ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Επιστρέφει σε παλιές συνταγές το Netflix, «αντίδοτο» στην απώλεια συνδρομητών

Στα χνάρια της Disney, η πλατφόρμα που άλλαξε τη συνδρομητική τηλεόραση προσπαθεί να δημιουργήσει δικά του brand ταινιών. Καθιερώνει διαφημίσεις στο πρόγραμμα και περιορίζει τον διαμοιρασμό κωδικών.

Το Netflix άλλαξε τους κανόνες που βλέπουμε τηλεόραση και απολαμβάνουμε ταινίες και σειρές. Δημιούργησε μια νέα αγορά, με κολοσσούς να αναγκάζονται να ακολουθήσουν τα βήματα του. Τώρα, όμως, το Netflix καλείται να συμβιβαστεί με τους παλιούς κανόνες της αγοράς για να επιβιώσει.

Στην πλατφόρμα, οι σειρές προσφέρονταν σαν «σφηνάκια» στους χρήστες καθώς μπορούσαν να δουν όσα επεισόδια ήθελαν χωρίς να περιμένουν την επόμενη εβδομάδα για το επόμενο. Οι παραγωγές σειρών ενισχύθηκαν καθώς είχε βρεθεί πρόθυμος επενδυτής να στηρίξει νέες ιδέες για να προβληθούν στην πλατφόρμα του.

Ωστόσο, καθώς η αγορά αλλάζει σε συνδυασμό με την εκτίναξη του κόστους διαβίωσης, η «δεξαμενή» από την οποία το Netflix αντλούσε χρήστες έχει αρχίσει να εξαντλείται. Για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο το Netflix κατέγραψε μείωση συνδρομητών, αν και οι απώλειες ήταν χαμηλότερες από όσο αρχικά ανέμενε.

Θέλοντας να βρει «αντίδοτο» στην απώλεια συνδρομητών, το Netflix θέλει να κινηθεί στα χνάρια της Disney και να έχει παραγωγές που θα δημιουργήσουν τα δικά τους παγκόσμια brand όπως έκαναν τα Star Wars και το σύμπαν της Marvel. Η πλατφόρμα ανακοίνωσε ότι θέλει να δημιουργήσει εμπορικά σήματα που θα διατρέχουν τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, τα παιχνίδια και τα καταναλωτικά προϊόντα.

Τον περασμένο μήνα, ένα άρθρο του Hollywood Reporter περιέγραψε τη νέα κατεύθυνση της streaming πλατφόρμας. Λιγότερες ταινίες, σε μεγαλύτερη κλίμακα, με πολύ αυστηρότερο ποιοτικό έλεγχο. Το Netflix ευδοκίμησε τα τελευταία χρόνια δίνοντας στους θεατές τα είδη των ταινιών που τα παραδοσιακά στούντιο αγνοούσαν- τώρα φαίνεται ότι προσπαθεί να νικήσει το παλιό Χόλιγουντ στο δικό του παιχνίδι, έχοντας τις μεγαλύτερες δυνατές επιτυχίες.

Όπως έχουν σημειώσει στελέχη της Netflix κατά καιρούς, η πλατφόρμα σχεδιάζει τρόπους ώστε να μπορεί να εκμεταλλευτεί ακόμα περισσότερο τις επιτυχημένες σειρές και ταινίες δημιουργώντας σύμπαντα και χαρακτήρες και θα μπορούσαν να υπάρξουν νέες spin-off παραγωγές.

Μια στρατηγική franchise που στόχο θα έχει να συμπληρώσει τις προσπάθειες του Netflix να δημιουργήσει μια τεράστια βιβλιοθήκη πρωτότυπων παραγωγών.

«Θέλουμε να έχουμε τη δική μας εκδοχή του Star Wars ή τη δική μας εκδοχή του Harry Potter και εργαζόμαστε πολύ σκληρά για να το χτίσουμε αυτό», είχε δηλώσει ο Matthew Thunell, ο αντιπρόεδρος του Netflix που πιστώνεται την εύρεση του Stranger Things, σημειώνοντας ωστόσο πως «αυτά δεν χτίζονται από τη μια μέρα στην άλλη».

Με οδηγό τη σειρά Stranger Things

Τα στελέχη του Netflix βλέπουν την επιτυχημένη σειρά επιστημονικής φαντασίας, Stranger Things, ως τον οδηγό που θα τους δείξει τον δρόμο για τη νέα εποχή που θέλει να βρεθεί η πλατφόρμα. Ήδη μέχρι τώρα η σειρά έχει εμπνεύσει διάφορα προϊόντα. Από μια κατεψυγμένη πίτσα Surfer Boy στο Walmart μέχρι παιχνίδια Magic 8 Ball από τη Hasbro και διαδραστικές εμπειρίες. Ήδη η πλατφόρμα σχεδιάζει μια spin-off σειρά και ένα θεατρικό έργο.

Ο Steven Ekstract, διευθύνων σύμβουλος της Global Licensing Advisors, δήλωσε ότι μόνο το Stranger Things έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει 1 δισ. δολάρια σε ετήσιες λιανικές πωλήσεις από το 2025, από προϊόντα, εκδηλώσεις και ενδεχομένως μια βόλτα σε θεματικό πάρκο ή ψηφιακά avatars.

Το Netflix θα αποκομίσει δικαιώματα περίπου 50 έως 75 εκατομμύρια δολάρια από αυτές τις πωλήσεις, καθώς και δωρεάν διαφήμιση από τα εμπορεύματα. Για να φτάσει σε αυτό το επίπεδο, το Netflix πρέπει να κρατήσει τον κόσμο απασχολημένο με τον κόσμο του Stranger Things, έχει υπογραμμίσει.

Παρόμοια στοιχήματα έχει βάλει η πλατφόρμα και για άλλες σειρές όπως το La Casa de Papel που ήδη έχει βγει και σε κορεάτικη έκδοση, ενώ υπάρχουν και παιχνίδια με θέμα τη σειρά. Επιπλέον το Netflix έχει στραφεί και στη δημιουργία νέων σειρών που μπορούν να δημιουργήσουν νέα σύμπαντα και παράλληλες δραστηριότητες όπως η σειρά Bridgerton που έχει εμπνεύσει και ένα νέο ριάλιτι διαγωνισμό.

Η streaming πλατφόρμα έχει προγραμματίσει να βγάλει στον αέρα αρκετές σειρές στο επόμενο διάστημα, εκτεινόμενη από την κινεζική μυθοπλασία έως ιστορικά manga όπως το One Piece, και θέλει να προσπαθήσει ξανά με το σύμπαν του Millarworld μετά την πρώτη αποτυχημένη απόπειρα του Jupiter’s Legacy.

Παράλληλα, το Netflix προσλαμβάνει προσωπικό για καταναλωτικά προϊόντα ενώ έχει προσθέσει στο δυναμικό του και «ανιχνευτές βιβλίων» (σ.σ. διαβάζουν βιβλία που μπορούν να προσαρμοστούν για ταινία ή σειρά) αντί να περιμένει από εξωτερικούς πράκτορες ή εκδότες να φέρουν υλικό στα στελέχη του. Ο Thunell έχει σημειώσει πως αυτή η κίνηση αποτελεί "game changer" για την εταιρεία, ενώ η πλατφόρμα έχει δημιουργήσει πλέον και μια μονάδα βιντεοπαιχνιδιών.

Πλέον η εταιρεία έχει αποφασίσει να εμπλέκει το προσωπικό μάρκετινγκ και καταναλωτικών προϊόντων από νωρίς στη διαδικασία δημιουργίας franchise. Αυτές οι ομάδες βρίσκονται σε κάθε παραγωγή της πλατφόρμας όπου και εξετάζουν πιθανές ροές εσόδων που θα μπορούσαν να υπάρξουν με πυρήνα την ταινία ή σειρά που γυρίζεται.

Ωστόσο αναλυτές της αγοράς σημειώνουν πως η έλλειψη εμπειρίας του Netflix αναμένεται να του στοιχίσει ακριβά. Ήδη η πλατφόρμα έχει καταγράψει πολύ περισσότερες αποτυχημένες παραγωγές από επιτυχημένες, ενώ μεγάλο μέρος της επιτυχίας του μέχρι τώρα βασιζόταν σε παραγωγές άλλων στούντιο και σημειώνουν πως η δημιουργία ενός franchise που μπορεί να παράξει μια σειρά από διαφορετικά έσοδα δεν είναι απλή υπόθεση.

Μπαίνουν διαφημίσεις, τέλος στον διαμοιρασμό κωδικών

Για την ενίσχυση των πωλήσεων, η εταιρεία δήλωσε ότι θα επικεντρωθεί στην εξέλιξη και τη βελτίωση των γραμμών εσόδων της, συμπεριλαμβανομένου ενός ευρέως αναμενόμενου συνδρομητικού σχεδίου που βασίζεται σε διαφημίσεις και τον τερματισμό της δωρεάν κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης.

Το Netflix θα εισαγάγει πρώτα τη διαφημιστικά υποστηριζόμενη εκδοχή του σε ορισμένες αγορές, σε μέρη όπου οι δαπάνες για διαφήμιση είναι ήδη σημαντικές. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι η Microsoft, η οποία δεν διαθέτει δική της υπηρεσία streaming, θα είναι ο παγκόσμιος συνεργάτης της Netflix σε θέματα τεχνολογίας και πωλήσεων διαφήμισης.

Το Netflix προσπαθεί επίσης να αποσπάσει χρήματα από τα 100 εκατομμύρια νοικοκυριά που μοιράζονται κωδικούς πρόσβασης και έχουν πρόσβαση στην υπηρεσία χωρίς να πληρώνουν. Ήδη η πλατφόρμα έχει ξεκινήσει δοκιμαστικά να σταματήσει την κοινή χρήση κωδικού εκτός του νοικοκυριού στη Νότια Αμερική, όπου σε Χιλή, Περού και Κόστα Ρίκα, το Netflix χρεώνει μια μικρή πρόσθετη συνδρομή για κάθε «μέλος μιας οικογενείας» που δεν μένει στο ίδιο σπίτι και χρησιμοποιεί τη συνδρομή από άλλο μέρος. Η εταιρεία δήλωσε ότι στόχος της είναι να κυκλοφορήσει μια επί πληρωμή προσφορά κοινής χρήσης το 2023.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τέλος η κυριαρχία του Netflix στην Ελλάδα: Ποιες πλατφόρμες το απειλούν

Η συνδρομητική βάση του Netflix στην Ελλάδα έχει «βαλτώσει» το α' εξάμηνο του 2023, η streaming πλατφόρμα έχει να αντιμετωπίσει ισχυρό ανταγωνισμό από πληθώρα ταινιών και παράλληλων υπηρεσιών που προσφέρει ο ανταγωνισμός.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κάνει πρεμιέρα το Disney+ στην Ελλάδα, τι θα προσφέρει στους χρήστες

Η streaming πλατφόρμα της Disney αριθμεί σήμερα περισσότερους από 133 εκατ. συνδρομητές παγκοσμίως και θα βρεθεί πλέον σε 60 χώρες στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Το Disney+ θα είναι διαθέσιμο και στη Vodafone TV.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Amazon απειλεί το Netflix στην Ελλάδα, σκληρές μάχες Cosmote TV - EON

Με μερίδιο 35%, το Amazon Prime έχει πλησιάσει το Netflix, που διατήρησε μερίδιο 38% το α' τρίμηνο 2024. Αντεπίθεση της Nova στην Cosmote με την πλατφόρμα EON και εμπλουτισμένο περιεχόμενο. Η συμφωνία Deutsche Telekom με το Netflix.
apple-streaming-tv-tileorasi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Στριμώχνουν» την ελληνική συνδρομητική TV το streaming και η πειρατεία

Μεγάλο μέρος της πίτας της συνδρομητικής τηλεόρασης έχουν πλέον οι streaming πλατφόρμες που κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στην ελληνική αγορά, ενώ η πειρατεία παραμένει ανεξέλεγκτη.
ΔΙΕΘΝΗ

Η απεργία που απειλεί να γονατίσει τους κολοσσούς του Χόλιγουντ

Οι σεναριογράφοι στις ΗΠΑ απεργούν για πρώτη φορά μετά από 16 χρόνια. Ζητούν μεγαλύτερο μερίδιο από τα κέρδη που έφερε η έκρηξη του streaming και περιορισμούς στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για σενάρια.