ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Tsipras, SYRIZA
Φωτο: Nick Paleologos / SOOC

Τσίπρας για Uber: Η εταιρία χρησιμοποιούσε αθέμιτες πρακτικές

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για «δικαίωση», σημειώνοντας πως «τώρα ξετυλίγεται ένα κουβάρι και αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε πολλά πράγματα από όσα συνέβησαν το προηγούμενο διάστημα».

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση και προσωπικά στον κ. Μητσοτάκη εξαπέλυσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας, σε συνάντηση που είχε με το Προεδρείο του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, με αφορμή τις αποκαλύψεις για το διεθνές σκάνδαλο διαφθοράς της Uber και τη στάση που είχε κρατήσει ως αντιπολίτευση η Νέα Δημοκρατία.

Σύμφωνα με πηγές του κόμματος, ο Αλ. Τσίπρας έκανε λόγο για «δικαίωση», σημειώνοντας πως «τώρα ξετυλίγεται ένα κουβάρι και αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε πολλά πράγματα από όσα συνέβησαν το προηγούμενο διάστημα», υπογραμμίζοντας τις αποκαλύψεις «ότι η εταιρία χρησιμοποιούσε αθέμιτες πρακτικές, δωροδοκούσε πολιτικά πρόσωπα, υπουργούς, δημοσιογράφους, προκειμένου να επιβάλλει την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου στην Ευρώπη για να επιβληθεί αυτή εναντίον των αυτοκινητιστών».

«Είναι προφανές πως δεν μπορεί σε όλον τον κόσμο να χρησιμοποίησαν αθέμιτες πρακτικές αλλά στην Ελλάδα η υποστήριξη να ήταν για λόγους ιδεολογικούς, δεν το πιστεύω» σημείωσε χαρακτηριστικά ο Αλ. Τσίπρας, που τόνισε πως η υπόθεση αυτή «δεν αφορά μόνο το χθες αλλά και το σήμερα και το αύριο», αφού όπως είπε «υπάρχουν χιλιάδες έγγραφα, η έρευνα θα τρέξει, δεν ξέρουμε τι αποκαλύψεις θα δούμε μπροστά μας».

Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπενθύμισε «τι τραβήξαμε το 2017-2018 που οι πιέσεις ήταν αφόρητες, όταν θελήσαμε να τερματίσουμε το καθεστώς ανομίας και παρανομίας, αφού διαπιστώσαμε ότι οι πλατφόρμες αυτές λειτουργούν εδώ χωρίς να έχουν νόμιμη και μόνιμη έδρα στη χώρα μας, ότι τα χρήματα που έδιναν οι πελάτες δεν πηγαίναν σε ελληνικούς τραπεζικούς λογαριασμούς, ότι δεν υπήρχε ένα πλαίσιο κανονικών εργασιακών σχέσεων για τους ανθρώπους που δούλευαν ως εργαζόμενοι σε αυτές τις πλατφόρμες».

Σημείωσε δε, πως με την προσπάθεια της τότε κυβέρνησης επιχειρήθηκε «να μπει ένα τέλος στη φοροδιαφυγή, την εκμετάλλευση των εργαζομένων, να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο για επαγγελματίες οδηγούς», αλλά όπως είπε «βρεθήκαμε απέναντι σε τρομακτικές πιέσεις, θυμάστε τις δηλώσεις και παρεμβάσεις των στελεχών της ΝΔ που ήταν στην αντιπολίτευση και του ίδιου του κ. Μητσοτάκη, που μας κατηγορούσε ότι δεν θέλουμε τις επενδύσεις».

Πέραν αυτού, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αποκάλυψε πως «δύο φορές πήγε να τιναχθεί η αξιολόγηση και το πρόγραμμα από το ΔΝΤ, «διότι προφανώς στο κόλπο δεν ήταν μόνο πολιτικοί και δημοσιογράφοι αλλά και τεχνοκράτες. Το ΔΝΤ μας πίεζε να δεχθούμε αυτές τις παράνομες πρακτικές, δεν το κάναμε. Στυλώσαμε τα πόδια και δεν το κάναμε».

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Τσίπρας έθεσε τρία ερωτήματα προς την κυβέρνηση και τον κ. Μητσοτάκη:

  1.  «Αντιλαμβάνεται η ΝΔ ότι υπήρξε σκάνδαλο και το καταγγέλλει ή και αυτό ήταν σκευωρία;».
  2.  «Επιμένει σε αυτές τις δηλώσεις που είχε κάνει; Ότι δεν στηρίξαμε τις επενδύσεις στην Ελλάδα και ότι οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές που διεκδίκησαν τα δικαιώματά τους ήταν και είναι μία συντεχνία που θέλει να επιβιώνει σε βάρος του κοινού συμφέροντος;».
  3.  «Γιατί δεν ενεργοποιεί την πλατφόρμα που αναγκάζει τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται να δηλώνουν κάθε κούρσα που παίρνουν; Είναι ο νόμος που κάναμε το 2018 ο οποίος τρία χρόνια τώρα δεν ενεργοποιείται».

Θ. Λυμπερόπουλος: Η υπόθεση της Uber αναδύει βρωμιά και δυσωδία

Από την πλευρά του, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ αφού ευχαρίστησε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημα του για ενημέρωση με αφορμή τις αποκαλύψεις για την Uber που όπως είπε «αναδύει βρωμιά και δυσωδία».

Ο Θ. Λυμπερόπουλος υπογράμμισε ότι όλος ο κλάδος ζητά έρευνα σε βάθος γιατί όπως είπε χαρακτηριστικά «δεν γίνεται σε όλη την υφήλιο να έχουν υπάρξει τέτοιες παρεμβάσεις από μια πολυεθνική και εδώ να μην έχει υπάρξει τίποτα». «Πρέπει να παρέμβει ο εισαγγελέας. Εγώ έχω καταθέσει μήνυση κατά της Uber και τι έγινε; Τίποτα», πρόσθεσε.

Ανάμεσα στα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν, όπως είπε ο Θ. Λυμπερόπουλος, είναι γιατί θέλουν να εξοντώσουν το ταξί, τι εξυπηρετούν αυτοί που παρεμβαίνουν και επηρεάζουν πολιτικούς σε βάρος ενός κλάδου που δεν ζήτησε ποτέ τίποτα, απλά θέλει να δουλέψει και να δουλέψει με κανόνες δημοσίας χρήσεως και όχι με κανόνες «uberοποίησης».

Ισχυρίστηκε ότι η «uberοποίηση» των ταξί και της οικονομίας της χώρας θα έχει ως αποτέλεσμα «η κοινωνία να εξαθλιωθεί με όρους γαλέρας, την ώρα που οι άλλοι θα βγάζουν τα λεφτά στο εξωτερικό».

Τέλος, ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ εξέφρασε την ελπίδα του να συναντηθεί και με τους άλλους πολιτικούς αρχηγούς αλλά και τον πρωθυπουργό, ενώ κατήγγειλε πως ο δικηγόρος γνωστής εταιρίας του χώρου έχει τοποθετηθεί από την κυβέρνηση γενικός γραμματέας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αιχμές από Τσίπρα για Κασσελάκη και για τη «λατρεία της εικόνας»

«Το ΠΑΣΟΚ, όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ, επιχείρησαν μια ''έφοδο στον ουρανό'', που όπως κι αν κρίνει κανείς το αποτέλεσμά της, άφησε βαθύ αποτύπωμα τόσο στην πορεία της χώρας, όσο και στις συνειδήσεις» δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αλ. Τσίπρας: Καθόλου τυχαία η προσπάθεια των ελίτ να ξαναγράψουν την Ιστορία

Σημαντικά μηνύματα για την τρέχουσα πολιτική κατάσταση περιλάμβανε ο χαιρετισμός του πρώην πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, κατά την εκδήλωση για το βιβλίο των Αντώνη Κοτσακά και Χάρη Τσιόκα.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αλ. Τσίπρας στο Koc University: Δεν μετανιώνω που παραιτήθηκα

Στο τουρκικό πανεπιστήμιο, είπε στους απόφοιτους ότι το πτυχίο που κρατούν στα χέρια τους, τους δίνει τα εφόδια να κατανοήσουν τις νέες ευκαιρίες που φέρνει αυτή η επανάσταση στην ιατρική, το εμπόριο, την πληροφορική, την επικοινωνία και την ενέργεια.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τσίπρας: Ποτέ δεν διαπραγματεύτηκα την παρουσία της χώρας στην ΕΕ

Αναφορικά με τα ζητήματα της Novartis και των τηλεοπτικών αδειών, ο κ. Τσίπρας δήλωσε ότι «η διαχείρισή μας ήταν ατυχής». «Οι προθέσεις μας ήταν αντίθετες. Η πρόθεσή μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα ευνομούμενο πλαίσιο στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο.»