ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Super-Market
Φωτο: Shutterstock

Αυξήθηκε οριακά η κατανάλωση με ώθηση από private label και προσφορές

Οριακά αυξημένος στο επτάμηνο ο όγκος πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, ενώ ο πληθωρισμός έφερε αύξηση της αξίας κατά 9,8%. Με γοργό ρυθμό «τρέχουν» τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ το 25% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές.

Συνεχίστηκε και στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου η οριακή άνοδος του όγκου των πωλήσεων στην αγορά των καταναλωτικών προϊόντων -έχει παίξει καθοριστικό ρόλο η τουριστική περίοδος. Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης αφορά στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η αξία των οποίων ανέρχεται στα 1,35 δισ. ευρώ και καταλαμβάνουν το 26,2% της αγοράς -συμπεριλαμβανομένης βεβαίως της Lidl Hellas.

Σύμφωνα με την έρευνα της Circana (πρώην IRI), στο επτάμηνο η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 5,152 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 9,8% έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, εκ των οποίων τα 3,925 δισ. ευρώ αφορούν τις κατηγορίες των τροφίμων.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος με ρυθμό υψηλότερο από τα επώνυμα προϊόντα –η ιδιωτική ετικέτα, με ώθηση και από το «καλάθι του νοικοκυριού», «τρέχει» με ρυθμό 13,3% ενώ τα επώνυμα με ρυθμό 8,6%- και το μεγαλύτερο μερίδιο το κατέχουν στις κατηγορίες των τροφίμων.  

Η περιοχή της Κρήτης αναδεικνύεται μακράν η καλύτερη περιφερειακή αγορά της χώρας με ρυθμό ανάπτυξης 17,7%, ενώ δεύτερη σημαντικότερη περιοχή σε αύξηση πωλήσεων είναι η Πελοπόννησος 11,4%, ακολουθεί η Βόρειος Ελλάδα με 10,1%, η Θεσσαλονίκη, η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με 8,8%.

Τα μικρά καταστήματα, αλλά και τα σούπερ μάρκετ με πολύ μεγάλες επιφάνειες έχουν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, 15,7% και 14,3%, αντίστοιχα. Όπως εξηγούν πηγές της αγοράς, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ακρίβεια που επικρατεί στα ράφια και ψυγεία των σούπερ μάρκετ έχει αναγκάσει μεγάλο τμήμα των καταναλωτών – κυρίως των ευάλωτων οικονομικά ομάδων – είτε να περιορίζει τις αγορές του στα απολύτως απαραίτητα, δηλαδή να αποφεύγει τις υψηλού κόστους εβδομαδιαίες αγορές, ή να αναζητά μεγαλύτερη ποικιλία προσφορών στα πολύ μεγάλα καταστήματα. Ακολουθούν τα καταστήματα από 400 τμ ως 1.000 τμ με αύξηση 10,2% και τα καταστήματα από 1.000 ως και 2.500 τμ με ρυθμό 6,9%.

Αναφορικά με την εξέλιξη του όγκου των πωλήσεων η κατηγορία των τροφίμων είχε αύξηση 0,6%, τα είδη υγιεινής και ομορφιάς επίσης 0,6% και τα είδη σπιτιού είχαν μείωση κατά 1,1%. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι στο εφετινό επτάμηνο ο όγκος των πωλήσεων των τροφίμων είχε απώλεια 0,7% -πέρυσι είχε άνοδο 1,3%. Αντιθέτως οι άλλες δύο κατηγορίες έχουν εμφανή βελτίωση.

Ωστόσο τα συσκευασμένα τρόφιμα, τα κατεψυγμένα τρόφιμα και τα δημητριακά (πρωινού) κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο στον όγκο των πωλήσεων -κατά 1,3%, 3,4% και 1,8% αντίστοιχα. Οι κατηγορίες των σνακς, των γαλακτοκομικών, των μη αλκοολούχων ποτών και των αλκοολούχων ποτών είχαν θετικό πρόσημο μεταβολής του όγκου των πωλήσεών τους, κατά 4,7%, 0,3%, 3,5% και 1,9% αντίστοιχα.

Εν τω μεταξύ το 25,2% των πωλήσεων προέρχεται από προσφορές. Στις κατηγορίες των τροφίμων το ποσοστό αυτό είναι 25,1%, στις κατηγορίες των προϊόντων ατομικής υγιεινής και ομορφιάς είναι 28,2% και των ειδών του σπιτιού 25,3%. Στο ίδιο διάστημα οι τιμές των καταναλωτικών προϊόντων αυξήθηκαν κατά 9,2%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.