ΓΔ: 2083.59 0.68% Τζίρος: 239.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζει σε σταθμό με σύγχρονη οθόνη ενδείξεων για την ενέργεια.

Το λάθος των ευρωπαϊκών βιομηχανιών, ανοίγει το δρόμο στα κινεζικά οχήματα

Η τάση για μεγάλα SUV σε Ευρώπη και ΗΠΑ περιορίζει την ηλεκτροκίνηση και ενισχύει τους Κινέζους κατασκευαστές, που επενδύουν σε μικρότερα, οικονομικά οχήματα.

Οι τελευταίες εξελίξεις στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αναδεικνύουν μια σημαντική πρόκληση για τις ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η προτίμηση στην παραγωγή μεγάλων ηλεκτρικών SUV και πολυτελών crossover οχημάτων φαίνεται να αντιστρατεύεται τους στόχους της μαζικής ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας πλεονέκτημα στους Κινέζους κατασκευαστές οι οποίοι επενδύουν στη δημιουργία μικρότερων, πιο οικονομικά προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτή η διαπίστωση αποτελεί βασικό συμπέρασμα της πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού για την Οικονομία Καυσίμων (GFEI).

Η εστίαση στην παραγωγή μεγάλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνει σημαντικά το κόστος, δυσκολεύοντας την απόκτηση οχημάτων από ευρύτερες κοινωνικές ομάδες, ιδίως νοικοκυριά με χαμηλότερα εισοδήματα. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα στους Κινέζους κατασκευαστές να κυριαρχήσουν στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, όπως συμβαίνει με την BYD, γνωστή για τα προσιτά της μοντέλα. 

Η έκθεση με τίτλο «Μικρά και Ηλεκτρικά: Η Διεθνής Επιχείρηση για την Απομάκρυνση από τα SUV καύσης» τονίζει ότι τα μεγάλα ηλεκτρικά οχήματα είναι όχι μόνο ακριβότερα αλλά και λιγότερο βιώσιμα, καταναλώνοντας περισσότερους φυσικούς πόρους και ενέργεια κατά την παραγωγή και χρήση τους. Μετατόπιση σε συμπαγή, φθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα θα μπορούσε να επισπεύσει την ηλεκτροκίνηση, να ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια και να αναβαθμίσει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η τάση για μεγαλύτερα αυτοκίνητα, η οποία καθιερώθηκε μετά το 2005 σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική, φιλοδοξούσε να διατηρήσει την αύξηση εσόδων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ως αποτέλεσμα, τα μοντέλα υψηλής ποιότητας και ειδικά τα SUV, αντιπροσωπεύουν σήμερα το 54% της ευρωπαϊκής αγοράς, σε σύγκριση με μόλις 5% πριν δύο δεκαετίες. Αντιστρόφως, το μερίδιο των μικρών αυτοκινήτων έχει συρρικνωθεί από το 40% στο 15% μέχρι το 2024.

Αν και τα μεγαλύτερα οχήματα προσφέρουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους στους κατασκευαστές, επιβαρύνουν οικονομικά τους καταναλωτές και εντείνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Το αυξημένο κόστος μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα οδήγησε πολλούς ευρωπαϊκούς ομίλους να εστιάσουν σε μεγάλα, ακριβά ηλεκτρικά μοντέλα, με αποτέλεσμα τη μείωση των πωλήσεων, την επιβράδυνση της ηλεκτροκίνησης και την αύξηση της μέσης ηλικίας στόλου οχημάτων στην Ευρώπη.

Το προβάδισμα της Κίνας στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων προκύπτει από στρατηγικές επενδύσεις στη βιομηχανία μπαταριών, στην αυτοματοποιημένη παραγωγή και στην ενσωμάτωση σύγχρονων λογισμικών στα οχήματα. Παρά τους ευρωπαϊκούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, οι κινεζικές εταιρείες διατηρούν ανταγωνιστικές τιμές και ενισχύουν σταθερά το μερίδιό τους στις ευρωπαϊκές αγορές.

Η έκθεση της GFEI επισημαίνει ότι η επιλογή υπέρ μικρότερων ηλεκτρικών οχημάτων προσφέρει μία πολυδιάστατη λύση. «Σε περίπτωση που θα πραγματοποιηθεί αυτή η στροφή, αυτή πρέπει να έχει προσιτό παρονομαστή», τονίζεται, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη προσιτότητας για όλα τα εισοδηματικά στρώματα. Μεγαλύτεροι όγκοι πωλήσεων θα οδηγούσαν σε μείωση του κόστους παραγωγής, αντισταθμίζοντας τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους και ενισχύοντας την τεχνολογική καινοτομία για να μειωθεί το χάσμα με τους Κινέζους ανταγωνιστές. Τα μικρότερα οχήματα καταναλώνουν επίσης λιγότερη ενέργεια ανά χιλιόμετρο, ενώ παράλληλα ενισχύουν την ασφάλεια για πεζούς και ποδηλάτες.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα συνιστούν «στρατηγική αναγκαιότητα» για την Ευρώπη, ειδικά στο σημερινό αβέβαιο γεωπολιτικό περιβάλλον. Η υιοθέτηση συμπαγών ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να αυξήσει την ανθεκτικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και να μετατρέψει τις νέες προκλήσεις της αγοράς σε ευκαιρία για μια πραγματική πράσινη μετάβαση. Μένει να φανεί αν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι κατασκευαστές θα ευθυγραμμίσουν τις στρατηγικές τους με τις συστάσεις της έκθεσης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BMW- Αυτοκίνητο
ΔΙΕΘΝΗ

Στην Κίνα στρέφεται η BMW με στόχο συνεργασίες για την ηλεκτροκίνηση

Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων στρέφονται σε Κινέζους τεχνολογικούς εταίρους για ηλεκτροκίνηση και «έξυπνη» τεχνολογία, με τη BMW να συνεργάζεται με CATL, Momenta, Alibaba και Huawei, όπως ανακοινώθηκε στο συνέδριο WNEVC.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΔΙΕΘΝΗ

Προειδοποίηση των Κινέζων κατασκευαστών στην ΕΕ για τους δασμούς

Η απόφαση για τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στην προώθηση της εξέλιξης της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ σύμφωνα με την Κινεζική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.