγέας κλωστοϋφαντουργικών ειδών, με τις εξαγωγές τους να αγγίζουν σε αξία τα 119 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018, αποσπώντας μερίδιο 37,6% της παγκόσμιας αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό είναι χαρακτηριστικές οι πρόσφατες καθησυχαστικές δηλώσεις του νέου προέδρου της σουηδικής εταιρείας Η&Μ, Karl-Johan Persson, σχετικά με το προνόμιο της ευελιξίας. «Διαθέτουμε προμηθευτές σε διαφορετικές χώρες κι αυτό μας επιτρέπει να διαφοροποιήσουμε την παραγωγή μας κατά το δοκούν», επεσήμανε πρόσφατα σε αναλυτές ο επικεφαλής του σουηδικού κολοσσού, που συνεργάζεται με 1.899 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων μόλις τα 427 βρίσκονται στην Κίνα

Πάντως, αναλυτές της UBS εκτιμούν ότι, εφόσον υπάρξει μία κάμψη της τάξεως του 20% στην μέση καταναλωτική δαπάνη της Κίνας το δεύτερο τρίμηνο του έτους, αυτό θα έχει ως συνέπεια απώλειες 3% στις αποδόσεις των μετοχών εταιρειών ειδών μόδας όπως η LVMH και η Hermes, έως και 7% για την Burberry και 8% για τον όμιλο Richemont. Οι ίδιοι σημειώνουν ότι οι εταιρείες καλούνται να κάνουν προσαρμογές στην παραγωγή τους ώστε να ανταποκριθούν στη μειωμένη ζήτηση, με δεδομένο μάλιστα ότι η αγορά των πολυτελών αγαθών υπέστη πέρσι απώλειες άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο στην αγορά του Χονγκ Κονγκ στο επτάμηνο που διήρκεσαν οι διαμαρτυρίες των πολιτών. 

Υπάρχουν πάντως και οι πιο ψύχραιμες φωνές που εκτιμούν ότι, εφόσον ο ιός τεθεί υπό έλεγχο και η κατανάλωση επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα το δεύτερο εξάμηνο του έτους, οι οικονομικές επιπτώσεις για την βιομηχανία της μόδας συνολικά θα είναι μηδαμινές. Επιπλέον, μπορεί αρκετά καταστήματα να παραμένουν κλειστά, ωστόσο αυτό δεν εμποδίζει σε τίποτα την άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Κι όπως σημειώνει η Kate Nightingale, ιδρύτρια της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων Style Psychology, η εμπειρία δείχνει ότι συχνά οι καταστάσεις άγχους ενισχύουν τις πιο αυθόρμητες αγορές. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Πώς η «δημοκρατία του TikTok» χτυπάει τους οίκους των πολυτελών ειδών

Απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα για τους κολοσσούς των ειδών πολυτελείας, την ώρα που βίντεο σε κοινωνικά δίκτυα αποκαλύπτουν ότι ακόμη και πανάκριβες τσάντες κατασκευάζονται πρόχειρα και με ευτελή υλικά.
mango stores-emporio
ΔΙΕΘΝΗ

Έσοδα-ρεκόρ για τη Mango το πρώτο εξάμηνο με ώθηση από τα ανδρικά ρούχα

Ο ισπανικός όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του στα 1,6 δισ. ευρώ, ερχόμενος πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου του για ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. το 2026. Στην Ελλάδα λειτουργεί συνολικά 9 σημεία πώλησης.