ΓΔ: 1400.67 0.22% Τζίρος: 10.97 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:11:00 DATA
GEK TERNA
Πηγή: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Euroxx: Πώς θα επηρεάσει τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το τίμημα για Αττική Οδό

Όπως αναφέρει η χρηματιστηριακή με βάση τις παλαιές συναλλαγές και το ιστορικό, υποθέτουμε μια βασική περίπτωση συντελεστή εσωτερικής απόδοσης ιδίων κεφαλαίων (Equity IRR) 7% – 8%.

Το ενδεχόμενο αναζήτησης συνεργασίας για την παραχώρηση της Αττικής Οδού από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, εξετάζει σε έκθεσή της η Euroxx, μετά την κατάθεση από τον όμιλο της μεγαλύτερης προσφοράς, ύψους 3,27 δισ. ευρώ. 

Όπως τονίζεται στην έκθεση με δεδομένο το μέγεθος του έργου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μπορούσε, ενδεχομένως, να επιδιώξει να δημιουργήσει μία κοινοπραξία είτε με τη First Sentier, είτε με άλλο ενδιαφερόμενο όμιλο.  Σύμφωνα με τη Euroxx μια τυπική σύμβαση παραχώρησης αυτοκινητοδρόμου με χρηματοδότηση έργου και μεγάλη διάρκεια, η κατανομή των ιδίων κεφαλαίων είναι 20% και του χρέους 80%.

Όσον αφορά τη συνιστώσα των ιδίων κεφαλαίων, αν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποφασίσει να παραμείνει ο μοναδικός παραχωρησιούχος, η απαίτηση σε μετρητά ανέρχεται σε 650 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ αν αποφασίσει να συμμετάσχει σε μια κοινοπραξία, αυτό θα σήμαινε μια συνιστώσα ιδίων κεφαλαίων 325 εκατ. ευρώ περίπου.

Η χρηματοδότηση της απαίτησης ιδίων κεφαλαίων για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μπορούσε, είτε να καλυφθεί με τη χρήση μετρητών σε επίπεδο ομίλου (1,6 δισ. ευρώ το α’ τρίμηνο φέτος), είτε με την άντληση πρόσθετης ρευστότητας από τα υφιστάμενα περιουσιακά στοιχεία, καθώς τόσο η HΡΩΝ όσο και η ΤΕΡΝΑ Α.Ε., αμφότερες 100% θυγατρικές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κατέχουν σημαντικές ποσότητες ρευστών διαθεσίμων (περίπου 400 εκατ. ευρώ συλλογικά στο τέλος του 2022) στον ισολογισμό τους.

Με βάση τις παλαιές συναλλαγές και το ιστορικό, υποθέτουμε μια βασική περίπτωση συντελεστή εσωτερικής απόδοσης ιδίων κεφαλαίων (Equity IRR) 7% – 8%.

Οι χθεσινές διακυμάνσεις στην τιμή της μετοχής υποδηλώνουν μια σύγχυση σχετικά με την προστιθέμενη αξία του έργου, καθώς η αγορά προσπαθεί να χωνέψει τον αντίκτυπο στα οικονομικά μεγέθη του ομίλου.

Σημειώνεται ότι εάν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρυχθεί ως προτιμώμενος πλειοδότης, ο όμιλος θα ενισχύσει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων μακράς διάρκειας έργων με επαναλαμβανόμενη και σταθερή παραγωγή ταμειακών ροών, ελέγχοντας σχεδόν όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περνά στην... παράταση η Αττική Οδός: Πότε θα αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Έπεσαν οι υπογραφές για να πάρει τον «χρυσό» αυτοκινητόδρομο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά δεν αναμένεται να αναλάβει τη λειτουργία πριν το α' τρίμηνο του 2025. Μέχρι τότε θα την κρατήσει ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος.