Την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών αιχμής, την τεχνητή νοημοσύνη και την ρομποτική σημείωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρίστος Δήμας πως απαιτείται ώστε να εξασφαλιστεί ένα καλύτερο μέλλον για τις θάλασσας, σημειώνοντας ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις φέρνουν μια νέα εποχή στον κλάδο της ναυτιλίας.
Όπως αναφέρει σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο κ. Δήμας στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Ένωση Λιμένων Ελλάδος με τίτλο: «Λιμάνια με το βλέμμα στο μέλλον: Προκλήσεις και Προοπτικές», στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων 2022, μίλησε για την νεα εποχή στον κλάδο της ναυτιλίας και την απήχηση που έχει στην ελληνική κοινωνία, την ιστορία και οικονομία και πιο συγκεκριμένα είπε: «Τα Posidonia 2022 αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις του κλάδου της ναυτιλίας σε ολόκληρο τον κόσμο. Αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες αιχμής, την τεχνητή νοημοσύνη και την ρομποτική μπορούμε να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο μέλλον για τις θάλασσες μας και το περιβάλλον γενικότερα που να έχει παράλληλα ισχυρότερο οικονομικό αποτύπωμα.
Η εξέλιξη του κλάδου της ναυτιλίας έχει διαμορφώσει ένα νέο πλαίσιο για τα logistics, την ασφάλεια σε πολλαπλά επίπεδα και φυσικά για την ενεργειακή μεταφορά (διακίνηση καυσίμων), διαφοροποίηση και αυτονομία. Η Ελλάδα έχοντας την τεχνογνωσία, την εμπειρία, την γεωγραφική θέση αλλά και διαθέτοντας τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως μπορεί να εκμεταλλευτεί την διεθνή συγκυρία και να πρωταγωνιστήσει στις εξελίξεις».
Παράλληλα περισσότερες από 30 νεοφυείς επιχειρήσεις (start-up) ναυτιλιακής τεχνολογίας από όλο τον κόσμο παρουσιάζουν τις λύσεις και τις πλατφόρμες τους στη φετινή Έκθεση Ποσειδώνια. Οι ιδρυτές και οι διευθύνοντες σύμβουλοι μερικών από αυτές τις start-up μοιράστηκαν τις ιδέες και τις απόψεις τους στο TradeWinds Shipowners Forum. Παρουσιάζοντας το σχετικό πάνελ συζήτησης, ο Julian Bray, αρχισυντάκτης του δημοφιλούς περιοδικού TradeWinds, δήλωσε: «Η ψηφιακή ναυτιλιακή τεχνολογία αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς εν μέσω αυξανόμενων αναγκών για λύσεις σε ένα νέο σύνολο προβλημάτων, που περιλαμβάνουν την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και τις πρωτοφανείς δυσχέρειες στη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας».
Παρότι ο παγκόσμιος τομέας της ναυτιλιακής τεχνολογίας κατέγραψε πέρσι ρεκόρ χρηματοδότησης, οι επιχειρηματίες παραμένουν επιφυλακτικοί σχετικά με την ικανότητά τους να διατηρήσουν αυτή τη δυναμική, ειδικά καθώς τα Venture Capitals (VC) δείχνουν κάποια απροθυμία να επενδύσουν εξαιτίας της αβεβαιότητας που περιβάλλει τους μακροπρόθεσμους ρυθμιστικούς κανόνες και την εφαρμογή των σχετικών πολιτικών. Ωστόσο, η Zero North μόλις πριν από λίγες ημέρες συγκέντρωσε $50 εκατομμύρια σε έναν δεύτερο γύρο χρηματοδότησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη τεχνολογική start-up από την Ελλάδα που χρηματοδοτήθηκε από ένα από τα μεγαλύτερα VC στον κόσμο, την General Catalyst των ΗΠΑ, ήταν μια ναυτιλιακή πλατφόρμα προσλήψεων, η επένδυση στην οποία –άγνωστου ύψους– ολοκληρώθηκε πέρσι. Ανάμεσα στους πελάτες της είναι και μία από τις 100 κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο.