Επίσημη επίσκεψη στην Αθήνα από τις 2 έως τις 4 Ιανουαρίου θα πραγματοποιήσει ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, όπου θα θα συμμετάσχει σε τριμερή σύνοδο με τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, κ. Μητσοτάκη και τον Πρόεδρο της Κύπρου, κ. Αναστασιάδη, και θα ακολουθήσει η υπογραφή της Διακρατικής Συμφωνίας (IGA), Ισραήλ - Ελλάδας - Κύπρου για τον αγωγό East Med.
Όπως κάνει γνωστό με ανακοίνωσή της η ισραηλινή πρεσβεία στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της παραμονής του ο πρωθυπουργός του Ισραήλ θα έχει διμερείς συναντήσεις με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο, τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Δένδια και τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Αναστασιάδη, με τους οποίος θα συζητήσει θέματα κοινού ενδιαφέροντος.
Η επίσκεψη Νεντανιάχου αποκτά ιδιαίτερη σημασία καθώς, παρά τα εμπόδια από ΗΠΑ και ΕΕ, μπαίνουν σε λειτουργία οι αγωγοί TurkStream και Nord Stream II που προσθέτουν στο οπλοστάσιο της Μόσχας δυναμικότητα άνω των 87 δισ. κυβικών μέτρων ετησίως στους υφιστάμενους αγωγούς των 240 bcm ετησίως που την συνδέουν με την Ευρώπη.
Για τον EastMed, η υλοποίηση του σχεδίου, εκτός από την ανάγκη κάλυψης του κόστους κατασκευής ενός αγωγού 2.000 χιλιομέτρων, που στο μεγαλύτερο τμήμα του θα είναι υποθαλάσσιος, αντιμετωπίζει και άλλα εμπόδια. Προϋποθέτει τη συνεργασία αρκετών χωρών (Ελλάδας, Ισραήλ, Κύπρου και Ιταλίας) και πλήθους εταιρειών που έχουν υπογράψει συμφωνίες για έρευνα και εκμετάλλευση κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Προϋποθέτει, επίσης, πως θα αντιμετωπιστεί η επιθετικότητα της Αγκυρας η οποία δεν είναι διατεθειμένη να μείνει εκτός παιχνιδιού.
Οι εμπνευστές του σχεδίου για τον EastMed θεωρούν πως είναι πιθανή και η συμμετοχή της Αιγύπτου, στην περίπτωση που βελτιωθούν περαιτέρω οι σχέσεις με το Ισραήλ. Όμως η απουσία της Ιταλίας από την υπογραφή της συμφωνίας δείχνει πως η υπόθεση δεν είναι εύκολη. Η ιταλική κυβέρνηση δεν θέλει σε καμία περίπτωση να εμφανιστεί πως στηρίζει έναν ακόμα αγωγό, όταν οι σοβαρότατες αντιδράσεις στοίχησαν τουλάχιστον ένα χρόνο καθυστέρηση στη λειτουργία του TAP, με πολλές πληγές να παραμένουν ανοικτές.